کد خبر : 1687154 | 12 خرداد 1399 ساعت 16:44 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

شما یک دینار به استقلال پول نداده اید

حمله تند سعادتمند به شرکت آریا برتر

مدیرعامل استقلال می گوید شرکت آریا برتر کارگزار قبلی باشگاه حتی یک دینار برای استقلال درآمدزایی نداشته است.

حمله تند سعادتمند به شرکت آریا برتر

به گزارش ورزش سه، احمد سعادتمند در این باره گفت: ما در همه زمینه ها به هواداران مان نیاز داریم. این حمایت ها در پیروزی ها اثرگذار بوده است، باشگاه همیشه به هوادارن خود نیاز دارد.

 

او ادامه داد: مساله هست که من باید به هواداران باشگاه بگویم، استقلال بزرگ با 40 میلیون هوادار و  با یک برند بزرگ جزو باشگاه هایی است که در جهان هم حرف هایی برای گفتن دارد. ارزش ریالی برند استقلال بیش از هزار میلیاد است و  در بدترین حالت باشگاه باید 20 درصد ارزش برند خود درآمد داشته باشد و حدود 200 میلیارد فقط باید از برندش پول در بیاورد. 

 

وی افزود: من می گویم استقلال باید بتواند درآمدزایی داشته باشد و سوال من این است که چرا استقلال با این هواداران و با این برند باید اینقدر مشکل داشته باشد؟ استقلال باید بتواند تمام نیازهای ارزی و ریالی خود را تامین کند.

 

مدیرعامل استقلال در مورد قرارداد استقلال با شرکت آریا برتر گفت: سال گذشته قراردادی با آریا برتر تنظیم کرده ایم و از آن زمان باشگاه عایده ای از این قرارداد نداشته است، باشگاهی که باید به بازیکنان و کادرفنی خود پول بدهد، باشگاهی که برای هر بازی باید فقط 130 میلیون به استادیوم آزادی پول بدهد، باشگاهی که برای تمرین و هتل باید هزینه بدهد. باشگاهی که تمام درآمدهای مادی و معنوی خود را به یک شرکت واگذار می کند و طی یک سال گذشته ریالی درآمد نداشته است چرا باید با این شرکت ادامه بدهد؟ سوال من این است که باشگاه باید درآمدزایی داشته باشد و مشکلاتش را حل کند. ما خوشبختانه توانستیم با کمک وزات ورزش و مدیران محترم این وزارتخانه تفاهم نامه قرارداد با یک کارگزار جدید را امضا کنیم تا از طریق حساب مان در خزانه بتوانیم مشکلات باشگاه را حل کنیم. 

 

او در مورد عقد قرارداد با فولاد متین هم می گوید: ما از اول سال با شرکت های زیادی مذاکره کردیم، به راحتی با شرکتی قرارداد امضا نکردیم. این شرکت قبل از عقد رسمی قراداد مبالغ قابل توجهی نه در قالب قرض الحسنه بلکه در غالب قرارداد اسپانسری به ما پرداخت کرد. پرداختی که به بازیکنان و کادرفنی داشتیم را فولاد متین در کمتر از یک ماه انجام داد. پس چه دلیلی دارد که ما جلوی این کارگزار را بگیریم؟ چرا باید آریا برتر جلوی کمک شرکت فولاد متین را بگیرد؟ مگر آریا برتر چقدر به ما کمک کرده است؟ این شرکت در سالی که گذشت دیناری به باشگاه نداده است. در نهایت در تاریخ دوازدهم بهمن ماه سال 98 با یک قرارداد الحاقیه حدود 9 میلیارد به عنوان قرض الحسنه به استقلال کمک کرده است، این پول را استقلال یک ماهه قرض کرده است و به ازای هر روز دیرکرد باید 40 میلیون جریمه پرداخت کند.

 

سعادتمند می گوید تصمیمی برای مصاحبه نداشته است: من تصمیمی برای مصاحبه نداشتم ولی امروز خودم گفتم که می خواهم حرف بزنم. استقلال باشگاه بزرگی است و نمی توانیم با این باشگاه معامله کنیم، نمی توانیم از رانت باشگاه برای خودمان استفاده کنیم و اگر چیزی هست باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و برای استقلال باشد. چرا سرعت ما را می گیرید و اجازه نمی دهید درآمدزایی داشته باشیم؟ چرا اجازه نمی دهید پرداختی بعدی را به بازیکنان داشته باشیم؟ هرکاری کردید که شیخ دیاباته برنگردد. ما تا یک جایی سکوت می کنیم و می خواهیم از منافع باشگاه دفاع کنیم. شک نکنید کار دوستان را نهادهای نظارتی رصد می کنند، من از دوستان خواهش می کنم اجازه بدهند این باشگاه نفس بکشد، اجازه بدهند این باشگاه به روزهای خوبش برگردد، استقلال می تواند به منبع اعتباری و درآمدی فوق العاده ای برسد، چرا جلوی این باشگاه را می گیرید؟ من از حرف هایی که زدم هیچ ترسی ندارم.

دیدگاه‌ها