کد خبر : 1697860 | 03 مرداد 1399 ساعت 01:54 | 121.4K بازدید | 1 دیدگاه

جنگ جهانی دو کارخانه را حردانی برد؛

من صابرم؛ پرسپولیس هم برای قهرمانی صبر کند!

صابر حردانی در این فصل گلزنی نکرده بود ولی مقابل ذوب‌آهن گلی به ثمر رساند که از جهت متعددی قابل بحث و بررسی است !

من صابرم؛ پرسپولیس هم برای قهرمانی صبر کند!

به گزارش "ورزش سه"، اگر صابر حردانی در دقیقه 89 دیدار فولادخوزستان برابر ذوب‌آهن موقعیت نه چندان ویژه‌ای که نصیبش شده بود را گل نمی‌کرد، حالا احتمالا فضای مجازی پر شده از ویدئوهای در رابطه با جشن قهرمانی سرخپوشان و کری‌خوانی‌های آنها و هواداران این تیم در فضای مجازی.......


 اما حالا شرایط طور دیگری رقم خورده است؛ وقتی صابر حردانی فاصله یک نیمه زمین تیم فوتبال ذوب‌آهن تا محوطه جریمه خودی را پس از صاحب توپ شدن شیمبا و پاس خوب او با سرعت مثال زدنی طی می‌کرد، روی  نیمکت فولاد خوزستان هیجان عجیبی ایجاد شده و جواد نکونام لب خط دل توی دلش نبود تا بازیکنی که فصلی با بدشانسیِ محض را طی کرده بود و ضرباتش در بازی های قبلی به گل نمی‌نشست، فرشته نجات تیمِ مسنجم  فولاد خوزستان در هوای جهنم‌گونه ورزشگاه فولاد آره‌نا لقب گیرد و همان جایی گلزنی کند که زمانش بود.

 

 

1513881

 


پیش از این گل حردانی با سوپرگلی که در  لیگ هفدهم وارد دروازه تراکتور و حامد لک کرده بود، به یادآورده می‌شد و حالا ارزش این گل و استارتی که از وسط زمین برای ثبت کردنش  زده بود، جای آن گل را حداقل در میان هواداران فولادخوزستان که ارزش این سه امتیاز را می‌دانند، خواهد گرفت.


حردانی در لیگ پانزدهم و وقتی 20 ساله بود، توسط اسکوچیچ به تیم اصلی فولاد رسید و یک فصل بعد توسط نعیم سعداوی فرصت بازی کردن پیدا کرد و حالا در 24 سالگی نام خودش را به عنوان یکی  از بازیکنان مهم تیم مطرح کرده است.

 

 

1513880

 


این گل البته فقط در به تعویق انداختن قهرمانی پرسپولیس خلاصه نمی‌شود؛ که حتی این موضوع برای فولادی‌ها محل بحث نیست،ٌ ولی وقتی به شرایط جدول رده بندی نگاهی بیاندازیم، بیشتر متوجه اهمیت آن خواهیم شد. شاگردان نکونام حالا با دو بازی کمتر نسبت به مدعیان کسب سهیه آسیایی، 42 امتیازی هستند و در صورتی که مقابل نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران هم همین روند را ادامه دهند، قطعا باید فولادخوزستان را به همراه پرسپولیس دو نماینده قطعی ایران در آسیا دانست و تیم های دیگر باید برای گرفتن دو سهمیه دیگر با هم رقابت سختی داشته باشند.

 

 

1513882

 


از این موضوع نیز که بگذریم به کری زیرپوستی میان سعید آذری و مدیران فعلی باشگاه ذوب اهن می‌رسیم، که با این شکست حالا تیمشان فاصله‌ای 2 امتیازی با منطقه سقوط دارد و شرایط در این تیم اصفهانی که پیش تر برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی می جنگید، اصلا خوب به نظر نمی‌رسد؛ پس هر چند مدیرعامل ذوب آهن از این موضوع ابراز ناراحتی کند، از اینکه نقش او در موفقیت‌های باشگاه اصفهانی حالا بیشتر به چشم می‌آید، رضایتی درونی خواهد داشت.

 

 

1513878

 


فارغ از تمام این بحث‌ها اما ساعات پایانی پنج شنبه دوم مردادماه را باید شبِ صابر حردانی دانست که توانست تقریبا 10 دقیقه پس از ورود به زمین، یکی از مهم‌ترین گل های دوران فوتبالش را به ثمر برساند و حالا شاید همانطور که سردار شب گذشته حالش را طوری توصیف کرد که انگار روی زمین قدم نمی‎زند، برای صابر هم ماجرا غیر از این نباشد؛ البته با یک تفاوت که گل او نه تنها برای خودش که برای تمام اعضای تیم فولاد خوزستان چنین حسی را ایجاد کرده است.

 

1513879

 

عکس: مسعود اکبری

دیدگاه‌ها