کد خبر : 1694970 | 20 تیر 1399 ساعت 20:21 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

ردبول پیشتازِ تمرین در پیست خانگی

ورستپن سریع‌ترین راننده در دومین تمرین گرندپری اتریش شد.

ردبول پیشتازِ تمرین در پیست خانگی

مکس ورستپن توانست با ثبت زمانی سریع‌تر از بوتاس و پرز سریع‌ترین راننده در پیست خانگی ردبول شود. ضمن اینکه تصادف نسبتا شدید دنیل ریکاردو برای دقایقی  تمرین دوم را متوقف کرد و ماشین رنو را با صدماتی جدی به گاراژ فرستاد.
 
 
دومین تمرین گرندپری اتریش از حساسیتی فوق‌العاده برخوردار بود. با اعلام فیا به دلیل احتمال بارش شدید در روز بعد اگر تایم‌گیری به دلیل شرایط آب و هوایی لغو شود، نتایج تمرین دوم به عنوان تایم‌گیری لحاظ خواهند شد.
 

پیش از آغاز تمرین دوم، سه رده پنالتی در استارت به لاندو نوریس راننده‌ی مک‌لارن داده شد. نوریس در تمرین اول بی‌توجه به پرچم زرد سبقت گرفته بود.
 
 
با وجود حذف دو زمان بسیار خوب ورستپن به دلیل بیرون رفتم از حد و مرز پیست، مکس توانست با ثبت زمان 1:03:66 و با 0.043 ثانیه فاصله از بوتاس سریع‌ترین ماشین روی پیست باشد و او در صورت برگزار نشدن تایم‌گیری مسابقه را از پل‌پوزیشن شروع خواهد کرد.

 

1510035


پشت سر ورستپن و بوتاس، چکو پرز قرار گرفت و بار دیگر سرعت این فصل ماشین ریسینگ پوینت را به رخ کشید. لنس استرول دیگر راننده‌ی ریسینگ پوینت نیز در جایگاه چهارم ایستاد.
 
 
در این تمرین کارلوس ساینز سریع‌تر از هم‌تیمی پنالتی گرفته‌ی خود لاندو نوریس بود و جلوتر از لوییس همیلتون در رده‌ی پنجم ایستاد. همیلتون اما بر خلاف هم‌تیمی روی فرمش باز هم نتوانست خود را به نزدیکی بوتاس برساند و 0.7 ثانیه از او عقب‌تر بود.
 

1510037


 
الکس آلبون که در این تمرین در پیچ 3 اسپین شده بود، در رده‌ی هفتم قرار گرفت و از عملکرد ماشین ردبولش گلایه داشت. آلبون یک بار دیگر هم در شیکین 7-8 اسپین شد.
 
 
لاندو نوریس که هفته‌ی گذشته برای اولین بار در طول دوران رانندگیش در فرمول یک روی سکو رفته بود، این هفته را خیلی خوب آغاز نکرد. او در رده‌ی هشتم قرار گرفت و اما با توجه به سه رده پنالتی، اگر این زمان‌ها در تعیین خط اعمال شوند به رده‌ی یازدهم سقوط خواهد کرد.
 
 
آپدیت‌های جدید فراری باعث شد که هواداران این تیم آرزو کنند با همان ماشین کُند و پر از ایراد هفته‌ی پیش دوباره به پیست آمده بودند! لکلرک با نزدیک به یک ثانیه اختلاف با ورستپن توانست به زحمت در رده‌ی نهم قرار بگیرد.
 
 
استبان اوکان از رنو توانست دهمین ماشین تمرین دوم باشد در حالی که هم‌تیمی‌اش دنیل ریکاردو بخش اعظم تمرین را پس از تصادف با دیواره‌ها در پیچ 9 از دست داد.

 

1510038


 
ریکاردو که لنگ‌لنگان از ماشین خود پیاده شده بود بلافاصله به مرکز پزشکی برده شد و پس از معاینات مرخص شد و به گاراژ رنو بازگشت.

ماشین ریکاردو اما با صدماتی جدی به دست مکانیک‌های این تیم رسید تا شبی پر کار را برای گاراژ رنو رقم بزند.
 
 
گاراژ آلفاتائوری هم شاهد فریادهای پیر گسلی راننده‌ی جوان خود بود که از استراتژی تیم در استفاده از او برای ثبت زمان بهتر هم‌تیمی‌اش دنیل کیویات حسابی عصبانی شده بود. گسلی یازدهم شد و کیویات در رده‌ی دوازدهم قرار گرفت.
 
 
کیمی رایکونن و آنتونیو جیووناتزی دو راننده‌ی آلفارومئو به ترتیب سیزدهم و چهاردهم شدند و پس از آنها جورج راسل جوانِ با استعداد و آینده‌دار ویلیامز جلوتر از سباستین وتل از فراری در رده‌ی پانزدهم قرار گرفت. وتل البته زمان سریع‌تری نیز داشت که به دلیل خارج شدن از حدود پیست حذف شد، اما پیشی گرفتن ویلیامز از فراری نشانه‌ی روشنی از روزهای سختی است که فراری در پیش رو دارد. نیکلاس لطیفی دیگر راننده‌ی ویلیامز نیز هفدهم شد.
 

 

1510039


 
مگنوسن و گروژان که همچنان با کندی ماشین هاس دست به گریبانند در رده‌های هجدهم و نوزدهم قرار گرفتند.
 
 
در صورت مساعد بودن شرایط برگزاری، فردا از ساعت 14:30 الی 15:30 تمرین سوم و از ساعت 17:30 الی 18:30 تایم‌گیری را خواهیم که با توجه به پیشبینی بارش باران در صورت برگزاری، بسیار متفاوت از هفته‌ی گذشته و تمرینات امروز خواهند بود.

دیدگاه‌ها