کد خبر : 1697846 | 03 مرداد 1399 ساعت 00:48 | 18K بازدید | 1 دیدگاه

با عبور از رکورد مامه تیام

دیاباته، گلزن ترین مهاجم خارجی تاریخ استقلال

مهاجم مالیایی استقلال رکوردی به جا گذاشته که هواداران این تیم را به وجد آورده؛ او حالا تاثیرگذارترین خارجی تاریخ آبی ها محسوب می شود.

دیاباته، گلزن ترین مهاجم خارجی تاریخ استقلال

به گزارش "ورزش سه"، شیخ دیاباته با گلی که هفته پیش مقابل صنعت نفت آبادان به ثمر رساند، جمع گل های زده اش را در لیگ برتر برای استقلال به عدد 9 رساند و به رکورد مامه تیام مهاجم سنگالی رسید که در زمان سرمربیگری وینفرد شفر برای آبی ها توپ می زد. تیام که تا پیش از این بهترین مهاجم گلزن تاریخ باشگاه استقلال محسوب می شد، هفته پیش رقیبی جدی به خود دید و در بازی پنجشنبه شب رکورد مذکور به شیخ دیاباته رسید.


دیاباته با تک گلی که مقابل نساجی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، تعداد گل های زده اش در لیگ برتر به عدد 10 رسید و به بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال در لیگ برتر تبدیل شد. دیاباته که 3 گل هم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده، حالا جمعا 13 گل برای استقلال زده و بهترین مهاجم خارجی تاریخی این باشگاه محسوب می شود.
مهاجم استقلال البته در کورس آقای گلی میان مثلث هجومی استقلال نیز تاکنون جلو زده و حالا با 10 گل زده بالاتر از مهدی قائدی و ارسلان مطهری بهترین گلزن استقلال در فصل جاری نیز به حساب می آید.

 


استقلال در طول تاریخ خود مهاجمان خارجی زیادی به خود دیده است. شاید تا قبل از آمدن مامه تیام به اردوی آبی ها توسط وینفرد شفر هواداران استقلال خیلی از مهاجمان خارجی خاطرات خوبی نداشتند اما این بازیکن سنگالی تصورات در این خصوص را تغییر داد و به بازیکنی محبوب نزد آبی ها تبدیل شد. تیام که نیم فصل در استقلال بود با گل های معروفش هواداران استقلال را جذب خود کرد و توانست روزهای خوبی را سپری کند. بی تردید جدایی زودهنگام او اتفاقی بود که باعث ناراحتی بسیاری از هواداران شد اما حالا آنها خوشحالند که بازیکنی مثل دیاباته توانسته جای خالی تیام را پر کند.

 


دیاباته که با نظر آندره آ استراماچونی به استقلال پیوست کمی زمان برد تا با سایر بازیکنان هماهنگ شود اما رفته رفته به ستاره ای تبدیل شد که هواداران نیز از او استقبال کردند. دیاباته با گل های حساسش برای استقلال روزهای خوبی را رقم زد و حالا با گذشت 26 هفته از رقابت های لیگ برتر به گلزن ترین و تاثیرگذارترین مهاجم خارجی تاریح این باشگاه تبدیل شده است. او علاوه بر گل هایی که برای استقلال زده، تاکنون 8 پاس گل نیز برای آبی ها ارسال کرده و نقش غیرقابل انکاری در خط حمله تیمش داشته است.

 


بی تردید حالا اصلی ترین خواسته هواداران استقلال این است که دیاباته برای فصل آینده نیز در این تیم ماندگار شد و پیراهن آبی ها را برتن کند. وعده ای که سعادتمند مدیرعامل استقلال نیز به هواداران داده و حالا آنها در انتظار تحققش هستند.

دیدگاه‌ها