کد خبر : 1686222 | 07 خرداد 1399 ساعت 18:31 | 21.4K بازدید | 0 دیدگاه

نه پاداش، نه استخدام، وعده هایی که عملی نشد

دو قهرمان در یک خانواده، اما غریب در خانه

دو کشتی گیر شیرازی تیم ملی کشتی فرنگی که جزو شانس های کسب مدال در المپیک هستند، از شرایط خود رضایت ندارند.

دو قهرمان در یک خانواده، اما غریب در خانه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، کشتی فارس دو قهرمان نامی دارد که شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را دارند. دو برادری که با درخشش خود در سال‌های اخیر یاد دلاوری‌های برخی از کشتی‌گیران مطرح ایران را که سال‌ها پیش با برادر خود همزمان در تیم ملی بودند، زنده کردند. مثل رسول و امیر خادم، محمد حسن و محمد حسین محبی و یا محمد و بابک قربانی که در سال‌های گذشته در کشتی ایران به برادران قهرمان معروف شدند. محمد علی و محمد رضا گرایی دو کشتی‌گیر اهل شیراز هستند که محمدعلی با مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ سهمیه المپیک را کسب کرد اما محمدرضا با وجود کسب مدال طلای قهرمانی آسیا به ترکیب تیم ملی جهانی نرسید. با این وجود هر دو کشتی‌گیر در حال حاضر امیدهای اصلی تیم ملی هستند و در راه رسیدن به المپیک محمد رضا که مدال طلای امیدهای جهان را هم در کارنامه دارد، شانس کسب سهمیه در وزن ۶۷ کیلوگرم را دارد و در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد علی گرایی سهمیه المپیک را کسب کرده و یکی از شانس‌های مهم رسیدن به مدال در المپیک است.


این دو کشتی‌گیر در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارند و بهترین‌های ورزش استان فارس و به نوعی آبروی ورزش این استان هستند که می‌توانند در آینده نزدیک به استثناهای کشتی فرنگی دنیا هم تبدیل شوند. اینها را نوشتیم تا به اینجا برسیم که این دو قهرمان آینده‌دار چند سالی است که از بی‌توجهی‌های مسئولان شهر خود به شدت ناراحت هستند و با وجودی که الان مهم‌ترین سرمایه ورزش استان هستند اما کاملاً غریبانه و در اوج بی‌توجهی تمرینات خود را دنبال می‌کنند. به خصوص الان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرین کردن هم برایشان بسیار سخت شده است.


از موافقت نهاد ریاست جمهوری تا سکوت وزارت نفت
بعد از موفقیت‌های زیادی که این دو برادر در سال‌های اخیر کسب کردند، بسیاری از ارگان‌ها و مسئولان نامه زدند که تا حدودی مشکلات خانواده این دو کشتی‌گیر کمتر شود. داشتن دو کشتی‌گیر مطرح و ملی‌پوش در یک خانواده هزینه‌های سنگینی دارد، و این را هم باید در نظر گرفت که یک قهرمان اگر از آینده شغلی خود مطمئن باشد، می‌تواند دوران قهرمانی را با آرامش پشت سر بگذارد. برای تحقق این هدف، یکی از ارگان‌هایی که به آن نامه زده شد وزارت نفت بود. سال 98 درخواستی از وزیر ورزش و جوانان به نهاد ریاست جمهوری درباره استخدام محمد علی گرایی ارسال شد که این درخواست با موافقت نهاد روبرو شد و در نتیجه محمود واعظی مسئول دفتر ریاست جمهوری هم در نامه‌ای به وزارت نفت به آقای زنگنه عنوان کرد که شرایط استخدام محمد علی مورد بررسی قرار بگیرد. حالا نزدیک یکسال از این نامه نگاری‌ها می‌گذرد اما هنوز خبری نیست و مشخص هم نیست که اصلاً قرار است خبری بشود یا نه؟

 


نامه رسول خادم هم نتیجه نداد
در همین حال قبل از اینکه کار به نامه نگاری وزیر ورش و جوانان بکشد، در فروردین سال 97 رسول خادم در زمانی که رئیس فدراسیون کشتی بود، به شورای شهر شیراز نامه نوشت و با ارائه گزارشی از افتخارآفرینی‌های محمد علی گرایی خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی این کشتی‌گیر شد تا بتواند در آرامش به فکر بالا بردن پرچم ایران باشد. این نامه هم مورد توجه شورای شهر قرار گرفت و دستور رسیدگی هم صادر شد اما دو سال از آن می‌گذرد اما هیچ خبری نشده است. حالا مدت زمان زیادی است که رسول خادم در کشتی نیست و این نامه هم خاک می‌خورد.

 

1329339

 


هدیه 30میلیون تومانی؛ وعده‌ای که عملی نشد
بعد از نامه رسول به شورای شهر شیراز، شهردار شیراز بعد از 18 ماه یعنی در مهر سال 98 نامه‌ای به شورای شهر نوشت و خواهان تجلیل از این دو برادر شد و برای این کار از شورای شهر خواست که مجوز لازم در این رابطه را صادر کند. شورای شهر هم با این نامه موافقت کرد و در نشست خود برای تجلیل از این دو قهرمان مصوبه‌ای را به تأیید رساند که بر اساس آن 60میلیون تومان به این دو کشتی‌گیر که مدال جهانی و مدال طلای بازی‌های آسیایی را دارند، به عنوان پاداش تعلق بگیرد. اما از این مصوبه هم که به شهرداری اجازه پرداخت این پاداش را می‌داد، چند ماهی می‌گذرد اما نتیجه‌ای به دست نیامده است. آن هم در شرایطی که هر روز قیمت‌ها بالاتر می‌رود و ارزش این پاداش 30 میلیونی نسبت به چند ماه قبل بسیار کمتر شده است.

 


شهردار و کارت هدیه ۵۰۰هزار تومانی

البته انصافاً در روزهایی که این نامه‌ها در بایگانی اداره‌ها خاک می‌خورد، شهردار شیراز به خودش زحمت داد و با حضور در خانه این دو قهرمان از آنها تجلیل کرد. او حتی در این دیدار هم دست به جیب شد و مبلغ ۵۰۰هزار تومان به محمد علی و محمد رضا پاداش داد. هنوز مشخص نیست که این 500هزار تومان را به جای آن 30 میلیون تومان داده یا سعی کرده این را علی‌الحساب بپردازد تا بعد ببیند چه پیش می‌آید. البته یک وعده هم داده بوده که سکه بدهد اما گویا سر و ته ماجرا را با دو کارت هدیه ۵۰۰هزار تومانی هم آورده است. دو مدال جهانی در بزرگسالان، یک مدال طلا در امیدها و دو مدال طلا در بازی‌های آسیایی، به لحاظ مالی فقط دو کارت هدیه ۵۰۰هزار تومانی حاصلش بوده است. به زبانی دیگر برای مسئولان فارس این همه مدال به اندازه دو کارت هدیه 500 هزار تومانی می‌ارزد.

 


اداره کل ورزش و وعده سرخرمن
اینجا یک سؤال مطرح است که اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیأت کشتی فارس چه کاره هستند و آنها به عنوان متولیان ورزش و کشتی در شهر خود چه برنامه‌ای برای حمایت از قهرمانان استان دارند؟ اداره کل ورزش و جوانان فارس وعده داده بود که با کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی به هر کدامشان یک آپارتمان هدیه بدهد. دو سال از بازی‌های جاکارتا می‌گذرد اما این وعده هم عملی نشده است. ظاهراً وقتی در سال ۲۰۱۶، امید نوروزی سهمیه المپیک ریو را کسب کرد یک آپارتمان از اداره کل دریافت کرد. حالا اگر بخواهند به وعده‌شان عمل کنند و همان پاداش را به محمد علی که در نورسلطان سهمیه المپیک را گرفت، بدهند، محمد علی دو آپارتمان از اداره کل طلبکار است اما مشخص نیست چه زمانی می‌خواهند این کار را انجام بدهند. البته باید این را هم در نظر گرفت که محمد علی سهمیه المپیک را با مدال جهانی کسب کرد اما امید سال 2016 با حضور در مسابقات گزینشی به این سهمیه رسید.

 

1487233

 


استانداری، فقط تماشاگر
وقتی امید نوروزی در المپیک لندن به مدال طلا رسید، استاندار وقت فارس بلافاصله با امید نوروزی در لندن تماس گرفت. حالا بماند که در آن مقطع چه اتفاقی رخ داد اما حتماً الان استانداری باید کاری کند که فردا روزی که محمد علی و یا محمد رضا توانستند در المپیک به مدال برسند، روی تماس با این دو کشتی‌گیر را داشته باشد. به این فکر کنند که باید به نحوی کار کنند که بعد از کسب احتمالی مدال المپیک روی عکس گرفتن با این دو قهرمان را داشته باشند. طبق وعده‌ای که داده شده بود، جایزه استانداری به این دو برادر ۲۰ سکه بوده که دستور اهدای این سکه‌ها را صادر کرده اما دو سال از این دستور می‌گذرد و هنوز در اداره کل خاک می‌خورد.

دیدگاه‌ها