کد خبر : 1694460 | 17 تیر 1399 ساعت 20:10 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت فرناندو آلونسو به فرمول یک

فرناندو آلونسو از فصل بعد با تیم رنو به فرمول یک باز خواهد گشت.

به گزارش "ورزش سه"، آلونسوی اسپانیایی که دو بار قهرمان جهان شده است و در این ماه 39 ساله می‌شود با رنو قرارداد امضا کرده است و این خبر به زودی از سوی مدیران تیم رنو رسماً اعلام خواهد شد.

 
آلونسو بار دیگر برای تیمی رانندگی خواهد کرد که با آنها دو قهرمانی جهان را برده است.

او که در 2018 از فرمول یک خداحافظی کرده بود، همچنین قصد دارد تا برای سومین بار شانس خود را برای بردن مسابقه‌ی ایندیاناپلیس 500 در ماه آگوست امسال با تیم مک‌لارن نیز امتحان کند.
 
آلونسو در تیم رنو جایگزین دنیل ریکاردو، که در پایان فصل به مک‌لارن خواهد رفت، می‌شود و در کنار استبان اوکون فرانسوی رانندگی خواهد کرد.

 

 

1509400

 

 
 
دلیل بازگشت فرناندو آلونسو چیست؟
 
 
آلونسو هنگام ترک فرمول یک گفت که به این دلیل از این مسابقات خداحافظی می‌کند که بیش از آنچه رویایش را داشته به دست آورده و زمان آن رسیده که به اهداف بزرگ‌تری خارج از جهان فرمول یک دست پیدا کند.

 
اما همه می‌دانند که آلونسو از سال گذشته با رنو در حال مذاکره بوده و قصد بازگشت به فرمول یک را داشته است.

گفته می‌شود که دوری او از فرمول یک به او ثابت کرده که موفقیت در هیچ ورزش موتوراسپورت دیگری، هرگز به پای احساس رضایتی که بردن یک مسابقه‌ی فرمول یک به راننده می‌دهد، نمی‌رسد.

 
او بارها در مصاحبه‌های خود گفته بود تنها در صورتی به فرمول یک باز خواهد گشت که شانس قهرمانی داشته باشد.

 
البته آلونسو باید بپذیرد که نمی‌تواند بلافاصله به دل رقابت بر سر قهرمانی جهان بازگردد.

 

 

1509401

 

با به تعویق افتادن تغییرات اساسی در فرمول یک به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال آینده تیم‌ها قرار است از ماشین‌هایی شبیه به ماشین‌های امسال استفاده کنند و تیم رنو در مسابقه‌ی افتتاحیه‌ی فصل 2020 در اتریش ماشینی میانه جدولی داشت.

 
آلونسو امید دارد که تغییر قوانین فنی و سقف بودجه‌ی تیم‌ها که از 2022 با هدف نزدیک‌تر شدن تیم‌ها به هم و رقابتی‌تر شدن مسابقات اعمال خواهد شد، به رنو این امکان را بدهد تا در خط اول و برای قهرمانی بجنگد.

دیدگاه‌ها