کد خبر : 1706882 | 19 شهریور 1399 ساعت 01:16 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی فرانسه و پرتغال و توقف انگلیس در لیگ ملت‌ها

تیم های فرانسه و پرتغال موفق شدند در دومین دیدارشان در رقابت های امسال لیگ ملت های اروپا، برابر کرواسی و سوئد به برتری برسند.

پیروزی فرانسه و پرتغال و توقف انگلیس در لیگ ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه امشب در دیداری که یادآور فینال جام جهانی 2018 بود، مقابل کرواسی قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 4-2 به پیروزی رسید که باز هم تکرار نتیجه آن فینال بود. پرتغال هم با درخشش کریس رونالدو و دو گل او، در خانه سوئد به برتری 2-0 رسید اما انگلیس برابر دانمارک به نتیجه ای بهتر از تساوی 0-0 نرسید.

فرانسوی ها که در ورزشگاه استاد دو فرانس میزبان کرواسی بودند، بازی را بهتر آغاز کردند اما این تیم میهمان بود که در دقیقه 16 به گل اول بازی رسید. روی ضربه کرنر مارسلو بروزوویچ بود که توپ با دفع ناقص مدافعان فرانسه به دژان لوورن رسید و او هم با یک شوت تماشایی، حساب کار را 1-0 کرد.

در ادامه فرانسوی توپ و میدان را در دست گرفتند و سرانجام در دقیقه 43 به گل تساوی رسیدند. روی یک حرکت تیمی بود که توپ با پاس آنتونی مارسیال در دهانه دروازه به آنتوان گریزمان رسید و او هم با یک ضربه محکم، کار را تمام کرد.

 

1525801

 

در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با همین دو گل به پایان خواهد رسید، فرانسه در وقت های تلف شده به گل دوم دست پیدا کرد. روی حرکت خوب وسام بن یدر از سمت راست و ارسال او، توپ با ضربه مارسیال به تیر برخورد کرد و در برگشت با برخورد به دروازه بان کرواسی، وارد دروازه شد.

نیمه اول با نتیجه 2-1 به پایان رسید اما در ابتدای نیمه دوم، کرواسی توانست به گل تساوی برسد. روی پاس در عمق متئو کوواچیچ بود که یوزپ برکالو صاحب موقعیت شد و در حالی که توسط سه مدافع فرانسوی احاطه شده بود، توانست ضربه نهایی را وارد دروازه حریف کند.

اما این نتیجه هم چندان پایدار نبود و در دقیقه 65، فرانسه به گل سوم رسید. این بار روی ضربه کرنر گریزمان بود که دایوت اوپامکانو با ضربه سر دروازه کرواسی را باز کرد.

حملات فرانسه ادامه پیدا کرد و در دقیقه 76، این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد. برخورد توپ به دست مارسلو بروزوویچ باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. الیویه ژیرو پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دروازه بان، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

در دقایق پایانی کرواسی می توانست اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه ولاشیچ به تیر دروازه برخورد کرد و در نهایت بازی با همان نتیجه 4-2 به سود فرانسه به پایان رسید.

 

1525802

 

پرتغال که در فرندز آره نای سولنا میهمان سوئد بود، با دو گلی که رونالدو زد، توانست 2-0 به پیروزی برسد.

شاگردان فرناندو سانتوس برای رسیدن به گل اول، یک نیمه کامل صبر کردند و در آخرین ثانیه های نیمه اول بود که به گل رسیدند. روی یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه بود که رونالدو با ضربه ای تماشایی، توانست دروازه سوئد را باز کند.

این نتیجه تا دقیقه 72 پا برجا بود تا اینکه باز هم رونالدو، که این بار ژوائو فیلیکس صاحب موقعیت شده بود، شوتی زد که رابین اولسن شانسی برای مهار آن نداشت.

با نتایج امشب، پرتغال و فرانسه با 6 امتیاز در رتبه های اول و دوم گروه قرار گرفتند و سوئد و کرواسی هم بدون امتیاز، در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

1525803

 

اما انگلیسی ها که بعد از چند روز پرحاشیه، به مصاف دانمارک رفتند، علی رغم فرصت هایی که داشتند، به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکردند.

در مقابل، بلژیک با نتیجه 5-1 ایسلند را شکست داد تا با 6 امتیاز در این گروه، صدرنشین باشد.  انگلیس در این گروه با 4 امتیاز دوم است و دانمارک و ایسلند با 1 و 0 امتیاز، در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

دیدگاه‌ها