کد خبر : 1695121 | 21 تیر 1399 ساعت 14:07 | 12.9K بازدید | 2 دیدگاه

مارکوویچ بازیکن باهوش و فرصت‌طلبی است

رجب زاده: جای لوکا به مربی ایرانی اعتماد می‌کردید

مهاجم اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن معتقد است که این باشگاه در این برهه می‌توانست به مربیان داخلی اعتماد بیشتری کند

رجب زاده: جای لوکا به مربی ایرانی اعتماد می‌کردید

به گزارش"ورزش سه"، مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگویی با رادیو تهران درخصوص شرایط این روزهای تیم ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت : «خب متأسفانه ذوب‌آهن امسال تغییرات زیادی داشت و نتوانست نتایج دلخواه را به دست بیاورد و خطر سقوط را احساس می‌کرد. خوشبختانه در بازی دیروز توانستند بعد از چند هفته ناکامی پیروز شوند و وضعیتشان در جدول بهتر شود که ان‌شاءالله فصل آینده ذوب‌آهن شاهد باشیم.»


وی در پاسخ به این سؤال که نتایج ضعیف ذوب‌آهن آیا به موضوعات مدیریتی برمی‌گردد گفت: «همه‌چیز می‌توانست در به وجود آمدن این اتفاقات و عدم نتیجه‌گیری دخیل باشد. ذوب‌آهن با چالش تغییر مدیریتی روبه‌رو بود. افرادی با دیدگاه‌های مختلف آمدند و رفتند. این تیم باید یکی دو گردنه دیگر را پشت سر بگذارد تا به ثبات برسد. از بیرون هم هواداران توقع نتیجه دلخواه را دارند و همه این‌ها باعث ایجاد فشار می‌شود. در بحث فنی هم تغییر سرمربی وجود داشت. مربیانی آمدند، نتیجه نگرفتند و رفتند که همه این‌ها باعث شد ذوب‌آهن دچار سردرگمی شود و گرفتار یکسری مسائل حاشیه‌ای شود و نهایتاً هم نتیجه نگیرد.»


مهاجم اسبق و گل زن تیم ذوب‌آهن درخصوص عملکرد بازیکنان خارجی این تیم تصریح کرد: «دروازه‌بان لبنانی که نوسان داشته، دریکی دو بازی دروازه‌بانی خوبی انجام داد اما در مقابل پیکان که من خودم مستقیم از تلویزیون دیدم اشتباهاتی داشت که باعث شد این هفته از او استفاده نکنند. اما مارکوویچ نشان داد بازیکن فرصت‌طلب و باهوشی است که اگر موقعیت نصیبش شود به‌راحتی می‌تواند گلانی کند و باهوش است و در کل بازیکن بدی نیست.»


وی درخصوص حضور لوکابوناچیچ برای هدایت ذوب‌آهن گفت: « ببینید در مورد لوکا در رسانه‌ها خیلی صحبت شد و اکثراً هم موضع منفی داشتند اما امیدوارم او به ذوب‌آهن کمک کند. او مدتی هم در ذوب‌آهن حضور داشت و نتیجه نگرفت جدا شد. به‌هرحال امیدوارم او بتواند ذوب‌‌آهن را در این چند هفته به سروسامان برساند و این نگرانی از طرفداران رفع شود.»

 

1285703


رجب‌زاده درباره برگزاری لیگ برتر و اینکه این خودش شخصاً معتقد بود که لیگ ادامه پیدا کند: «من موافق برگزاری مسابقات لیگ برتر هستم چون در تمام جامعه ارگان‌ها، سازمان‌ها و... فعالیت می‌کنند اما روی فوتبال حساسیت زیادی وجود دارد. اگر مسابقات با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود ما هم باید مانند تمام دنیا مسابقات را برگزار کنیم. ممکن است اینکه بازیکنان بیرون از فوتبال دچار مشکل شوند اما فکر نمی‌کنم بحث انتقال ویروس در فوتبال وجود داشته باشد. در کل ما هم باید مانند بقیه دنیا بازی‌ها را برگزار کنیم.»

 

مهاجم پیشین ذوب‌آهن در رابطه بااینکه آیا فصل آینده ذوب‌آهن در شرایط بهتری نسبت به امسال قرارمی‌گیرد، گفت: «نه‌تنها ذوب‌آهن بلکه تمام باشگاه‌ها باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشند. هدف‌گذاری داشته باشند و طبق آن هدف کار را جلو ببرند. متأسفانه در این چند وقت اخیر ذوب‌آهن تغییراتی زیادی داشته است و به تبع آن دیدگاه‌های زیادی به ذوب‌آهن وارد و از آن خارج شد. این باشگاه الآن هم با یک چالش جدید روبه‌رو است. یکسری از رشته‌ها را حذف کردند و برنامه‌ریزی‌های جدیدی انجام می‌شود که تا به ثبات برسند زمان‌بر است. امیدواریم تصمیمات کلان گرفته شود، روی آن بایستند و جلو بروند. امیدوارم شاهد تغییرات نباشیم که افراد جدید به باشگاه بیایند و تصمیمات جدید گرفته شود.

 

رجب‌زاده در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در ارتباط با استفاده از مربیان داخلی و نظراتش در این خصوص تأکید کرد: «توقع خود من این است که فوتبال ما به مربیان جوان و داخلی خودمان اعتماد کند. چون‌که ما امروزه نسل جوانی داریم کنند. من ضمن احترام به تصمیمات باشگاه ذوب‌آهن اعتقاددارم اگر به مربی جوان ایرانی اعتماد کرده بود شاید در این هفته‌ها اتفاقی نمی‌افتاد چون نه مسئله سقوط مطرح است و نه کسب سهمیه، فرصتی بود که باشگاه خودش را محک می‌زد و شاید یک مربی آینده دار از دل ذوب‌آهن بیرون می‌آمد که تا سال‌ها می‌توانست در ذوب‌آهن کار کند. به نظر من اگر اعتماد می‌شد اتفاق خاصی نمی‌افتاد.»

 

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که ازنظر خودش از بین مربیان جوان کدام مربی از همه بهتر کار می‌کند گفت: «در چند سال اخیر مربیان ایرانی زیادی آمدند که اکثر آن‌ها هم مشغول کار هستند. یکی از آن‌ها که هم‌دوره خود من هم بود، یحیی گل‌محمدی است که هر جا رفته موفقیت چشمگیری داشته است. همین‌طور جوادنکونام، محمد نصرتی و ابراهیم صادقی هستند. به نظر من سایپا کار قشنگی کرد که به بازیکنی که در آنجا بود و سال‌ها زحمت‌کشیده بود اعتماد کرد. باشگاه‌ها باید اعتماد کنند و حوصله کنند و سریع تصمیم‌گیری نکنند تا این مربیان پیشرفت کنند و به فوتبال ایران این مربیان را معرفی کنند. در کل ازنظر من فوتبال ما در امر معرفی مربیان جوان در حال پوست‌اندازی است.»

دیدگاه‌ها