کد خبر : 1701724 | 22 مرداد 1399 ساعت 17:24 | 50.5K بازدید | 4 دیدگاه

همه در انتظار قدم بعدی ژنرال؛

وداع تلخ مربی‌ای که نبودنش قابل تصور نیست ! (عکس)

قرار نبود بازگشت دوباره امیر قلعه نویی به سپاهان اینطور رقم بخورد ولی فوتبال نشان داده که مانند زندگی بالا و پایین زیادی دارد و به هیچ کس رحم نمی‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، اولین حضور امیرقلعه نویی در سپاهان به دوره ای بازمی گردد که او در فوتبال ایران آقایی می کرد و توانست پس از قهرمانی با استقلال، دو بار هم با سپاهان به این عنوان برسد؛ جایی که زودتر از برانکو موفق به هت‌تریک یک مربی در قهرمانی و کسب جام های لیگ‌های هشتم، نهم و دهم شد و همچنان هم با 5 قهرمانی پرافتخارترین مربی تاریخ 19 ساله لیگ برتر به شمار می رود.

 

او به این اندیشه به اصفهان وارد شده که ششمین قهرمانی را برای خودش و باشگاه سپاهان به ارمغان بیاورد و در این مسیر توانست بار دیگر سپاهان را که چند فصلی می شد از دایره مدعیان خارج شده بود، رقیب اصلی پرسپولیس در کسب جام های قهرمانی کند و این تیم را پس از سه سال دوری از رقابت های آسیایی به این مسابقات بازگرداند.

 

عصر 25 خردادماه بود که قلعه‌نویی با حضور قابل توجه هواداران اصفهانی و تشویق آنها در ورزشگاه نقش جهان معارفه شد و کار خود را برای دومین مرتبه با سپاهان آغاز کرد؛ از آن روز تا امروز که همه خداحافظی تا اسم قلعه نویی را می شوند به یاد خداحافظی تلخش و ویدئوی جنجالی منتشر شده از او در بین دو نیمه دیدار استقلال و سپاهان می افتند، او مسیری پر از فراز و نشیب و چالش را تجربه کرد؛ از پیروزی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی تا شکست 4 بر صفر العین در امارات ولی روزهای تلخ هم وجود داشتند؛ مثل کنار رفتن از جام حذفی در نیمه نهایی مقابل پرسپولیس و جا ماندن از کورس قهرمانی در هفته های پایانی لیگ هجدهم؛ این ناکامی‌ها با برگزارنشدن دیدار برگشت سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان بیشتر شد  و وقتی علی کریمی گل دوم استقلال را در یک چهارم نهایی جام حذفی وارد دروازه پیام نیازمند کرد، معلوم بود که دیگر ماموریت قلعه نویی در سپاهان خاتمه یافته است.

 

1518951

 

قلعه نویی طی دو فصل حضور در سپاهان که البته فصل دومش به پایان نرسیده برای او تمام شد، موفق به کسب 26 برد و 25 تساوی شد و شاید همین تساوی‌های پرتعداد بود که او و سپاهان را از رسیدن به جام محروم کرد. تیم سپاهان با امیرقلعه نویی در لیگ هجدهم که با فاصله سه امتیازی با پرسپولیس قهرمانی را واگذار کرد، تنها دوبار باخت ولی تحمل 5 شکست در لیگ نوزدهم که باخت سه بر صفر مقابل پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی نیز در آن لحاظ شده، نشان می‌دهد که تیم او صلابت فصل گذشته اش را ندارد.

 

حالا یکی از مهم ترین سوالات در پنجره تابستانی کوتاه مدت فوتبال ایران که به زودی آغاز می شود، سرنوشت و آینده مربیگری امیرقلعه نویی است؛ او که با انتشار نامه‌ای تلخ از هواداران سپاهان خداحافظی کرد، حالا باید انتخاب کند؛ اینکه خیلی زود بازخواهد گشت تا اینبار با تیمی دیگر به غیر از سپاهان برای کسب قهرمانی لیگ برتر و ششمین قهرمانی اش تلاش کند یا اینکه با توصیه پزشکان مدتی به خود استراحت خواهد داد.


با تمام این ها اما یک چیز همیشه تغییر ناپذیر است؛ اینکه فوتبال ایران طی دو دهه گذشته و در همین دو سال اخیر بدون حضور امیرقلعه نویی که رقابت جذابی را در صدر جدول با پرسپولیس شکل داده بود، غیرقابل تصور است.

دیدگاه‌ها