کد خبر : 1701029 | 19 مرداد 1399 ساعت 12:54 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

بعید می دانم مسابقات تکواندو از مهرماه آغاز شود

علی نژاد: جواب درخواست فدراسیون کشتی نیامده

معاون وزیر ورزش گفت: فدراسیون‌ها به خاطر بحران کرونا فعلا فعالیتی در حوزه ورزش نداشته‌اند.

علی نژاد: جواب درخواست فدراسیون کشتی نیامده

به گزارش "ورزش سه"، امروز با حضور مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش اپلیکیشن تخصصی تکواندو در محل این فدراسیون راه اندازی شد. علی نژاد در حاشیه این مراسم با تمجید از راه اندازی این اپلیکیشن در جمع خبرنگاران گفت: دنیا، دنیای ارتباطات است و لازم است خودمان را به این ابزار مجهز کنیم. این اپلیکیشن به ارائه خدمات به خانواده تکواندو کمک می‌کند. این موضوع برای هر فدراسیونی ضروری است. به رئیس فدراسیون و همکاران‌شان به خاطر این تکنولوژی تبریک می‌گویم و امیدواریم فدراسیون‌های دیگر هم استفاده کنند.


وی درباره شروع اردوها و تمرینات رشته‌های ورزشی، عنوان کرد: ستاد کمیته تخصصی در فدراسیون پزشکی شکل می‌گیرد، منتظر دیدگاه‌های آنها هستیم و بعد با وزارت بهداشت رایزنی کنیم که در ادامه بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردوها را آغاز کرد. فعلا هیچ مجوزی داده نشده و ما هم محل صدور مجوز نیستیم. پیش از این فدراسیون کشتی درخواستی برای شروع تمرینات داشت که هنوز جوابی به این درخواست داده نشده، این جواب بیاید شاید به رشته‌های دیگر هم کمک کند.


معاون وزیر ورزش در واکنش به یکی از خبرنگاران که اعتقاد داشت قرار است از مهرماه مسابقات تکواندو برگزار شود، گفت: مطمئن هستید که تاریخ اعلام شده مهرماه است؟ بعید می‌دانم مهرماه مسابقه‌ای برگزار شود. معمولا 2 تا 2.5 ماه قبل لغو مسابقات را اعلام می‌کنند اما اگر به صورت قطعی و اعلام جدید مسابقات برگزار شود متناسب با آن مجوز لازم را کسب می‌کنیم.


علی نژاد همچنین در رابطه با بحث استخدام قهرمانان ورزشی افزود: مصوبه هیات وزیران است که مدال‌آوران بازی‌های المپیک، آسیایی و جهانی در صورتی که مدرک دانشگاهی داشته باشند می‌توانند بدون آزمون در مرکز دولتی استخدام شوند. چند قهرمان در وزارت ورزش استخدام شده‌اند و اولویت برای ورزشکاران صاحب‌نام است. دستگاه‌های دیگر با ما همکاری نکرده‌اند و فقط وزارت ورزش همکاری کرده است. امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم در حمایت از قهرمانان همکاری کنند تا آنها دغدغه‌ای نداشته باشند.


وی در پایان در خصوص کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون گفت: وزارت ورزش از ابتدای سال هر ماه به فدراسیون‌ها کمک کرده که بیشتر جنبه حقوق و دستمزد داشته است. اردوها که شروع شود با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و حمایت آنها می‌توانیم به فدراسیون‌ها کمک کنیم. کمیته ملی المپیک بودجه خود را تخصیص داده اما فدراسیون‌ها به خاطر بحران کرونا فعالیتی در حوزه ورزش نداشته‌اند.

دیدگاه‌ها