کد خبر : 1686478 | 09 خرداد 1399 ساعت 08:58 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

اوجاقی: لیگ باید با ایمنی بالا انجام شود

مربی تیم ووشو پارس جنوبی جم گفت: باید با برنامه ریزی و قانون گذاری شدید، لیگ را با ایمنی بالا برگزار کنیم.

اوجاقی: لیگ باید با ایمنی بالا انجام شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، امیر اوجاقی در خصوص بررسی تمرینات ووشوکاران تیم پارس جنوبی جم، اظهار داشت: قرار بود مراحل پایانی نیمه نهایی، رده بندی و فینال مسابقات لیگ برتر ووشو روز 20 اسفندماه سال قبل برگزار شود که بخاطر شیوع ویروس کرونا عقب افتاد. در این شرایط نیز تمرینات اکثر ورزشکاران حرفه ای در خانه پیگیری می شود و از نظر تمرینی هم به صورت آنلاین زیر نظر مربیانشان هستند، ما آنچنان بازیکنان مان را زیر نظر نداشته ایم ولی با آنها در تماس هستیم. البته ملی پوشانی که مسابقات قهرمانی جهان و آسیا و همچنین رقابتهای جام جهانی را در پیش داشتند به صورت حرفه ای تمرین می کنند و کار خود را انجام می دهند تا آمادگی همیشه خودشان را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه منتظر صدور مجوزها برای شروع تمرینات هستیم، تصریح کرد:  اگر ستاد مقابله با کرونا در ورزش اجازه بازگشایی باشگاه ها و سالن های ورزشی را بدهد، بطور حتم سازمان لیگ ووشو نیز تاریخ برگزاری مراحل پایانی لیگ را مشخص خواهد کرد. ما هم طبق آن تاریخ با باشگاه هماهنگی می کنیم و قطعاً تمرینات خودمان را آغاز خواهیم کرد.

 

سرمربی تیم پارس جنوبی در خصوص برگزاری لیگ ووشو عنوان کرد: ووشو ورزش درگیرانه ای است و تماس بین دو مبارز در طول مسابقه زیاد انجام می شود و در این روزهای خطرناک همه گیری ویروس کرونا، با برگزاری مسابقات سلامتی ورزشکاران، مربیان و همه افراد پیرامونی لیگ در خطر خواهد بود. اگر قرار باشد یک نفر در برگزاری مسابقات لیگ بیمار شود، بهتر است هرگز برگزار نشود چون فلسفه ورزش سلامتی افراد است.

 

اوجاقی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد مسابقه ای هم برگزار شود با کنترل شدید، انجام شود، گفت: البته این روزها استرس بیماری کمتر از قبل شده و اگر تصمیم و جمع بندی در برگزاری مسابقات گرفته شد، باید با برنامه ریزی و قانون گذاری شدید، لیگ را با ایمنی بالا انجام شود. مسابقات باید بدون تماشاگر برگزار شود و با حضور پزشکان نیز نکات بهداشتی بیشتر رعایت شود.

 

قهرمان ووشو آسیا در خصوص زحمات علی‌نژاد در ورزش ووشو، اذعان کرد: علی نژاد برای رشته ووشو زحمت کشید. در چند سالی که مربی تیم ملی بودم، تلاش شبانه روزی وی را می دیدم که اولین نفر در فدراسیون حاضر می شد و آخرین نفر محل کارش را ترک می کرد و واقعاً از زندگی اش زد و سروسامان داد و رشته ووشو جان گرفت. از علی نژاد که در 13 سال در فدراسیون ووشو زحمات زیادی کشید، تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم نفر بعدی این مسئولیت را قبول می کند به اندازه علی نژاد کار کند و کم نگذارد. برخی‌ها می‌گویند کار رئیس آینده فدراسیون ووشو آسان است ولی هر فردی انتخاب شود، کار به شدت سختی را پیش رو دارد.

 

امیر اوجاقی در خصوص کاندیداتوری برادرش در مجمع انتخاباتی ووشو، گفت: مطمئناً حسین با علی نژاد برای نامزد شدن در انتخابات ریاست مشورت کرده و صلاحدید معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش بوده که او در انتخابات شرکت کند. امیدوارم اگر برادرم بعنوان رئیس انتخاب شد، با جدیت کارها را پیگیری کند و زمان زیادی برای ووشو بگذارد.

 

وی با اشاره به اینکه برادرش پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده، اظهار داشت: یک ورزشکار در طول عمر ورزشی‌اش؛ ملی‌پوش، قهرمان جهان، کاپیتان تیم ملی، مربی و سرمربی تیم ملی بوده و اگر حالا بخواهد رئیس فدراسیون شود، این عناوین، حقی برای او ایجاد نمی‌کند حتماً مدیر شود. مگر اینکه در طول این سالها شایستگی اش را برای مدیریتش ثابت کرده باشد. حسین در کل دوران زندگی اش، مدیریت در زمینه های کوچکتر را با قابلیت های بالا گذارنده و در طول سالهای گذشته در کنار علی‌نژاد کارهای مدیریتی را انجام داده و یاد گرفته. 

 

 اوجاقی خاطرنشان کرد: امیدوارم هر کسی که در انتخابات بعنوان رئیس فدراسیون معرفی می شود، به ووشو خدمت کند تا همه خوشحال شوند و جامعه ما نفعش را ببیند. آرزوی موفقیت برای تمامی کاندیداها و همچنین عرض تبریک به دکتر لشگری بابت ریاست مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد دارم و در این پست موفق باشند.

دیدگاه‌ها