کد خبر : 1694069 | 16 تیر 1399 ساعت 00:26 | 109.7K بازدید | 2 دیدگاه

آزمون جام را زودتر به زنیت تحویل داد؛

جواب سردار به جریمه: ۲ گل و قهرمانی

درخشش ستاره ایرانی زنیت برای دومین بازی پیاپی موجب شد تا تیمش در فاصله چهار هفته به پایان فصل قهرمان شود.

 جواب سردار به جریمه: ۲ گل و قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار پایانی هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه، تیم زنیت سنت‌پترزبورگ که مثل چهار بازی گذشته‌اش سردار آزمون را از ابتدا به‌عنوان مهاجم در کنار آرتم زیوبا داشت، از ساعت ۲۲ شنبه شب در استادیوم کراسنودار، مهمان این تیم رده سومی بود.

 

 

1508986

 

در حالی که تنها ۵ دقیقه از شروع بازی گذشته بود، اشتباه دروازه‌بان و در ادامه پاس به عقب عجیب مدافع کراسنودار موجب شد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی و ضربه نوک پای دقیق گل اول زنیت سنت‌پترزبورگ را به ثمر رساند و تیمش را خیلی زود پیش بیاندازد.

 

کراسنودار در دقیقه ۲۹ با شوت زمینی دنیل اوتکین گل تساوی را به ثمر رساند ولی در دقیقه ۴۱ نتوانست از پنالتی به دست آمده مقابل زنیت سنت‌پترزبورگ استفاده کند و این فرصت را هدر داد تا بازی با تساوی یک بر یک دنبال شود و در لحظات پایانی نیمه اول نیز یاران آزمون با گلزنی آرتم زیوبا از روی نقطه پنالتی به گل دوم دست یابند.

 

1508984

 

اوتکین در دقیقه ۵۰ با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه مجددا کار را به تساوی کشید، اما در حالی که تنها دو دقیقه از این گل گذشته بود، زنیت سنت‌پترزبورگ روی یک ضد حمله سریع از جناح چپ زمین و در شلوغی محوطه جریمه کراسنودار، توسط ستاره ایرانی‌اش گل سوم را زد.

 

ارسال پای چپ یوری ژیرکوف تعویضی به مقابل محوطه ۶ قدم را آرتم زیوبا با ضربه سر به کوژیائف رساند که شوت او برگشت داده شد ولی در ادامه سردار آزمون که با جای‌گیری مناسب مقابل تیرک دوم ایستاده بود، گل دوم خود و سوم زنیت را به ثمر رساند تا دوباره در آستانه برتری قرار بگیرند.

 

1508983

 

الکس سوتورمین که در دقیقه ۶۵ در ترکیب زنیت قرار گرفته بود، هفت دقیقه پس از حضورش در زمین با شوت پای چپ گل چهارم یاران آزمون را به ثمر رساند تا در نهایت به برتری ۴ بر ۲ خارج از خانه ارزشمند مقابل کراسنودار دست پیدا کنند.

 

زنیت سنت‌پترزبورگ با درخشش و دو گلی که سردار آزمون به ثمر رساند، به برتری ۴ بر ۲ مقابل کراسنودار دست یافت تا در فاصله چهار هفته به پایان فصل و بخاطر اختلاف ۱۳ امتیازی با لوکوموتیو مسکو رده دومی، مقام قهرمانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر روسیه را به دست آورد.

 

1508980

 

آزمون که پس از حواشی متعدد برای او بخاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در یکی از رستوران‌های روسیه با دو جریمه مالی پیاپی مواجه شده بود، هفته قبل موفق به گلزنی برای زنیت سنت‌پترزبورگ شد و این هفته هم توانست دو بار این کار را انجام دهد تا نقش ویژه‌ای در قهرمانی تیمش داشته باشد و پاسخ محکمی به انتقادات و جرایم باشگاه‌اش بدهد.

 

ستاره ایرانی زنیت با دو گلی که مقابل کراسنودار به ثمر رساند، تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۳ افزایش داد تا به همراه اِوگِنی لوتسِنکو از آرسنال تولا، در جایگاه دوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر روسیه قرار بگیرد. او برای رسیدن به صدر جدول گلزنان که آرتم زیوبا آن را تصاحب کرده، تنها ۳ گل فاصله دارد و باید منتظر ماند و دید که می‌تواند در چهار هفته پایانی جایگاه او را بگیرد و آقای گل شود یا خیر.


آزمون علاوه بر عملکرد فوق‌العاده‌اش در این فصل برای زنیت سنت‌پترزبورگ و به دست آوردن دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر روسیه، سال گذشته نیز با به ثمر رساندن ۹ گل در این تیم نمایش خوبی داشت.

 

 

1508981

 

دیدگاه‌ها