کد خبر : 1695779 | 24 تیر 1399 ساعت 02:32 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

`پوریا یَلی: تعطیلی والیبال به سود ملی‌پوشان بود

ستاره جوان تیم ملی والیبال ایران، معتقد است که تعطیلی ۵ ماهه مسابقات به سود ملی‌پوشان بود چرا که بعد از سال‌ها حضور مداوم در مسابقات، به صورت کامل استراحت و ریکاوری کردند.

`پوریا یَلی: تعطیلی والیبال به سود ملی‌پوشان بود

به گزارش "ورزش سه"، پوریا یَلی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلی بلند مدت به ضرر والیبال ایران بود؟ اظهار کرد: به نظر من ملی‌پوشان خصوصا بزرگان تیم، بخاطر اینکه سال‌های زیادی را ۶ ماه در رده باشگاهی و ۶ ماه در رده ملی حضور داشتند، فشار زیادی را در این مدت تحمل کرده‌اند. ما جوان‌ترها که تازه دو سال است وارد تیم ملی در رده بزرگسالان شده‌ایم، فشار زیادی را تحمل کرده‌ایم. از نظر من این‌ کرونا یک تایم استراحت خوبی ایجاد کرد تا بازیکنان ریکاوری کنند. مطمئنا امسال چه لژیونرها و چه بازیکنان داخلی خیلی آماده‌تر از قبل ظاهر می‌شوند. 

 

*تمرینات بدنسازی را پیگیری می‌کنیم

او همچنین در مورد نحوه پیگیری تمرینات تیم والیبال شهرداری ارومیه، توضیح داد: تقریبا دو هفته است که تمرینات را با ۱۵-۱۶ بازیکن شروع کرده‌ایم و بیشتر هدف سرمربی و کادرفنی تیم بحث آمادگی بدنی نفرات است. یک مقدار فشار تمرینات بدنسازی تیم بیشتر است و در بخش تمرینات والیبال هم الان بیشتر روی بحث تکنیک‌ها ‌کار می‌کنیم چون ۵ ماه است که از والیبال دور بوده‌ایم. بعد از این بخش وارد تمرینات تاکتیکی می‌شویم تا روی کارهای تیمی کار کنیم. ان‌شاءالله شرایط خوبی باشد و با آمادگی قابل قبول وارد لیگ شویم. 

 

پوریا یَلی

 

*پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود

یَلی در مورد گرفتن تست‌های کرونا از بازیکنان تیم شهرداری ارومیه پیش از شروع تمرینات نیز گفت: قبل از اینکه تمرینات تیمی را شروع کنیم، تست کرونا را به صورت گرفتن ‌خون از اعضای تیم انجام دادند، خدا را شکر حتی جواب آزمایش یک ‌نفر از هم تیمی‌ها هم ‌مثبت نبود. پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز در سالن و محیط تمرینی ما خیلی خوب رعایت می‌شود و حتی قبل از ورود به سالن هم برای ضد عفونی کردن زیره کفش بازیکنان، مواد ضد عفونی کننده در نظر گرفته شده است.

 

*به نظرم پیکان به جمع ۴ تیم نمی‌رسد

ستاره جوان تیم ملی والیبال ایران، در مورد پیوستنش به تیم شهرداری ارومیه نیز گفت: من در سال گذشته هم تا نزدیکی بستن قرارداد با شهرداری ارومیه پیش رفتم، چرا که خیلی دوست داشتم برای این تیم بازی کنم. با این وجود چون یک سال دیگر از قراردادم با پیکان باقی مانده بود، این اتفاق رخ نداد. ضمن اینکه پیکان تیمی است که من از آنجا به تیم ملی رسیدم، ابتدا با سرمربیگری پیمان اکبری و دو سال هم با هدایت محمد ترکاشوند.

پشت خط زن تیم شهرداری ارومیه، ادامه داد: امسال اما به نظرم شرایط پیکان به گونه‌ای رقم خورد که میان چهار تیم قرار نمی‌گرفت و هدف باشگاه پیکان بیشتر بحث جوانگرایی بود که به همین دلیل با شهرداری ارومیه قرارداد بستم‌. البته من هم جوان هستم (باخنده). ان‌شاءالله سال خوبی باشد، لیگ برگزار شود، کسی آسیب نبیند و این کرونای لعنتی هم برطرف شود.

 

*فرقی ندارد مربی تیم ملی خارجی باشد یا داخلی

او در پاسخ به این سوال که برای تیم ملی بزرگسالان مربی داخلی بهتر است یا خارجی، توضیح داد: برای ما جوانان هیچ فرقی ندارد که مربی آینده تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی، ضمن اینکه ما بازیکن تیم ملی هستیم و هر مربی سیستم خاص خودش را دارد که باید طبق خواسته‌های او عمل‌ کنیم. هدف تیم ملی کسب نتیجه است، در سال المپیک قرار داریم و شاید بعضی از بازیکنان و پیشکسوتان بخواهند بعد از المپیک توکیو خداحافظی کنند و این آخرین المپیکشان باشد.

یَلی افزود: البته شاید هم خداحافظی نکنند، اما دوست دارند نتیجه بگیرند. چه مردم کشور و چه بازیکنان تیم ملی دوست دارند در المپیک بهترین نتیجه بدست آید. امیدواریم در جریان مسابقات و یا تمرینات آسیب نبینیم تا با اوج آمادگی لیگ را تمام کرده و وارد تیم ملی شویم.

 

1511035

 

*پیکان ۷۰ درصد قراردادها را تسویه کرد

او در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه پیکان قراردادهای فصل گذشته را به صورت کامل تسویه کرده است؟ توضیح داد: باشگاه پیکان هفتاد درصد قراردادها را با تمام بازیکنان خود تسویه کرد که به نظر من این موضوع را با فدراسیون هماهنگ‌ کرده‌اند. در این مورد با فدراسیون هم صحبت کردیم، اما به هر حال لیگ سال قبل نیمه تمام ماند و باشگاه‌ها هم حق داشتند که به صوت کامل تسویه نکنند. اصل موضوع لیگ که رده بندی نهایی تیم‌ها بود باقی ماند و باشگاه‌ها هم سرمایه می‌گذارند که نتیجه بگیرند.

 

 

دیدگاه‌ها