کد خبر : 1701006 | 19 مرداد 1399 ساعت 11:00 | 20.1K بازدید | 1 دیدگاه

ناکامی مدیران پرسپولیس بعد از جشن؛

رسول پناه مثل قهرمان ها کنار می‌رود؟

همه مدیران پرسپولیس پس از کسب جام قهرمانی، از شغل خود کنار رفتند و جای خود را به مدیر دیگری دادند.

به گزارش ورزش سه، نکته جالب و شاید تعجب آور در باشگاه پرسپولیس این است که تمام مدیرانی که در دوره قهرمانی این تیم در لیگ برتر اداره باشگاه را برعهده داشتند، فصل بعدی را روی صندلی مدیریتی باشگاه به پایان نرساندند و جای خود را به فرد جدیدی دادند.

 

در لیگ اول حرفه ای پرسپولیس با هدایت علی پروین و مدیرعاملی علی میرزایی صدرنشین لیگ برتر شد. در حالی که سرخ ها خود را آماده آغاز فعالیت نقل و انتقالاتی برای بستن تیمی قدرتمند می‌کردند، این باشگاه دوباره به تربیت واگذار شد و با آغاز جنگ مالکیتی - مدیریتی، پرسپولیسی ها در بحرانی عمیق فرو رفتند. اکبر غمخوار نیز جانشین علی میرزایی شد تا عمر مدیریتی او در حدود شش ماه به سرانجام برسد.

حبیب کاشانی مدیرعامل موفق سرخ ها که با حضور افشین قطبی زمینه ساز قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را فراهم کرد، دو ماه بعد از جشن دراماتیک سرخ ها که با پیروزی برابر سپاهان رقم خورد، از سمت خود استعفا کرد و وزارت ورزش (سازمان تربیت بدنی) هم بدون هیچ گونه مقاومت این استعفا را پذیرفت.

 

نکته عجیب این است که در دوره برانکو که بسیاری آن را سال های باثبات پرسپولیس می‌دانند هم مدیران این تیم بارها تغییر پیدا کردند. نژاد فلاح، طاهری، گرشاسبی، عرب، انصاری فرد و رسول پناه مدیرانی هستند که تنها در پنج سال اخیر بر مسند مدیریت باشگاه نشستند و هر کدام با ایجاد مشکلی خاص، جای خود را به نفر بعدی دادند.

 

 

طاهری پس از نایب قهرمانی در لیگ پانزدهم مدیرعامل پرسپولیس ماند و تیمی شایسته را برای لیگ شانزدهم آماده کرد اما پنج ماه پس از قهرمانی این تیم در لیگ برتر و در کوران مسابقات لیگ، جای خود را به حمیدرضا گرشاسبی داد؛ کسی که در سال دوم مدیریتش با عدم پرداخت حقوق برانکو به همراه ایرج عرب زمینه ساز جدایی او شد.

 

گرشاسبی که در جریان قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم مدیرعامل آن ها بود، به دلیل قانون بازنشستگی که ابهام های زیادی در آن وجود داشت، باشگاه پرسپولیس را ترک کرد. جابجایی او با عرب پس از بازی حساس با سپاهان رقم خورد تا قرمزهای تهرانی یک بار دیگر تغییر مدیریت در میانه فصل را تجربه کنند.

 

 

اما این تغییر مدیریتی هم نتوانست تیم برانکو را متوقف کند. ایوانکوویچ که خود در نقش رهبری توانا بر وضعیت پرسپولیس نظارت داشت، کشتی ناآرام سرخ ها را تا فینال آسیا هم پیش برد و به قهرمانی در لیگ هجدهم نیز رساند تا ایرج عرب نیز با تمام کاستی ها، عکس با جام لیگ برتر داشته باشد.

عرب که به همراه هیئت مدیره متهم به تسریع در جدایی برانکو بودند، نتوانستند او را نگه دارند و وزارت ورزش هم تصمیم گرفت که انصاری فرد را جایگزین ایرج عرب کند. جالب این که پرسپولیس دوباره با تغییر مدیریت در میانه فصل روبرو شد اما نقش کلیدی یحیی گل‌محمدی در این تیم و حفظ آرامش در بین اعضای تیم، به چهارمین قهرمانی متوالی منجر شد که این بار رسول پناه در آن عکس یادگاری گرفت.

 

 

حالا هفته آینده هیئت مدیره پرسپولیس پس از چند ماه ابهام در مدیریت باشگاه،از سوی وزارت ورزش و جوانان معرفی خواهد شد و باید دید که رویه تغییر مدیران عامل پرسپولیس بعد از قهرمانی ادامه خواهد داشت یا نه؟

دیدگاه‌ها