کد خبر : 1693281 | 12 تیر 1399 ساعت 13:38 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

از شیطنت و جریمه تا گلزنی و صدرنشینی؛

سردار آزمون؛ خبرسازترین بازیکن لیگ روسیه

یازدهمین گل فصل سردار آزمون همان چیزی که بعد از نقص مکرر پروتکل های بهداشتی به آن نیاز داشت و او را دوباره از حاشیه خارج و به متن لیگ فوتبال روسیه رساند.

سردار آزمون؛ خبرسازترین بازیکن لیگ روسیه

به گزارش "ورزش سه"، اغراق نیست اگر سردار آزمون خبرسازترین بازیکن چند ماه اخیر لیگ روسیه قلمداد شود؛ ستاره 25 ساله ایرانی که در خط حمله تیم زنیت سن پترزبورگ نقش آفرینی می‌کند، در یک سال ابتدایی حضورش در این تیم به سبب درخشش و گلزنی مورد توجه قرار داشت اما بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات، با شایعات رسانه های ایتالیایی و انگلیسی به تیتر یک رسانه های محلی سن پترزبورگ تبدیل شد.

 

هرروز خبر از علاقه یک تیم اروپایی و جزئیاتی از پیشنهاد این تیم ها برای جذب سردار منتشر می‌شد. یک روز ناپولی، روز دیگر وستهم، سپس آث میلان و بعد نوبت به آرسنال رسید که در صف خرید ستاره ایرانی بایستند اما این انتقال ها هیچ یک هنوز رنگ و بوی کاملا جدی به خود نگرفته بودند که حواشی دیگری سراغ مهاجم ملی پوش زنیت آمدند. عکس سلفی بدون ماسک با طرفداران، سن پترزبورگ گردی با صفا هادی و بعد هم ملاقات همسر ستاره سابق تیم ملی روسیه در یک رستوران و عکس یادگاری با فرزند او بدون رعایت فاصله اجتماعی، باعث شد تا او این بار در رسانه های زرد روسی خبرساز شود.

 

 

1507919

 

 

آزمون 25 هزار روبل معادل 60 میلیون تومان از سوی فدراسیون فوتبال روسیه به خاطر نقض مکرر پروتکل های بهداشتی جریمه شد و باشگاه زنیت هم اعلام کرد که به زودی جریمه سنگین سردار را اعلام خواهد کرد. با این حال عذرخواهی رسمی ستاره شماره 7 اوضاع را کمی آرام کرد و باعث شد تا سرگی سماک او را در ترکیب اصلی بازی با تامبوف قرار دهد. آزمون هم جواب اعتماد سرمربی خود را داد و در آخرین دقیقه از نیمه دوم در عرض یک ثانیه از ابتدای محوطه جریمه خود را به دهانه دروازه رساند و ضربه سر زیوبا را با جهشی تماشایی و سماجت قابل توجه، تبدیل به گل کرد.

 

گلی که سردار به ثمر رساند، یازدهمین گل فصل او بود که باعث شد در جایگاه چهارم برترین گلزنان لیگ برتر روسیه قرار بگیرد. او علاوه بر این تعداد گل، 6 پاس گل هم داده که آمار فوق العاده ای برای یک مهاجم به حساب می‌آید. گلی که وی به ثمر رساند باعث شد تا زنیت 59 امتیازی در صدر جدول قرار بگیرد و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود. آزمون فصل گذشته نخستین جام قهرمانی اش را با تیم فیروزه ای رنگ روسیه بالای سر برد و حالا احتمالا دبل خواهد کرد و شاید بعد از آن نوبت به انتقالی بزرگ و هیجان انگیز برسد که شیطنت های اخیر را هم به باد فراموشی بسپارد؛ انتقالی که می‌تواند یکی از بزرگترین ترانسفرهای تاریخ برای بازیکنی از قاره آسیا هم باشد.

 

1507918

 

سردار که بیش از 3 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، بعد از اتفاقات اخیر با انتشار این تصویر جالب و عبور از تونل ضدعفونی با کنایه نوشته است: «و من عاشق نباختن به حرف های دیگران...» او در فوتبال ایران هم تحت فشار عده ای از طرفداران بود اما بعد از روبین کازان و رستوف خود را در زنیت اثبات کرد و البته باید از نظر اخلاقی نیز ثبات خود را حفظ کند تا در صورت انتقال به تیم های بزرگتر، شکلی از این بابت تجربه نکند.

دیدگاه‌ها