کد خبر : 1687143 | 12 خرداد 1399 ساعت 16:13 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

افشاگری داور اسپانیایی از ال کلاسیکوی 5-0

ژوزه اینجا فقط یک خروس وجود دارد، آن‌هم تو نیستی!

تلخ ترین خاطره ژوزه مورینیو از ال کلاسیکو ها به نوامبر 2010 بر می گردد. یک تصویر ماندگار آن بازی، مکالمه در گوشی آقای خاص با داور مسابقه است.

ژوزه اینجا فقط یک خروس وجود دارد، آن‌هم تو نیستی!

به گزارش "ورزش سه"، دوران حضور مورینیو در رئال مادرید که سه سال به طول انجامید، شاهد پر تنش ترین ال کلاسیکوهای تاریخ بودیم. دو سال مورینیو در جدال با پپ گواردیولا بود و سال آخر نیز مربی رقیب او در بارسا، تیتو ویلانووا نام داشت.

در مورد ال کلاسیکوهای آن مقطع، صحبت های زیادی مطرح شده است از جمله اینکه ارتباط بین بازیکنان اسپانیایی دو تیم به تیرگی گرائیده بود تا جایی که ایکر کاسیاس مجبور به وساطت شد.

 

 

1500353

 

 

رفتارهای حاشیه ای و تحریک کننده مورینیو در کنار زمین اصلا به مذاق بارسایی ها خوش نمی آمد و مربی منفوری در نزد آنها بود اما آقای خاص در نهایت توانست به سلطه بارسای پپ پایان بدهد.

 

بدون شک بدترین خاطره مورینیو از ال کلاسیکوها به اولین بازی او برابر بارسا در مقام سرمربی رئال بر می گردد. نوامبر 2010 رئال در نوکمپ با 5 گل برابر بارسا شکست خورد تا مورینیو شروعی غیرمنتظره و باورنکردنی در ال کلاسیکو داشته باشد.

یکی از تصاویر جالب انتهای آن بازی، صحبت درگوشی مورینیو و ایتورالده گونزالس داور مسابقه بود. ایتورالده 17 سال در لالیگا داوری کرد و سابقه چندی قضاوت ال کلاسیکو هم در کارنامه او به چشم می خورد.

 

 

1500351

 

 

او که اخیرا در اظهارنظری جنجالی عنوان کرد که 90 درصد داوران اسپانیایی هوادار رئال هستند،  این بار در مصاحبه با کادنا سر در مورد صحبت در گوشی با مورینیو صحبت کرد و پس از 10 سال فاش ساخت که بین او و آقای خاص، چه حرف هایی رد و بدل شده است.

ایتورالده گفت:« مورینیو را همیشه به عنوان یک مربی عصبی و برونگرا می شناسیم اما برخورد و مدیریت کردن او بسیار راحت بود. مقابله با برخی مربیان برای من کار سخت تری بود ولی با مورینیو هرگز مشکل خاصی نداشتم.

 

 

1482525

 

 

من معتقدم اگر شما یک مربی پر جوش و خروش در کنار زمین هستید، باید همیشه اینگونه باشید نه اینکه برخی مواقع 90دقیقه روی نیمکت بنشینید. اگر خروس هستید باید همیشه خروس بمانید.

قبل از بازی او در یک مصاحبه گفته بود ایتورالده همیشه برای بارسا خوش یمن است. در پایان آن بازی، مورینیو نزد من آمد و با کنایه به من گفت، ایتورالده، خیلی خوب بودی، خیلی خوب. سپس من گردن او را گرفتم و در گوشش گفتم، ژوزه، یک جای کار را اشتباه کردی. اینجا فقط یک خروس وجود دارد و آن هم تو نیستی؛ بلکه من هستم. عکس آن صحنه هم موجود است.»

 

 

1500352

 

 

ایتورالده ادامه داد:« ارتباط بسیار خوبی با مورینیو داشتم چرا که او سیرک و نمایش خودش را اجرا می کرد و باید به نوعی تفاوت ها را رقم می زد. درک گواردیولا اما برعکس مورینیو بسیار دشوار بود. او برای همه داوران، شخصیتی مرموز بود. زمان اعتراض به کمک ها، مورینیو را راحت تر می توانستید کنترل کنید تا مربیانی مرموز مثل گواردیولا را.

در آن مقطع بین بازیکنان دو تیم تنش های زیادی در زمین وجود داشت. نمی گویم دشمنی ولی تنش بین بازیکنان دو تیم به خصوص اسپانیایی ها بالا بود. قبلا شاهد دست دادن و در آغوش گرفتن بازیکنان رئال و بارسا در زمین بودیم ولی در دوران مورینیو-گواردیولا، حتی به هم نگاه هم نمی کردند.»

 

دیدگاه‌ها