کد خبر : 1687324 | 13 خرداد 1399 ساعت 15:27 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلات به‌تدریج کمرنگ می‌شود

استقلال با تمام قوا به لیگ برمی‌گردد

برای تیمی که در یک سال گذشته بارها با معضل نداشتن زمین تمرین و امکانات اولیه فوتبال روبه‌رو بوده، داشتن دو زمین تمرین مناسب در مجموعه‌های ورزشی انقلاب و آزادی و پیگیری تمرینات بدنسازی در یک باشگاه مجهز خبر خوبی است.

استقلال با تمام قوا به لیگ برمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه" ،استقلال در این فصل از کمبود امکانات ابتدایی لطمه‌های زیادی دیده و هواداران آبی حتماً به خاطر دارند که پیش از تعطیلی لیگ به‌دلیل شیوع کرونا، در دسترس نبودن زمین تمرین عملاً موجب شد که این تیم بدون برگزاری جلسات منظم تمرینی به دیدار گل‌گهر برود و سه امتیاز حساس را در سیرجان جا بگذارد.


بازگشت دیاباته و میلیچ، دو خارجی تأثیرگذار این فصل و بهبود مهره‌های کلیدی که بخشی از فصل را به‌خاطر آسیب‌دیدگی از دست دادند، استقلال را در موقعیتی مناسب برای یک بازگشت مقتدرانه به لیگ قرار می‌دهد. البته استقلالی‌ها این حق را دارند که بنا بر شرایط موجود، به تصمیمات سازمان لیگ اعتراض کنند و به‌طور مثال اگر تا دو هفته آینده وضعیت کرونا در اهواز «قرمز» باشد، خواستار برگزاری دیدار با فولاد در یک زمین بی‌طرف باشند. اما فارغ از بهانه‌جویی‌های مرسوم، اگر قرار است فوتبال دوباره آغاز شود، استقلال باید با تمام وجود به مسابقات برگردد و همچون یک جنگجوی شجاع تا آخرین نفس برای موفقیت در فصل فوتبالی 99-98 تلاش کند.


فاصله زیاد تا صدر جدول هم نباید بهانه‌ای برای بی‌انگیزگی استقلالی‌ها باشد. گو اینکه فرهاد مجیدی باید بیشتر و پیشتر از بقیه برای موفقیت انگیزه داشته باشد و اثبات کند که به‌لحاظ فنی، لیاقت نشستن روی نیمکت مربیگری استقلال را دارد.


حتی اگر فرض کنیم تکلیف لیگ مشخص شده و جبران فاصله 8 تا 10 امتیازی با پرسپولیس بسیار دشوار است، فصل هنوز برای استقلال تمام نشده و آبی‌ها با 3 برد در جام حذفی می‌توانند یک جام از این سال پر فراز و نشیب به ویترین افتخارات خود اضافه کنند. در لیگ قهرمانان آسیا که زمزمه‌هایی درباره پیگیری دوباره آن مطرح شده، هنوز 4 دیدار مرحله مقدماتی باقی مانده و صعود از این مرحله می‌تواند یک نقطه مثبت در کارنامه استقلال در سال 99 باشد. استقلال صاحب مجموعه‌ای از بازیکنان تعیین‌کننده‌ای است که می‌توانند در هر لحظه سرنوشت یک بازی را تغییر دهند. یک تیم بالانس با چند مهره کلیدی و خط حمله‌ای ترسناک که پیش از تعطیلی لیگ نشان داده بود، ساده‌تر از هر تیم دیگری به میانگین 2 گل زده در هر بازی می‌رسد. نگرانی‌ها برای حفظ سلامت بازیکنان کاملاً بجا و پذیرفته‌شده است، اما استقلال این پتانسیل را دارد که به‌محض بازگشت به لیگ، برای هر تیمی تبدیل به حریفی «نگران‌کننده» شود.

 

علی مغانی

دیدگاه‌ها