کد خبر : 1695632 | 23 تیر 1399 ساعت 13:21 | 47.9K بازدید | 10 دیدگاه

بهترین خبر ممکن برای نیمه آبی شهر منچستر

فوری: حکم CAS به نفع سیتی؛ گواردیولا در اروپا ماند

دادگاه عالی ورزش CAS با تقاضای فرجام‌خواهی منچسترسیتی درباره ممنوعیت دوساله حضور در رقابتهای اروپایی موافقت کرد و سیتی به این ترتیب در اروپا حاضر خواهد بود.

فوری: حکم CAS به نفع سیتی؛ گواردیولا در اروپا ماند

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه عالی ورزش CAS در جلسه دقایقی قبل خود که برای تصمیم‌گیری درباره تقاضای فرجام‌خواهی منچسترسیتی نسبت به ممنوعیت دو فصله حضور این تیم در رقابتهای اروپایی برگزار شد به نفع باشگاه انگلیسی حکم داد و حکم بدوی ممنوعیت را نقض کرد. بدین ترتیب منچسترسیتی فصل آینده در رقابتهای اروپایی حضور خواهد داشت.

 

1510871

 

در ماه ژوئن یوفا حکم به تخطی منچسترسیتی از قوانین فایننشل فیرپلی داد و علاوه بر جریمه 30 میلیون یورویی سیتی به این خاطر این باشگاه را به مدت دو فصل از حضور در رقابتهای اروپایی منع کرد. سیتی در واکنش به این حکم یوفا از دادگاه عالی ورزش تقاضای فرجام‌خواهی کرد و امروز با برنده شدن در این فرجام‌خواهی جواز حضور در لیگ قهرمانان دو فصل آینده را بدست آورد. 

 

1510872

 

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در آستانه جلسه امروز دادگاه CAS در روزهای اخیر گفته بود اعتقاد دارد که حکم این دادگاه به نفع تیمش خواهد بود. گواردیولا گفته بود:" من مطمئنم که روز دوشنبه حکم به نفع ما خواهد بود. چون من استدلال‌های باشگاه را شنیده‌ام. ما فصل آینده در اروپا خواهیم بود. بعد از مشخص شدن حکم من نظرم را خواهم گفت و باشگاه هم اطلاعیه‌ای صادر خواهد کرد".

 

منچسترسیتی بعد از اعلام حکم مثبت دادگاه CAS به نفع این باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد:" با اینکه باشگاه منچسترسیتی و وکلایش هنوز حکم اعلام شده از سوی دادگاه عالی ورزش را به شکل کامل بررسی نکرده‌اند ولی باشگاه منچسترسیتی از این حکم به عنوان تاییدیه‌ای بر موضع باشگاه و شواهدی که به دادگاه ارائه شده بود استقبال می‌کند. باشگاه منچسترسیتی از اعضای هیات داوری به دلیل تلاش در پیش‌برد روند دادرسی تشکر می‌‌کند".

 

1510876

متن حکم دادگاه CAS  به نفع منچسترسیتی

 

دادگاه عالی ورزش علاوه بر صدور اجازه حضور سیتی در رقابتهای اروپایی جریمه این تیم را هم از 30 میلیون یورو به 10 میلیون یورو کاهش داده است.

 

گواردیولا حق داشت که به نتیجه دادگاه امروز اطمینان داشته باشد. این بهترین نتیجه‌ای بود که سیتی می‌توانست برای این دادگاه متصور باشد. آنها حالا در فصل آینده چمپیونزلیگ حضور خواهند داشت.

 

1510877

 

در صورتیکه دادگاه حکم مخالف صادر می‌کرد سیتی که دو سال قادر به حضور در رقابتهای اروپایی نبود با خطر از دست دادن ستاره‌های بزرگش مواجه می‌شد. گواردیولا و دیگر مقامات سیتی پیشتر به وضوح از نگرانی بابت از دست دادن بزرگانی مثل آگوئرو، دی‌بروین‌ و رحیم استرلینگ پرده برداشته بودند.

 

 

دیدگاه‌ها