کد خبر : 1687737 | 15 خرداد 1399 ساعت 19:13 | 29K بازدید | 1 دیدگاه

ادعای روزنامه نگار سعودی در توییتر؛

لیگ تعطیل شود از آسیا حذف می‌شوید(عکس)

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد تا در صورت تعطیلی کامل هر لیگ، سهمیه فدراسیونی که چنین تصمیمی گرفته را به طور کامل حذف کند.

لیگ تعطیل شود از آسیا حذف می‌شوید(عکس)

به گزارش ورزش سه، این خبری است که خبرنگار معروف عربستانی در توییتر خود منتشر کرده و با استناد به آن، چند وبسایت معتبر نیز گزارش خبری نوشته‌اند. عاید العلیوی در خبر خود نوشته که AFC در نظر دارد تا در صورت تعطیلی لیگ، سهمیه لیگ قهرمانان و AFC کاپ هر کشور را به طور کامل بگیرد.

 

این در حالی است که زمزمه‌هایی برای تعطیلی چند لیگ مختلف از جمله عربستان سعودی به گوش می‌رسید. همچنین دو روز پیش کشور عراق نیز تصمیم گرفت لیگ را نیمه کاره بگذارد و با این توصیف در صورتی که لیگ جدید در سال ۲۰۲۰ به پایان نرسد، خبری از سهمیه آسیایی برای تیم های باشگاهی این کشور نخواهد بود. 

 

بنابراین احتمالا باید منتظر آغاز تمام لیگ ها بود. تاکنون کره‌جنوبی لیگ خود را استارت زده و ایران، ژاپن و قطر نیز تاریخ شروع را مشخص کرده اند اما چینی ها فعلا نظر قطعی در این باره نداشته اند.

 

لازم به ذکر است که تصمیم درباره تعطیلی یا از سرگیری لیگ برعهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هرکشور است و کنفدراسیون فوتبال آسیا دخالت یا دستوری در این باره انجام نمی‌دهد اما حالا با اصلاح دستورالعمل خود، نشان داده که جریمه سنگینی را برای کشورهای تعطیل کننده در نظر خواهد داشت.

 

1500954

دیدگاه‌ها