کد خبر : 1695636 | 23 تیر 1399 ساعت 13:50 | 49.5K بازدید | 3 دیدگاه

بیانیه یوفا در واکنش به حکم دادگاه CAS درباره سیتی

با صدور رای دادگاه عالی ورزش CAS به نفع منچسترسیتی و لغو حکم اولیه یوفا در مورد این تیم، یوفا درباره حکم امروز دادگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه یوفا در واکنش به حکم دادگاه CAS درباره سیتی

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش دادگاه عالی ورزش CAS در پرونده تقاضای فرجام‌خواهی باشگاه منچسترسیتی از تصمیم یوفا برای ممنوع کردن دو ساله حضور این تیم در رقابتهای اروپایی به سود سیتی حکم داد و حتی جریمه مالی تعیین شده از یوفا برای این تیم را کاهش داد.

 

یوفا در ماه ژوئن حکم داد که منچسترسیتی به دلیل آنچه تخطی از قوانین فایننشل فیرپلی خوانده شده علاوه بر محکوم شدن به پرداخت جریمه نقدی 30 میلیون یورویی به مدت دو فصل از حضور در رقابتهای اروپایی منع شده است.

 

1510880

 

منچسترسیتی از پذیرفتن حکم یوفا سر باز زده و ضمن ادعای بی‌گناهی در اتهامات وارد شده علیه این تصمیم یوفا به دادگاه عالی ورزش CAS شکایت کرد. دادگاهی که امروز به نفع سیتی حکم داد و ممنوعیت اروپایی این باشگاه را لغو کرد. CAS جریمه مالی پرداختی توسط سیتی را هم به 10 میلیون یورو کاهش داد.

 

یوفا در واکنش به رای دادگاه CAS بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه یوفا چنین آمده:" یوفا از تصمیم دادگاه عالی ورزش CAS برای کاهش جرایم اعمال شده علیه باشگاه منچسترسیتی مطلع شده است. این جرایم توسط ارگان مستقل کنترل شرایط مالی باشگاه‌ها وضع شده بود تا از رعایت قواعد و قوانین مالی مد نظر یوفا اطمینان حاصل شود".

در ادامه بیانیه یوفا آمده:" یوفا مطلع شده که پنل داوران CAS به این نتیجه رسیده‌اند که شواهد و مدارک برای تصمیم‌‌گیری قبلی درباره این پرونده کافی نبوده و برخی از تخطی‌ها هم به دلیل گذشتن مدت 5 سال از آنها طبق قوانین یوفا قابل بررسی نبوده‌اند. قوانین فیرپلی مالی در سالهای گذشته نقش مهمی در محافظت از باشگاه‌ها و کمک به پایداری و ثبات مالی آنها داشته و یوفا همچنان به پایبندی به این قوانین ادامه خواهد داد. یوفا درباره این پرونده اظهارنظر دیگری نخواهد کرد".

 

 

دیدگاه‌ها