کد خبر : 1692961 | 10 تیر 1399 ساعت 19:01 | 4.6K بازدید | 1 دیدگاه

نکیسا: مدارس فوتبال در زمان کرونا مجوز فعالیت ندارند

مسوول کمیته توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال گفت: هیچ مجوزی برای فعالیت مدارس فوتبال در سراسر کشور صادر نشده است.

نکیسا: مدارس فوتبال در زمان کرونا مجوز فعالیت ندارند

به گزارش " ورزش سه" نیما نکیسا در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ارتباط با فعالیت مدارس فوتبال در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: دیروز در جلسه با حضور دبیرکل فدراسیون به صورت ویدیو کنفرانس با روسای کمیته جوانان استان‌ها اعلام کردیم که هیچ مجوز رسمی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون فوتبال برای فعالیت مدارس فوتبال در سراسر کشور صادر نشده است. اگر مدرسه فوتبالی بدون مجوز اقدام به بازگشایی مجدد کرده است این کار غیرقانونی است و اگر احیانا مشکلی پیش آید فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: در مدت ۶ ماه هیچ فعالیت ورزشی صورت نگرفته و از کمیته‌های انضباطی، حراست و اخلاق و تمام نفراتی که متولی حفظ جان و سلامت خانواده هستند، می‌خواهم که در صورت مشاهده این موضوع، با متخلفان برخورد جدی کنند. از ارگان‌هایی که دارای مراکز ورزشی و زمین فوتبال هستند خواهش می‌کنم به این مدارس اجازه فعالیت ندهند چون فوتبال‌آموزان در سنین کم هستند و درگیرشدن با این ویروس برای بچه‌ها مشکل‌ساز خواهد بود.

 

 

1507540

 

نکیسا در خصوص نشست خود با مسوولین سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: درخواستمان این بود که اماکن ورزشی تحت نظر این سازمان به هیچ عنوان امکان و اجازه فعالیت به مدارس فوتبال را ندهند. همچنین از دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستم به استان‌ها و وزارت ورزش به عنوان متولی اعلام کند که عواقب و شرایط فعالیت مدارس به چه صورت خواهد بود. مسئله خطرناکی است و باید بهترین تصمیم را در این خصوص گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: از امسال فرمی به نام فرم ارزیابی پزشکی پیش‌فصل را به مدارس فوتبال و استان‌ها ارسال می‌کنیم که فوتبال‌آموز باید قبل از شروع فعایت خود پر کند و اگر کودکی احیانا از لحاظ جسمانی و یا مصرف دارو دچار مشکل است، در این فرم ثبت می‌شود و مربی از وضعیت کامل فوتبال‌آموز آگاه خواهد بود.

مسوول کمیته توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: یک پزشکیار یا بهیار از این پس باید به طور دائم در مدرسه فوتبال حضور داشته باشد . هیات فوتبال این موضوع را باید الزام کند و بدون شک کارآفرینی وسیعی در این زمینه صورت خواهد گرفت. فکر می‌کنم با کمک گرفتن از هلال احمر و یا ارگان‌های مختلف بتوان شرایط را برای فوتبال‌آموزان مهیا کرد تا در بهترین وضعیت ممکن به فعالیت ورزشی بپردازند.

دیدگاه‌ها