کد خبر : 1696393 | 27 تیر 1399 ساعت 08:38 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مسابقات حضوری شطرنج با وجود شیوع کرونا

بسیاری از کشورها تصمیم گرفته‌اند که با وجود ویروس کرونا مسابقات رسمی شطرنج خود را به صورت حضوری برگزار کنند.

برگزاری مسابقات حضوری شطرنج با وجود شیوع کرونا

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا اکثر رقابت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. مسابقات شطرنج از جمله رشته هایی بود که به دلیل شیوع این بیماری در بسیاری از کشور ها لغو شد. مسابقات کاندیداهای فیده که در روسیه در حال برگزاری بود به علت شیوع کرونا و بسته شدن خط‌های هوایی روسیه نیمه کاره رها شد. همچنین فدراسیون شطرنج آسیا تمام رویدادهای این رشته در آسیا را به تعویق انداخت.


لغو مسابقات قهرمانی جهان و رقابت های المپیاد جهانی از جمله مسابقاتی بود که در شطرنج لغو شد. 


با لغو این مسابقات تنور رقابت های شطرنج آنلاین و مجازی داغ شد به طوری که مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان تورهای متعددی راه انداخت و از شطرنج بازان بزرگ جهان در آن رقابتها دعوت به عمل آورد. این حرکت کارلسن با استقبال خوب تماشاگران و بازیکنان همراه بود به طوری که فعالیت شطرنج بازان در دوران کرونا بیش از حالت عادی شد.


اما در این بین کشور هایی بودند که با وجود کرونا تصمیم گرفتند رقابت ها را به صورت حضوری برگزار کنند. بسیاری دیگر از هواداران معتقد بوده که شطرنج حضوری و سنتی کیفیت  بالایی داشته و مسابقات آنلاین نمی تواند جای آن را بگیرد. 


پروتکل های منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج این امکان را به مسئولان برگزاری مسابقات داده که با خیال راحت این رقابت ها را برگزار کنند. 


نخستین مسابقات حضوری در پایتخت کشور فنلاند با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد. در این مسابقات محدودیت هایی برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود. همچنین کرواسی دیگر کشوری بود که مسابقات حضوری شطرنج را با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کرد. طبق عکس های منتشر شده مسابقات در سالن شطرنج کرواسی بسیار عادی به نظر می رسید!

 

 

 

1511929

 

سالن مسابقات شطرنج کرواسی با وجود شیوع کرونا

 



اما در کشور های دیگری مانند صربستان که مسابقات شطرنج حضوری در حال پیگیری است از شرکت کنندگان درخواست می شود که با رعایت فاصله و استفاده از ماسک در این مسابقات حضور پیدا کنند. 

 

 

 

1511928

 

استفاده از ماسک توسط شطرنج بازان هنگام رقابت

 


فیده در تلاش است که بتواند پروتکل های بهداشتی جدیدتری را ابلاغ کند. با وجود اینکه بسیاری از کشورها مایل بودند که رقابت های شطرنج را به صورت حضوری برگزار کنند، مشخص نیست که در آینده قرار است مسابقات رسمی این رشته به صورت مجازی برگزار شود و یا حضوری. 

دیدگاه‌ها