کد خبر : 1689938 | 27 خرداد 1399 ساعت 10:15 | 8.8K بازدید | 7 دیدگاه

افسر سلامت در تمرین می گوید از هم فاصله بگیرید 

الهامی: نمی شود به دروغ بگوییم کرونایی شده ایم

ساکت الهامی در حالی که در برهه ای خواستار تعطیلی بازی های لیگ برتر شده بود اینبار درخواست کرده است در بازی های خانگی تراکتور 10 هزار تماشاگر با فاصله اجتماعی در استادیوم حاضر شوند.

الهامی: نمی شود به دروغ بگوییم کرونایی شده ایم 

به گزارش "ورزش سه"، این تضاد بهانه ای شد که در اینباره دقایقی پای صحبت های سرمربی تراکتور بنشینیم: 

 

*آقا ساکت؛ یک بار می گویید که لیگ باید تعطیل شود و یکبار هم می گویید در بازی های خانگی تراکتور باید 10 هزار تماشاگر در استادیوم حاضر شوند!

من هیچ وقت نگفته ام که لیگ باید تعطیل شود. گفتم اگر شرایط برای برگزاری بازی های لیگ برتر مهیا نیست، بهتر است بازی ها را تعطیل کنند چون ادامه تعطیلی باعث می شود فرصت را برای برگزاری بازی ها در فصل آتی را هم از دست بدهیم. در مورد قهرمانی پرسپولیس هم به این نکته اشاره کردم که در بین مدعیان این تیم بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. حالا می گویند شرایط برای برگزاری بازی ها مهیا است. من این را قبول می کنم و اگر واقعا شرایط برای برگزاری بازی ها مهیا است اجازه دهند ما از وجود تماشاگر بهره ببریم. دراین بین البته نکات آزار دهنده ای هم وجود دارد. 

 

*چه نکاتی؟ 

فدراسیون فوتبال پاسخ باشگاه ها را نمی دهد! این به طور حتم برای باشگاه ها آزار دهنده است. یک بار می گویند با گرمی هوا کرونا از بین می رود. بحث آغاز دوباره بازی ها که از پاییز مطرح شد، گفتند پاییز کرونا دوباره اوج می گیرد در حالی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این تایم برای برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا و هم چنین مقدماتی جام جهانی برنامه ریزی کرده اند. برای اینکه در مورد من قضاوت کنید باید خود را در جایگاه و وضعیت من قرار دهید. 6 بازیکن من مبتلا به کرونا شده اند و باید 14 روز در قرنطینه باشند. قرنطینه این بازیکنان دو سه روز قبل از بازی با نساجی به پایان می رسد و اگر مشکلی برای همراهی تیم نداشته باشند به واقع 14 روز از تمرین بدور بوده اندو این قطعا به ضرر ما تمام می شود. از سویی چند بازیکن خارجی ما هنوز برای سفر به ایران با محدودیت مواجه هستند و 10 – 11 بازیکنی که در اردوی تیم حضور دارند با ترس و لرز تمرین می کنند. این شرایط است که تیم را از حالت عادی خارج کرده. افسر سلامت هر روز سر تمرین ما است. چند روز پیش می خواستم با بازیکنان صحبت کنم به من گفت با فاصله با بازیکنان صحبت کنید. من گفتم خب من اینجا فاصله را رعایت می کنم آیا در زمین و به هنگام ضربات ایستگاهی هم می توانم به بازیکنان بگویم که از هم فاصله بگیرید! این تضادها و ابهامات آزار دهنده است. من هم گفته ام اگر واقعا شرایط برای برگزاری بازی ها مهیا است اجازه بدهید تماشاگر هم به استادیوم بیاید. البته به تعداد محدود و با رعایت فاصله اجتماعی. 

 

*به هر صورت به نظر می رسد شما دنبال کننده سیاست های باشگاه هستید؟ 

خب این طبیعی است. به این خاطر که باشگاه ما خصوصی است و وقتی باشگاه سیاستی را تعیین می کند من نمی توانم ساز مخالف بزنم و تبعیت من از سیاست های باشگاه بدیهی ترین کار ممکن است. 

 

1486782

 

*واقعا 6 بازیکن شما به کرونا مبتلا شده اند؟ چطور پیش از تست فوتبالیست ها پاساژ گردی و ... می کردند اما با شروع تست ها یکباره خیلی ها کرونایی شدند! 

این نوع نگاه شما بد اندیشی است. درست می گویید پاساژ گردی وجود داشت. اما اعلام همین طوری کرونا هم امکان پذیر نیست. وزارت بهداشت روی آزمایشات نظارت می کند و افسر سلامت هم مدام به  تمرین ما می آید. لیگ قرار است برگزار شود و برنامه بازی ها نیز تدوین شده است. یقینا ما به دنبال خودآزاری نیستیم و اینکه 6 بازیکن را از حضور بر سر تمرین منع کنیم! در این ماجرا اول ماییم که ضرر می کنیم. آزمایشات و پاسخ آزمایشات برای فدراسیون فوتبال هم ارسال می شود و ما در شروع از سازمان لیگ می خواهیم بازی ما با نساجی را با تاخیر بیشتری برگزار کند. شرایط در تیم ما به گونه ای است که هر 5 روز تست می دهیم. برای من جای سوال است چرا برخی تیم ها جواب تست خود را اعلام نمی کنند. اصلا مگر می شود به دروغ اعلام کنیم 6 بازیکن ما کرونا گرفته اند!

 

*به هر صورت این گفته شما که تماشاگر به استادیوم بیاید موجب انتقادات زیادی از شما شده است. به خصوص توسط تماشاگران تیم پرسپولیس...

مهم این نیست که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. مهم این است که شما راه درست را بروی. خیلی ها می گویند اگر مربی پرسپولیس بودی هم این حرف ها را می زدی؟ بار دیگر به شما می گویم من با برگزاری بازی های لیگ مخالفتی ندارم و بر این عقیده ام پرسپولیس بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ برتر دارد. مشکل اینجاست که در فوتبال ما هر آدمی هر گونه که دوست دارد فوتبال را تفسیر می کند. من مربی تراکتور هستم و باید از منافع تیمم دفاع کنم. الان هم می گویم اگر شرایط برای برگزاری لیگ مهیا است اجازه بدهیم ما به خوبی تمرین کنیم. در بازی ها از تماشاگر بهره ببریم. اینکه افسر سلامت در تمرین می گوید با فاصله تمرین کنید فوتبال نیست. از همه مهمتر فدراسیون فوتبال باید با باشگاه ها تعامل داشته باشد و دغدغه ها را از بین ببرد. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ الان از باشگاه ها فاصله گرفته اند و هیچ پاسخی به صحبت های ما نمی دهند. 

 

*و حرف آخر اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بر سر تمرین حاضر نمی شوند...

این هم یکی از چالش هایی است که با آن روبرو هستیم. خیلی دوست دارم هر مربی ای که مرا نقد می کند ابتدا در وضعیت من قرار بگیرد. مسعود شجاعی به عنوان یک بازیکن باتجربه نظرات خودرا در مورد بازی های لیگ برتر ارایه داده است و اشکان هم هنوز به تمرین ما ملحق نشده است. دیدگاه و دغدغه های این دو قابل احترام است. حتی آنهایی که سر تمرین هستند و با ترس و لرز تمرین می کنند. قطعا دوست دارم شرایط باشگاه ما از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درک شود. در نهایت این را می گویم دوست دارم با فوتبال نشاط به جامعه برگردد.

منبع: خبر ورزشی

دیدگاه‌ها