کد خبر : 1695376 | 22 تیر 1399 ساعت 11:00 | 34.5K بازدید | 20 دیدگاه

نتیجه پیش‌بینی الگوریتم‌های دانشمندان علوم داده

پیشگوی کدنویسی شده؛ سیتی قهرمان لیگ قهرمانان!

دانشمندان علوم داده با طراحی مدل‌هایی شانس تیم‌ها برای قهرمانی در چمپیونزلیگ امسال را بررسی کردند. در این مدل منچسترسیتی بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد.

پیشگوی کدنویسی شده؛ سیتی قهرمان لیگ قهرمانان!

به گزارش "ورزش سه"‌، گروهی از دانشمندان علوم داده با طراحی مدل‌هایی نتیجه بازی‌های باقیمانده از فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را پیش‌بینی کرده و در نهایت شانس تیم‌های حاضر در این مرحله از رقابتها برای قهرمانی را تعیین کردند.

 

1510108

 

آمار و داده به تنهایی برای پیش‌بینی ورزشی مثل فوتبال کارآمد نیست ولی پیشرفت های اخیر در دنیای فناوری روش‌هایی بوجود آورده که می‌توانند پیش‌بینی‌هایی دقیق‌تر از همیشه در اختیار ما قرار دهند.

 

در حال حاضر ۱۲ تیم در کوران رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده‌اند. بارسلونا‌، پاری سن ژرمن، منچسترسیتی، چلسی، ناپولی، رئال مادرید، یوونتوس، لیون، اتلتیکو مادرید، آتالانتا، بایرن مونیخ و لایپزیش. گروهی از دانشمندان علوم داده با استفاده از داده ها و الگوریتم های خود دست به پیش‌بینی مسابقات باقی مانده از این رقابتها زده‌اند.

 

1510594

 

بر اساس نتایج این مدل ها، در نهایت بیشترین شانس برای قهرمانی در این دوره از رقابتها از آن منچسترسیتی و پپ گواردیولا است. به این ترتیب، سیتی از بیشترین شانس برای کسب اولین قهرمانی خود در چمپیونزلیگ برخوردار است. در رتبه بعدی بیشترین شانس از آن بایرن مونیخ است و پاری سن ژرمن سومین شانس بالا برای قهرمانی را دارد.

 

در صورت محقق شدن این پیش‌بینی، سیتی برای اولین بار در تاریخ خود فاتح چمپیونزلیگ شده و سرمربی‌اش پپ گواردیولا برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۱ به این افتخار دست خواهد یافت. زمانی که پپ در بارسلونا موفق به فتح این جام شده بود. سیتی فعلاً باید در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی به مصاف رئال مادرید بود. آنها البته در بازی رفت دو گل در خانه حریف زده‌اند و شانس بیشتری برای صعود از این مرحله دارند.

 

1509647

 

بایرن مونیخ هم که شانس دوم قهرمانی قلمداد شده در بازی رفت مرحله یک هشتم چلسی را 3-0 شکست داده و چندی پیش قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را قطعی کرده.

 

1508340

 

از نکات جالب دیگر این پیش‌بینی حضور تیم‌های آتالانتا و لایپزیش در میان هفت تیم برتر است. آتالانتا در این پیش‌بینی شانس هفتم و لایپزیش شانس پنجم قهرمانی قلمداد شده است. این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت و یکی از آنها برای اولین بار در تاریخ خود به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ راه خواهد یافت.

 

نتیجه پیش‌بینی مدل مورد استفاده این گروه از دانشمندان علوم داده از این قرار است:

 

شانس قهرمانی تیم‌ها در لیگ قهرمانان این فصل

۱۲ چلسی کمتر از ۱ درصد

۱۱ ناپولی کمتر از ۱ درصد

۱۰ لیون کمتر از ۱ درصد

۹ یوونتوس کمتر از ۲ درصد

۸ رئال مادرید ۲ درصد

۷ آتالانتا ۵ درصد

۶ اتلتیکو مادرید ۷ درصد

۵ لایپزیش ۸ درصد

۴ بارسلونا ۸ درصد

۳ پاری سن ژرمن ۱۴ درصد

۲ بایرن مونیخ ۲۲ درصد

۱ منچسترسیتی ۳۰ درصد

 

 

دیدگاه‌ها