کد خبر : 1701231 | 20 مرداد 1399 ساعت 14:20 | 23.7K بازدید | 3 دیدگاه

روزی که نیمکت باید به داد سرمربی برسد

بهترین آلترناتیو مجیدی؛ فرشید به‌جای فرشید؟

یکی از تصمیمات مهم سرمربی استقلال استفاده از بهترین فرد برای جانشین بازیکن شماره 8 خود است که به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست.

بهترین آلترناتیو مجیدی؛ فرشید به‌جای فرشید؟

به گزارش "ورزش سه"، فرشید اسماعیلی بازیکنی است که فرهاد مجیدی به سبک بازی او اعتقاد زیادی دارد تا جایی که این بازیکن بعد از دو ماه مصدومیت با تنها چند جلسه تمرین به ترکیب استقلال اضافه شد و دربازی‌های گذشته هرگز جای او در ترکیب اصلی دست‌نخورده باقی ماند.


اسماعیلی اما به دلیل مصدومیت جزئی همسترینگ مجبور است در بازی امروز برابر سپاهان استراحت کند تا فرهاد مجیدی مجبور باشد برای او دنبال جانشین باشد. یکی از دلایل بارزی که مجیدی تا این حد اصرار به استفاده از فرشید اسماعیلی در ترکیب تیمش دارد این است که در ترکیب استقلال بازیکنی با خصوصیات پاسوری اسماعیلی وجود ندارد و این در حالی است که او تحت تاثیرعدم فرصت کافی برای بدن‌سازی هنوز با روزهای اوج فاصله دارد اما بااین‌حال حضور او در ترکیب استقلال به علت خطاهای کمتر اسماعیلی در ارسال پاس، باعث می‌شود خط هافبک آبی پوشان نظم بهتری را در طی بازی داشته باشد.


در ادامه دلایل اعتقاد کادر فنی استقلال به فرشید اسماعیلی باید به اینکه هم اشاره کرد که با توجه به هماهنگی زیادی که در طول این چند سال بین او علی کریمی ایجادشده این دو بازیکن می‌توانند در مواقعی از بازی با تعویض جای خود از تمام خصوصیاتشان بهره بیشتری ببرند. به‌این‌ترتیب که بر اساس خاصیت توپ‌گیری بالای اسماعیلی، علی کریمی قادر است به خودش این اجازه را بدهد تا به محوطه جریمه حریفان نزدیک‌تر شود و از خاصیت شوت‌زنی خودش بهره بیشتری ببرد کما اینکه در طی این فصل شاهد به ثمر رسیدن گل‌های بیشتری از علی کریمی از طریق شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه بودیم و بر طبق آمار گل‌های او دربازی‌های به ثمر رسیده که فرشید اسماعیلی در زمین حضورداشته است.

 

1518317


 با ذکر دلایل فوق شاید نزدیک‌ترین بازیکن به خصوصیات اسماعیلی، فرشید از نوع باقری آن باشد، چراکه او به‌عنوان یک هافبک میانی هم توانایی ارسال پاس را دارد و هم اینکه می‌تواند در جنگ‌های میانه میدان در کنار مسعود ریگی خیال کریمی را برای نفوذ بیشتر راحت کند، ضمن اینکه تجربه بالای فرشید باقری در بازی مقابل سپاهان هم نمی‌تواند در انتخاب او بی‌تأثیر باشد.
 دربازی امروز مجیدی علاوه برنداشتن هافبک طراحش نمی‌تواند از دیاباته و ارسلان مطهری بهره ببرد و بلاشک این موضوع در میزان قدرت تهاجمی تیمش تأثیر بسزایی‌ خواهد گذاشت. از همین رو باید نگاه ویژه‌تری به تمام ظرفیت تیمش داشته باشد تا در این مقطع حساس بتواند این تیم را از این گذرگاه سخت عبور دهند. کاری که در صورت تحقق می‌تواند اعتمادبه‌نفس مجموعه این تیم را در ادامه فصل ارتقا ببخشد. فرشید باقری، میلیچ، آرش رضاوند و حتی زکریا مرادی که در این فصل به نسبت سایرین نامش را کمتر شنیدیم هرکدام بازیکنانی هستند که شاید هر سرمربی آرزو دارد آن‌ها در ترکیب تیمش در اختیار داشته باشد و فردا درست همان روزی است که این بازیکنان باید جواب اعتماد سرمربی جوانشان را بدهند که در صورت عدم تحقق این مسئله استقلال باید از تنها جامی که به فتح  آن امیدوار است خداحافظی تلخی در فضای غریبانه ورزشگاه خانگی‌اش داشته باشد.

دیدگاه‌ها