کد خبر : 1695633 | 23 تیر 1399 ساعت 13:24 | 26.5K بازدید | 1 دیدگاه

تراکتور ؛ تیمی که کرونایی ندارد اما کرونا گرفت

مسعود و اشکان؛ لالیگایی و بوندسلیگایی باشید!

دیدار استقلال و تراکتور در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که همه چیز تحت الشعاع مسائل مربوط به سرایت ویروس کرونا در اردوی استقلال بود.

مسعود و اشکان؛ لالیگایی و بوندسلیگایی باشید!

به گزارش "ورزش سه" استقلالی‌ها که پیش از دیدار قبلی‌شان برابر پارس جنوبی جم با همه گیری این بیماری مواجه شده بودند، در این مسابقه تعدادی از نفرات کلیدی خود را در اختیار نداشتند؛ نفراتی مثل وریا غفوری کاپیتان، فرشید باقری و هروویه میلیچ و همچنین امیر حسین کارگر و البته سیاوش یزدانی که مصدوم هم بود.


با این حال ترکیب استقلال در دیدار با تراکتور، ترکیب نسبتا کاملی بود اگر چه وقفه ایجاد شده در مسابقات باعث شده تا تعدادی از بازیکنان این تیم به دور از آمادگی قبلی باشند که مهم‌ترین بازیکن ناآماده این تیم کسی جز شیخ دیاباته مهاجم شاخص و گران‌قیمت آبی‌پوشان نیست.

 

اما اگر جای ساکت الهامی سرمریی تراکتور باشید، این موضوع برای شما متفاوت است؛ ساکت الهامی که به عنوان جانشین مصطفی دنیزلی در تراکتور کار کرده و نتایج نسبتا خوبی هم با این تیم پرستاره تبریزی گرفته حالا تیمی را در دست دارد که نسبت به ابتدای فصل تغییرات بزرگی را در خود می‌بیند؛ تراکتور در کوران مسابقات و کمی بعد از نیم فصل، سه بازیکن خارجی خود شامل یوکیا سوگیتا، مازولا و کوئنتین فورچونه را از دست داده تا عملا از این بابت ضرر فنی بزرگی را متوجه شود اما این پایان کار تغییرات در اسکواد در تراکتور نبود و آن‌ها با شروع وقفه ایجاد شده در مسابقات نیز با مسائل جدیدی مواجه شدند.

 

 

اولین بازیکنی در این مدت از جمع تراکتوری‌ها جدا شد، جفرسون یوری مدافع برزیلی بود که در نیم فصل با قیمتی ارزان جذب اردوی تراکتور شده بود؛ پس از آن نیز عکاشه حمزاوی مهاجم الجزایری که به کشورش بازگشته بود، از حضور در ایران خودداری کرد تا تعداد غایبان تراکتور بالا برود.دو بازیکن مهم این تیم هم مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بودند که یکی از آن‌ها یک هفته پیش از شروع مسابقات به اردوی تیم ملحق شد و دیگری (اشکان دژاگه) چند روز پیش از دیدار با استقلال از آلمان به ایران بازگشت.به این نفرات ویلیان میمبلا ستاره پرویی را هم اضافه کنید که به دلیل بیماری کرونا قرنطینه شده است.

 

بدین ترتیب تراکتور تیمی کامل از بازیکنان را به نسبت ابتدای فصل در اختیار ندارد و با ترکیبی کاملا متفاوت و جوان شده مقابل استقلال قرار گرفت؛ بازیکنانی که ساکت الهامی از آن‌ها استفاده کرده اگر چه بازیکنان باکیفیتی هستند اما هنوز خیلی از آن‌ها در فوتبال ایران آن اعتباری را که چهره‌هایی چون دژاگه و شجاعی و ... دارند را کسب نکرده‌اند.

 

در این شرایط، تراکتور که بازی‌هایش را با شکست برابر نساجی و پیروزی برابر نفت آبادان پس از تعطیلات دنبال کرده بود، به دیدار بزرگ با استقلال شتافت و با این تیم نیز مساوی کرد باید در دو مسابقه بعدی برابر سپاهان و شهر خودرو قرار بگیرد که هر دو بازی شش امتیازی و تعیین کننده برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند‌‌؛ در این شرایط یک تیم به نفرات بیشتری برای تقسیم انرژی در تقویم فشرده مسابقات نیاز دارد و وقتی که شما روی نیمکت‌تان بازیکنانی دارید که حتی در صورت حضور در میدان، آن تاثیر لازم را روی کیفیت کار تیم نمی‌گذارند شرایط بیشتر علیه‌تان می‌شود.

 

 

این اتفاقی بود که در نیم ساعت پایانی دیدار استقلال و تراکتور با ورود مسعود شجاعی و اشکان دژاگه ناآماده به ترکیب تراکتور اتفاق افتاد و این دو ستاره باارزش سرخپوشان نتوانستند نمایش لازم را در جهت بهبود کیفیت تیمی از خود نشان بدهند.مسعود شجاعی به محض ورود به زمین، از ناحیه مچ پا مصدوم شد و اشکان دژاگه که دیرتر از شجاعی به میدان آمد طوری بازی کرد که کاملا مشخص بود  آمادگی لازم برای بازی‌های لیگ را ندارد.

 

حال به ابتدای مطلب و موضوع کرونا بازگردیم؛ این مسئله درست است که تیم‌های فولاد و استقلال بیشترین نفرات کرونایی ثبتی را داشته‌اند اما تراکتور نیز یکی از آسیب دیده‌ترین تیم‌ها بابت شروع این بیماری در ایران و سراسر جهان است؛ تیمی که حالا به نسبت قبل از تعطیلی مسابقات، پنج مهره اصلی‌اش را در اختیار ندارد. پنج مهره‌ای که تنها دو تن از آن‌ها ممکن است به صورت کژدار مریز تا انتهای فصل در ترکیب تراکتور حاضر شوند اما سه مهره دیگر، هرگز به کمک ساکت الهامی و تیمش نخواهند آمد.

 

در این‌باره کاش مسعود شجاعی و اشکان دژاگه با آمادگی بیشتری به تمرینات تراکتور بر می‌گشتند و دست تیم را در این روزهای حساس می‌گرفتند؛ تیمی که با سرمایه گذاری مالک باشگاه و علاقه سرشار و فزاینده در تبریز، انتظار زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد اما حسرت توان و نیرویی را می‌خورد که در ابتدای فصل در اختیار مصطفی دنیزلی سن و سال دار و خسته بود.

دیدگاه‌ها