کد خبر : 1695420 | 22 تیر 1399 ساعت 12:50 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت؛ آیا نفتی ها کم فروشی می کنند؟

بهنام سراج – سرمربی تیم صنعت نفت در پایان بازی با نساجی از عملکرد برخی از بازیکنانش گله داشت و به این نکته اشاره کرد با جان و دل برای تیم بازی نمی کنند و آنها را کنار خواهند گذاشت.

یادداشت؛ آیا نفتی ها کم فروشی می کنند؟  

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسید بهنام سراج تصور نمی کرد در برابر نساجی اینطور به چالش کشیده شود. به خصوص در این شرایط و آب و هوایی. واقعا اینروزها در هوای گرم و شرجی آبادان بازی برای صنعت نفت هم سخت است چه رسد برای حریفان. نساجی در چنین وضعیتی پا به پای صنعت نفت دوید و حتی تعداد موقعیت گل هایی که ایجاد کرد بیشتر بود. اما واقعیت این است با آمدن محمود فکری نساجی به تیم بهتری تبدیل شده و حتی پیش از بازی با صنعت نفت موفق شد تراکتور را در تبریز شکست داد و این نتیجه ارزشمندی بود. 

 

گزارشگر تلویزیون آبادان در روز گزارش بازی صنعت نفت – پارس جنوبی که با برتری دو بر صفر آبادانی ها همراه بود با اشاره به بازی بعدی صنعت نفت که در برابر تراکتور برگزار می شود، گفته بود صنعت نفت اگر در دیدار با تراکتور به حداقل امتیاز بازی دست یابد در بازی بعدی میزبان نساجی خواهد بود و به راحتی به سه امتیاز این بازی دست خواهد یافت! شاید از نظر ذهنی صنعت نفت برای این بازی آماده نشده بود و شاید باید بهنام سراج تیمش را متوجه می کرد نساجی در هفته های اخیر یکی از بهترین تیم ها بوده و پیروزی در برابر این تیم آسان به دست نخواهد آمد. 

 

اتهام کم کاری و کم گذاشتن به بازیکن اتهام بزرگی است که برابری است با خیانت به تیم که بهنام سراج باید با احتیاط بیشتری این واژه را بکار گیرد. به خصوص اویی که در ابتدای مسیر مربیگری قرار دارد و آزمون و خطا را پشت سر می گذارد. ممکن است بازیکن به هر دلیلی از نظر روحی و روانی شرایط ایده آلی نداشته باشد و وقتی به زمین می آید کارایی لازم را نداشته باشد. شاید به خاطر مشکلات مالی تیم؛ شاید به این خاطر که نتوانسته نیمکت نشینی را برای خود هضم و مدیریت کند و دهها مشکل دیگر. تیم برای موفقیت به سه عامل نیازمند است؛ آمادگی روحی و روانی – آمادگی جسمانی و آمادگی تاکتیکی که سازنده هر سه عامل کادر فنی و شخص سرمربی است. 

 

پاک کردن صورت مسئله راحت ترین کاری است که سرمربی می تواند آن را انجام دهد. اما همواره راحت ترین راه حل بهترین راه حل نیست. حفظ انگیزه و القای روحیه جنگندگی به بازیکنان تا پایان بازی ها از وظایف مهم سرمربی است. بهنام سراج باید آن چیزی را که دیده واکاوی کند و برای کمرنگ کردن یا بی اثر کردن آن چاره ای اندیشی کند و اگر همه راه حل ها را طی کند و آن چیزی که اکنون می بیند، دوباره ببیند حق با اوست. اما الان نه.

دیدگاه‌ها