کد خبر : 1686598 | 09 خرداد 1399 ساعت 22:54 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

چرا فقط ما نمی‌توانیم فوتبال ببینیم؟

خشم اکیپ از تعطیلی فوتبال فرانسه؛ "مثل احمق‌ها"

نشریه فرانسوی اکیپ صفحه اول خود را به شروع مجدد لیگهای بزرگ اروپایی و تعطیلی لیگ1 فرانسه اختصاص داده و می‌گوید فرانسوی‌ها حالا مثل احمق‌ها به نظر می‌رسند.

خشم اکیپ از تعطیلی فوتبال فرانسه؛ "مثل احمق‌ها"

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه چهار  لیگ بزرگ اروپایی، بوندس‌لیگا، لالیگا،  لیگ برتر و سری آ حالا از تاریخ قطعی شروع دوباره خود مطلع شده‌اند و دیگر تردیدی باقی نمانده که فوتبال در این چهار کشور اروپایی ادامه پیدا خواهد کرد، فرانسوی‌ها که چندی قبل در روزهای اوج اپیدمی کرونا لیگ‌شان رسما تعطیل شد بیش از پیش با حیرت شاهد شروع مجدد فوتبال و بی‌فوتبال ماندن کشورشان هستند.

 

نشریه فرانسوی اکیپ در صفحه اول امروز خود به این موضوع پرداخته و از تیتر "مثل احمقها؟" استفاده کرده است. سرمقاله‌نویس اکیپ می‌گوید اگر این ویروس عوضی در  فصل تابستان از میان برود همه چیز به حالت نرمال برخواهد گشت ولی ما فرانسوی‌ها نمی‌توانیم تا پاییز شاهد هیچ مسابقه فوتبالی باشیم. ما تنها کشور صاحب‌فوتبال اروپایی هستیم که خیلی زود تصمیم گرفتیم و تصمیم‌‌مان را به آگاهی از شرایط آتی اپیدمی و قرنطینه موکول نکردیم.

 

1499736

 

تصمیم به شدت غیرشفاف و سیاسی!

اکیپ از تصمیم دولت و فدراسیون فوتبال این کشور برای تعطیلی لیگ به عنوان تصمیمی "به‌شدت غیرشفاف و سیاسی" یاد می‌کند. این نشریه می‌گوید دولت فرانسه در مقابل انتقادها پشت لیگ و فدراسیون فوتبال قایم شده و آنها را مقصر جلوه می‌دهد و سازمان  لیگ1 و فدراسیون هم وقتی با سوال مواجه می‌شوند همه تقصیرها را به گردن دولت می‌اندازند.

 

اکیپ می‌گوید این نشان می‌دهد که ورزش در فرانسه به عنوان یک فرهنگ شناخته نمی‌شود و سیاستمداران از این قدرت برخوردارند که هر طور به سود منافع خودشان باشد از آن سواستفاده کنند. دولت برای کاهش فشار افکار عمومی سعی کرد فوتبال را همچون نماد خطر به جامعه بفروشد و روسای باشگاه‌ها هم به جای اینکه به دنبال منافع عمومی باشند تنها به حفاظت از منافع مالی خود فکر می‌کردند. اکیپ می‌گوید این در حالی است که در دیگر کشورهای صاحب فوتبال، این ورزش را به عنوان نماد زندگی، خوش‌بینی و بازگشت حیات به شرایط عادی می‌بینند.

 

1499735

 

هیچکس از مصالح عمومی و ورزش دفاع نکرد

وقتی وزیر ورزش کشور به صراحت می‌گوید که فوتبال اولویت ما نیست، چه کس دیگری باید از فوتبال و از مصالح عمومی جامعه پاسداری کند؟ مساله اینجا است که نیاز به برقراری تعادل بین خطر برگزاری فوتبال برای سلامت عمومی و نیاز به بازگشت ورزش به شرایط عادی به عنوان عاملی روحیه‌بخش، نیازی بود که هر پنج کشور صاحب فوتبال اروپا با آن مواجه بوده‌اند. و از میان همه این کشورها تنها فرانسه بوده که تصمیمی متفاوت اتخاذ کرده و حالا به دلیل این تصمیم خود منزوی شده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها