کد خبر : 1694812 | 19 تیر 1399 ساعت 22:55 | 192.6K بازدید | 2 دیدگاه

و این تیم تنهای تنهای تنهای تنها

گزارشی از اوضاع عجیب و تمرین باورنکردنی استقلال

استقلال امروز در شرایطی تمرینات خودش را پس از دور روز تعطیلی از سر گرفت که بالغ‌بر 16 بازیکن این تیم قادر به حضور در تمرینات نبودند.

گزارشی از اوضاع عجیب و تمرین باورنکردنی استقلال

به گزارش "ورزش سه"، بعدازظهر پنج‌شنبه (امروز) 19 تیرماه در رسانه‌های ورزشی خبری منتشر شد که تعجب اهالی فوتبال به‌خصوص استقلالی‌ها را در برداشت. خبر حاکی از آن بود که استقلال باید مطابق برنامه اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ روز شنبه (21 تیرماه) یعنی تنها دو روز دیگر به مصاف تراکتور برود. دیداری به‌مراتب سخت و حساس که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا یکی از آن بازی‌های تعیین‌کننده به‌خصوص برای آبی های پایتخت به شمار می‌آید.


پیش از این تصور می‌شد که به دلیل ابتلای بیش‌ازحد مجاز بازیکنان استقلال به کرونا قرار است این جدال حساس به تعویق بیفتد اما به هر دلیلی، داستان طور دیگری رقم خورد تا امروز نوزدهم تیرماه سال نودونه از ساعت 18:00 یکی از تلخ‌ترین تمرینات این تیم در تاریخ این باشگاه پر سابقه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شود.


تمرینی که تنها با نفراتی برگزار شد که از بند مصدومیت و محرومیت و این اخری از ابتلا به کرونا جان سالم به در بردند و برای بازی مقابل تراکتور تنها کمتر از دو روز فرصت دارند.


*این روزگار استقلال را که می‌بینیم هر چه بیشتر با خود به فکر فرومی‌رویم که آیا این احوالات همان تیم نیم‌فصل اول همین لیگ است؟


صرف‌نظر از خروج ناگهانی استراماچونی از ایران و تمام مشکلاتی که در پی آن به وجود آمد می‌توان گفت که شیب نزولی استقلال پسا استرا، پس از به ثمر رساندن گل چشمی مقابل فولاد در دقیقه 7 تندتر از همیشه به سقوط میل کرد تا همان کورسویی از آرزوهای هواداران خوش‌بین این تیم برای قهرمانی که باقی‌مانده بود کاملاً از بین برود. اما این پایان کار نبود.


 تلفات و حاشیه‌های بازی اول مقابل فولاد آن‌قدر زیاد بود که می‌توان ادعا کرد، هنوز هم دست از سر استقلال برنداشته است و کماکان با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد که استقلال از ماجراهای دیدار اول پسا کرونایش حالا حالاها فارغ شود. کما اینکه تمرین تلخ و درعین‌حال ساکت امروز شاید محصول همان مسافرت به خوزستان و شهر آبی‌ها یعنی اهواز باشد که بنا بر ادعای مدیران این تیم پای کرونا را به اردویشان باز کرد.


با نگاهی به لیست غایبین پرتعداد استقلال در تمرین امروز می‌توان حدس زد که روز شنبه در برابر تراکتورکه این روزها اکثر نفرات خود را در اختیار دارد، چه روز سختی را تجربه خواهند کرد. چراکه نتیجه این دیدار به‌نوعی می‌تواند تکلیف استقلال را لااقل در لیگ برتر مشخص کند. استقلال در صورت شکستِ، امیدهایش را برای به دست آوردن حتی سهمیه درخطر می‌بیند و این همان اتفاقی است که می‌تواند حکم سونامی را در مجموعه کادر فنی و حتی مدیریتی استقلال داشته باشد.


برای اینکه هر چه بیشتر فضای تمرین امروز باشگاه استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب را لمس کنید کافی است به لیست نفرات غایب در این تمرین نگاهی بیندازیم:


در این جلسه تمرینی محمد دانشگر، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی، حسین پورحمیدی، سینا خادمپور، زکریا مرادی، فرشید باقری، مسعود ریگی، امیرحسین کارگر، آرش رضاوند، هرویه میلیچ و وریا غفوری به دلیل ابتلا به کرونا غایب بودند. تازه به این نفرات ارسلان مطهری، رضا آذری و مرتضی تبریزی را هم اضافه کنید تا شمار نفرات حضور نیافته در این تمرین به عدد شانزده برسد که در تاریخ پر سابقه این باشگاه لااقل برای خودش رکوردی محسوب شود، آن هم توسط تیمی که به گواه بسیاری از کارشناسان قرار بود به هفت سال ناکامی پسران آبی در تصاحب جام در لیگ برتر پایان دهد.

 

1509800


مجیدی به‌خوبی می‌داند که با توجه به تیم‌های قلدر باقی‌مانده در جام حذفی، ساده‌ترین مسیر صعود به آسیا، قرار گرفتن در جمع سه تیم بالای جدول است، به شرطی که بتواند در فاصله کمتر از 48 ساعت مانده به سوت آغاز این دیدار، تمام درایت خود و همکارانش را به کار بگیرد تا با یک پیروزی غیرقابل انتظار ورق را کاملاً به سود خود برگرداند و این بهترین اتفاق ممکن برای هفت محبوب است که می‌تواند رخ دهد.


امروز در تمرین نوبت عصر استقلال برخلاف همیشه که می‌شد صدای خنده و شوخی‌های بازیکنان را حتی از پشت فنس ها شنید، بیشتر سکوتی حکم‌فرما بود که بخش بسیاری از آن برمی‌گشت به استرس تک‌تک بازیکنان که مبادا آن‌ها هم به لشگر غایبین استقلال اضافه شوند و اوضاع تیم از این‌که هست بدتر شود. اتفاقی که گفته می‌شود در پایان تمرین برای سیاوش یزدانی افتاد تا حضورش در دیدار مقابل تراکتور در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

 

1509802


به‌هرحال آنچه مسلم است شرایط نابسامان آبی‌های پایتخت است که این روزها یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین و همچنین ضعیف‌ترین برهه‌های تاریخ خود را هم ازلحاظ امکاناتی، مالی و هم از جنبه مدیریتی و فنی تجربه می‌کند و بدتر از آن روندی بدی است که هرروزه میزان امیدواری‌ها را بر حل این مشکلات عدیده در نزد طرفدارانش کم و کمتر می‌کند.


 ازآنچه که در تمرینات امروز علاوه بر تمام تلخی‌های که شاهد بودیم حدس ترکیب استقلال در برابر تراکتور است که البته ممکن است خطاهایی هم داشته باشد.


 با دقت به نفرات تمرین امروز می‌توان گفت مجیدی در درون دروازه بدون شک از حسینی بهره خواهد برد. وی در خط دفاع از مثلث یزدانی، طاهر خانی و عارف غلامی استفاده خواهد کرد، البته به شرطی که سیاوش مصدومیتش چندان جدی نباشد.

 

1509803


در ادامه و در سمت چپ خط دفاعی هرچند زکی پور نمایش بسیار ضعیفی مقابل ساپیا داشت انتخاب اول و آخر مجیدی خواهد بود و نقطه مقابلش در سمت راست و در غیاب کاپیتان غفوری نوبت برای اولین بار به یکی دیگر از مدافعان می‌رسد تا وظیفه‌ای بسیار سخت را در اولین بازی خودش در استقلال تجربه کند. باید منتظر باشیم تا ببینیم او در مقابل میثم تیموری چه کیفیتی را از خودش را به نمایش می‌گذارد.


 اما در خط میانی روزبه چشمی و علی کریمی و فرشید اسماعیلی هرکدام با وظایفی تفکیک‌شده باید در برابر خط میانی قدر تراکتور قرار بگیرد که اتفاقاً برگ برنده این دیدار هم در همین منطقه رقم خواهد خورد.


در خط حمله نیز زوج محمد بلبلی و شیخ دیاباته برای اولین بار در کنار هم به میدان خواهند رفت تا به‌احتمال زیاد این 11 مرد انتخاب سرمربی‌ای باشند که سخت به دنبال تغییر این شرایط کذایی است که امان همه استقلالی‌ها را دیگر بریده و طاقتشان را طاق کرده است.

 

1509801

 

نویسنده: کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها