کد خبر : 1695578 | 23 تیر 1399 ساعت 01:37 | 97.7K بازدید | 21 دیدگاه

برانکو و استرا افتضاح نتیجه گرفتند اما مردم پشتشان بودند

منصوریان: 200، 300 سال است فرنگ‌پرستیم!

سرمربی سابق تیمهای استقلال و ذوب آهن حرفهای عجیبی درباره دو مربی خارجی شاغل در استقلال و پرسپولیس به زبان آورد.

 منصوریان: 200، 300 سال است فرنگ‌پرستیم!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان پیشکسوت تیم استقلال و سرمربی سابق این تیم در گفتگوی زنده درباره موقعیت فعلی استقلال گفت: آستانه تحمل هواداران فوتبال در ایران، نسبت به مربی خارجی فوق العاده بالاست. به عنوان مثال برانکو سال اولی که در پرسپولیس حضور داشت، نتایج افتضاحی می گرفت. آنها حتی 3 گل از الهلال دریافت کردند و نتایج خوبی نمی گرفتند ولی هواداران پرسپولیس از او حمایت کردند. بطور کلی، آستانه تحمل بین مردم ایران برای مربیان خارجی بالاست. اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم، از 200 ، 300 سال پیش فرنگ پرستی در ایران وجود دارد. چنانچه یک ایرانی و یک خارجی بر سر موضوع واحدی صحبت کنند، مردم حرفهای آن فرد خارجی را می پسندند.


منصوریان افزود: به عنوان مثال، در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی، او پیشنهاد داد که تیم ملی یک هواپیمای اختصاصی  داشته باشد که این اظهارنظر او با واکنش تند رسانه ها و اطرافیان تیم ملی همراه شد و خیلی ها به او حمله کردند اما همین جمله را بعد ها کارلوس کی روش به زبان آورد و خیلی ها از طرح او استقبال کردند.


منصوریان ادامه داد: هواداران استقلال به استراماچونی فرصت دادند و در زمانی که من هدایت ذوب آهن را بر عهده داشتم، در دیدار با ما، استقلالی ها افتضاح بودند و ما موقعیت های زیادی را از دست دادیم. من در کنفرانس بعد از بازی نیز گفتم که تیم استراماچونی ریتم سیستم 352 را پیدا کرده است و برای رسیدن به آمادگی مطلوب، به چند هفته تمرین مستمر نیاز است.بعد از آن بازی، وریا غفوری در تماس با من گفت که استرا در تمرینات خیلی به ما فشار آورده و باعث هماهنگی ما شده است. 

 

 

1510813

 


منصوریان گفت: تفاوت آشکاری که استراماچونی در استقلال ایجاد کرد این بود که تیم او ترسی از باخت نداشت. حتی اگر استقلال با یک گل عقب می افتاد، آنها به سمت دروازه ی حریف حمله می کردند تا 3 تا گل بزنند. این انرژی که استرا به تیم تزریق کرد، تفاوت را ایجاد کرد. 


او خاطرنشان کرد: فصل قبل و زمانیکه من سرمربی ذوب آهن بودم، از فرهاد مجیدی خواهش کردم که چند سال به صورت پشت سر هم به عنوان دستیار سرمربی ها فعالیت کند و به او گفتم فعلا تفکرات سرمربی نداشته باش. چون به هر حال تو در بین قشر عظیمی از هواداران دارای محبوبیت بالایی هستی و نوبت سرمربی گری استقلال به تو خواهد رسید. این محبوبیت را زود خرج نکن.

 
منصوریان در پایان گفت: شاید سال قبل مجیدی را مجبور کردند که به عنوان جانشین شفر بر روی نیمکت استقلال بنشیند ولی طبیعتا بعد از رفتن استراماچونی حتی اگر مدیران استقلال گواردیولا را برای نیمکت تیم می آوردند، هواداران استراماچونی را میخواستند. به نظر من این فشار روی فرهاد مجیدی تاثیر گذاشته است بخصوص اینکه اکنون بازیهای استقلال بدون تماشاگر برگزار می شود و یک نوع بار روانی از روی دوش حریفان برداشته شده است.

دیدگاه‌ها