کد خبر : 1705053 | 10 شهریور 1399 ساعت 01:03 | 28.5K بازدید | 2 دیدگاه

لیون، قهرمان لیگ قهرمانان اروپای زنان

پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپای زنان توانست هفتمین جام قهرمانی خود را امشب با پیروزی مقابل ولفسبورگ به دست آورد.

لیون، قهرمان لیگ قهرمانان اروپای زنان

به گزارش "ورزش سه" امشب در ورزشگاه آنوئتا اسپانیا محل دیدارهای خانگی تیم رئال سوسیداد، فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان میان دو تیم لیون و ولفسبورگ برگزار شد؛ لیونی‌ها که پرافتخارترین تیم این تورنمنت هستند و توانسته بودند تا پیش از این مسابقه، 6 بار جام قهرمانی را به خانه ببرند، در تاریخ سه بار در مرحله فینال مقابل ولفسبورگ قرار گرفته بودند دو پیروزی سهم این تیم فرانسوی و یک پیروزی سهم آلمانی‌ها بود.

 

در نیمه نخست لیونی‌ها موفق شدند گام بلندی برای رسیدن به هفتمین قهرمانی بردارند و با پیروزی دو گله به رختکن روند؛ با شروع نیمه دوم خیلی زود ولفسبورگ به گل اول خود رسید اما در ادامه بازی و در واپسین دقایق لیون گل سوم را هم وارد دروازه این رقیب آلمانی کرد تا برای هفتمین بار جشن قهرمانی خود را به پا کند و رکورد ویژه خود را دست نیافتنی کند.

 

جالب آن‌که این پنجمین قهرمانی متوالی لیون بود که امشب با برتری مقابل ولفسبورگ به دست آمد؛ لیونی‌ها تاکنون 9 بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند که 7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی نصیب آن‌ها شده است. سوی مقابل هم ولفسبورگ امشب به سومین نایب قهرمانی خود رسید و آن‌ها دو بار در فینال توانسته‌اند جشن پیروزی و قهرمانی را به پا کنند.

 

نکته جالب این‌که سارا دورسن خواجه مدافع تیم ملی آلمان و باشگاه ولفسبورگ آلمان که پدری ایرانی دارد در دیدار امشب برای تیمش به میدان رفت؛ وی که 28 سال سن دارد از سال 2018 در باشگاه ولفسبورگ بازی می‌کند و دو فصل است که هم بوندسلیگای زنان و هم جام حذفی آلمان را برده است اما امشب در رسیدن به جام قهرمانی لیگ قهرمان اروپا در کنار سبزپوشان آلمانی ناکام بود.

دیدگاه‌ها