کد خبر : 1697979 | 03 مرداد 1399 ساعت 17:51 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

با 4 کرونایی بازی فجر سپاسی لغو نمی‌شود

آغاز رقابتهای لیگ بیستم احتمالا از مهرماه

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید به‌احتمال‌زیاد رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک از اواسط مهرماه آغاز خواهد شد.

آغاز رقابتهای لیگ بیستم احتمالا از مهرماه

 

فریبرز محمود زاده در گفتگویی تلفنی در برنامه "لیگ یک" که ظهر امروز (جمعه) از شبکه ورزش پخش شد روی خط برنامه  آمد و ابتدا درباره ابتلای 4 تن از بازیکنان تیم فجر سپاسی شیراز به ویروس کرونا و برگزاری دیدار این تیم گفت: «در مورد باشگاه فجر سپاسی شیراز باید بگویم ما در حال حاضر فقط از طریق تلفن درخصوص ابتلای 4 نفر از بازیکنانشان به کرونا مطلع شدیم و درصدد هستیم تا نتایج آزمایش‌ها را هر چه زودتر از این باشگاه دریافت کنیم تا آن‌ها را در ستاد مبازره با کرونا به ریاست دبیر کل فدراسیون مطرح کنیم و تصمیمات لازم را بگیریم. اما به‌هرحال آنچه که مشخص است قانون 25 درصد باید رعایت شود و با توجه به اینکه باشگاه فجر سپاسی همواره جوانان خوبی دارد آن‌ها قول مساعد دادند که اگر بازیکنان دیگرشان شرایط مطلوبی دارند بازی را در وقت مقرر برگزار کنند. ولی همچنان منتظر دریافت آزمایش‌ها هستیم. اما با توجه به اینکه تعداد بازیکنان مبتلابه کرونا 4 نفر است شامل قانون 25 درصد نمی‌شوند و بازی باید برگزار شود.»


وی درباره سفر به شهرستان بابل برای بررسی نور این ورزشگاه اظهار داشت: «همان‌طور که می‌دانید ورزشگاه بابل به خاطر اینکه شرایط نور مناسب را نداشت دو بازی خانگی این تیم به ورزشگاه دیگری در شهرستان ساری برگزار شد اما جا دارد ضمن تشکر از استانداری و هیئت کل استان تشکر ویژه‌ای از بسیج سازندگی داشته باشم که تغییرات شگرفی در این ورزشگاه ایجاد کردند و حالا این ورزشگاه مشکلی برای برگزاری مسابقه ندارد.»


وی در ادامه با اشاره به بازی جوانمردانه چند باشگاه که انگیزه‌های جدولی خاصی برای صعود و سقوط ندارند افزود: «فراموش نکنید که باشگاه‌هایی هستند که نتایجشان تأثیری در جدول ندارد، اما همچنان جوانمردانه بدون کوچک‌ترین حرف‌وحدیثی در مسابقات حاضر می‌شوند و این اتفاق بسیار خوبی است که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم. باشگاه‌هایی مثل علم و ادب تبریز، فجر سپاسی و قشقایی شیراز، بادران، هوادار تهران، استقلال خوزستان، بادران و داماش.»


 در ادامه این گفتگو او در ارتباط بااینکه هفته گذشته در ورزشگاه پارس شیراز در دیدار قشقایی و رایکا مانع ورود خبرنگاران شدند و این مسئله شک شبهات زیادی را به وجود آورد بیان کرد: «بله من این انتقاد را می‌پذیرم. ما پروتکل‌ها را به‌صورت کتبی در اختیار تمام باشگاه‌ها و مسئولان برگزاری قراردادیم اما متأسفانه در بعضی از ورزشگاه‌ها درخصوص خبرنگاران نه تنها قصد دارند که پروتکل را اجرا کنند بلکه فراتر از پروتکل عمل می‌کنند. ما هیچ‌وقت نگفتیم مانع از ورود خبرنگار و دوربین صداوسیما بشوند که ان شاء الله ما در این هفته پیگیری می‌کنیم که این شرایط دیگر تکرار نشود.»


وی در پایان این گفتگو درباره تاریخ آغاز نقل و انتقالات و همچنین تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر و لیگ یک نیز عنوان داشت: «خب با توجه به طولانی شدن فصل گذشته حداقل یک ماه و نیم تا دو ماه باید ماه توقف و استراحتی را به تیم‌ها بدهیم و همچنین با توجه به این مطلب که لیگ قهرمانان قرار است از پایان شهریورماه به‌صورت متمرکز برگزار شود ما مجبوریم که تاریخ نقل و انتقالات را طوری طراحی کنیم که برای اواسط مهرماه با شروع فصل جدید تیم‌ها فرصت کافی برای ترمیم تیم خود را در اختیار داشته باشند. البته برای تعیین تاریخ دقیق برگزاری رقابت‌های فصل آینده و اعلام رسمی آن باید جلسه هیئت‌رئیسه برگزار و تصمیمات لازم دران جلسه گرفته شود.»

دیدگاه‌ها