کد خبر : 1697158 | 30 تیر 1399 ساعت 17:52 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

دستیار یورگن کلوپ:

فروش کوتینیو به بارسا حرکت هوشمندانه لیورپول بود

فیلیپه کوتینیو ژانویه 2018 و پس از حواشی زیاد، لیورپول را به مقصد بارسلونا ترک کرد.

فروش کوتینیو به بارسا حرکت هوشمندانه لیورپول بود

به گزارش "ورزش سه"، فیلیپه کوتینیو ژانویه 2018 و پس از کشمکش های فراوان از لیورپول به بارسلونا پیوست. یک سال ونیم بعد، او با قراردادی قرضی راهی بایرن شد که در آن، بند قطعی شدن قرارداد وجود داشت ولی شیوع کرونا سبب شد تا بایرن از دائمی کردن قرارداد ستاره برزیلی منصرف شود. 

 

 

1498242

 

 

بارسا برای جذب کوتینیو 120 میلیون یورو به لیورپول پرداخت کرد؛ به علاوه 40 میلیون یورو بندهای متغیر. این مبلغ صرف خرید ستاره هایی چون آلیسون بکر و ویرژیل فن دایک شد تا بزرگترین ضعف های لیورپول که در خط دروازه و دفاع بود برطرف شود. اتفاقی که باعث شد لیورپول سال 2019 قاتح لیگ قهرمانان شده و امسال نیز به طلسم 30 سال قهرمان نشدن در لیگ برتر انگلیس هم پایان بدهد.

 

 

1512984

 

 

پپ لیندرس دستیار هلندی یورگن کلوپ در لیورپول معقتد است فروش کوتینیو به بارسا یک استراتژی آگاهانه از سوی باشگاه انگلیسی بوده است.

او به نشریه AD گفت:« بله، ما کاملا آگاهانه اجازه انتقال کوتینیو به بارسا را صادر کردیم و این یک حرکت هوشمندانه بود. لیورپول تا سال 2018 جزو تیم های درجه یک اروپا نبود. تیمی که بتواند ستاره هایش را برای مدتی طولانی حفظ کند.

با فروش کوتینیو و جذب بازیکنانی که برای تقویت تیم نیاز بود، توانستیم سال 2019 قهرمان چمیپونزلیگ شویم و از آن پس توانستیم این حس را داریم که می توانیم ستاره های بزرگ مان را برای سال هایی طولانی کنار هم حفظ کنیم. پیش از آن، بازیکنان بزرگی که در لیورپول بودند، به این فکر می کردند که با رفتن به یک تیم دیگر می توانند قدمی رو به جلو بردارند اما حالا دیگر اینچنین نیست.»

 

دیدگاه‌ها