کد خبر : 1707791 | 24 شهریور 1399 ساعت 00:33 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

عباسعلی:

به خاطر نبود دستگاه‌های درمانی خاص به آلمان می‌روم

ملی‌پوش المپیکی کاراته ایران گفت: عمل جراحی‌ام با روش جدید و متفاوت انجام شده و امکانات و دستگاه‌های این عمل در ایران وجود ندارد و به همین خاطر برای خارج کردن پلاتین پای خود به آلمان می‌روم.

به خاطر نبود دستگاه‌های درمانی خاص به آلمان می‌روم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم،‌ حمیده عباسعلی در خصوص سفر به آلمان برای مداوی پای خود اظهار داشت: بعد از اینکه اسفندماه سال گذشته در آلمان عمل جراحی کردم، قرار شد با توجه به اینکه کاراته رشته پر زد و خوردی است،  بعد از 5، 6 ماه و رقابت‌های المپیک پلاتین را از پای خود خارج کنم . با تعویق المپیک و فرصتی که در پیش رو داشتم و همچنین با مشورت  با پزشک معالج، فدراسیون کاراته و کمیته ملی المپیک قرار شد که به آلمان اعزام شوم و پلاتین را خارج کنم.


وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن خطر ابتلا، بهتر نبود این عمل در داخل ایران انجام می‌شد، گفت: کرونا در حال حاضر با ما است و باید تا زمان کشف واکسن با این ویروس زندگی کنیم. از طرفی معمولا وقتی پزشکی روندی درمانی را شروع می‌کند بهتر است همان پزشک روند درمانی را تکمیل کند.  عمل جراحی‌ام نیز با روش جدید و متفاوت انجام شده و امکانات و دستگاه‌های این عمل در ایران وجود ندارد. حتی در ابتدا قرار بود دکتر امینی به ایران بیاید، اما با توجه به محدودیت‌های سفر و شرایط کاری این امکان مهیا نشد و قرار شد  من به هانوفر آلمان بروم.
 

ملی‌پوش المپیکی کاراته ایران در خصوص اینکه محدودیت‌های مسافرتی مشکلی برای حضور او در آلمان ایجاد نخواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه ویزا دارم تنها نیاز به یک دعوتنامه داشتم که خدا را شکر دکتر امینی با توجه به نیاز درمانی‌ام این دعوتنامه را ارسال کرد. در حال حاضر نیز کمیته ملی المپیک در حال مکاتبه با سفارت آلمان برای دریافت روادید است تا هر چه زودتر به آلمان بروم.

 

عباسعلی در خصوص طول درمان نقاهت عمل جراحی گفت: پزشکم عنوان کرد که عمل سنگین نیست و فکر می‌کنم بعد از سه تا چهار هفته  حضور در آلمان می‌توانم تمرینات خود را آغاز کنم. روش جراحی سوئیسی است و طبق گفته پزشک 5 دقیقه نیز بیشتر زمان برای خارج کردن پلاتین صرف نخواهد شد. بعد از عمل نیز با سه تا چهار هفته استراحت می‌توانم کار خود را آغاز کنم.



وی در مورد عقب افتادگی خود از رقبا با توجه به مصدومیتش عنوان کرد: هنوز برخی از رقبای اصلی‌ام سهمیه المپیک خود را قطعی نکردند و با توجه به این موضوع باید تمرینات خود را شروع کنند، اما من با توجه به کسب سهمیه المپیک  دیگر استرس ندارم و یک پله از آنها جلوتر هستم و با خیال راحت و بدون دغدغه می‌توانم به فکر المپیک باشم. بر همین اساس قصد دارم ابتدا خیالم را از وضعیت مصدومیت راحت کنم و بعد بدون دغدغه به بهترین نحو برای حضور در المپیک آماده شوم.



دارنده مدال نقره و برنز جهان در خصوص عدم زمان آغاز اردوهای تیم ملی کاراته بانوان گفت:  کادرفنی در این خصوص تصمیم گیرنده است، اما با توجه به شرایط این امکان وجود دارد که از یک ماه دیگر تمرینات خود را شروع کنیم. البته باید متفاوت از گذشته و با محدودیت اردوها را آغاز و تنها نفراتی که در مسیر کسب سهمیه المپیک هستند در تمرینات شرکت کنند. شرایط در حال حاضر خاص و بحرانی است و نباید بچه‌ها استرس گرفتن کرونا را داشته باشند. باید برای شروع اردوها مراقبت ویژه‌ای در نظر گرفته شود و در صورت امکان در استانی تمرین کنیم که شرایط بهتری داشته باشد.



عباسعلی در خصوص ناراحتی ورزشکاران رشته‌های المپیکی در خصوص تفاوت دریافتی ورزشکاران رشته فوتبال با سایر رشته‌ها تاکید کرد: به هر حال توجه‌ای که به فوتبال می‌شود به رشته‌های دیگر نمی‌شود. خیلی وقت است که ورزشکاران سایر رشته‌ها نسبت به این تبعیض ناراحت هستند و بارها نیز در این خصوص صحبت کردند، اما با این وجود هیچ اتفاقی نیفتاده است. سقف قرارداد کاراته‌کاهای ملی‌پوش مرد در لیگ 40 میلیون است و این در حالی است که کمرین قرارداد فوتبالیست‌ها در سال گذشته یک تا دو میلیارد بود و شنیده می‌شود که در حال حاضر نیز قرارداد افزایش بسیار زیادی داشته است.



وی در پایان گفت:  اصلا منظور من  به فوتبالیست‌ها نیست و اعتقاد دارم در این وضعیت مدیرانی که در راس قرار دارند مقصر هستند. متاسفانه در ایران با وجود توقعات زیاد به ورزشکاران سایر رشته‌ها توجه نمی‌شود و توقع وجود دارد که صدای ما نیز در نیاید. این در حالی است که همیشه بار افتخار آفرینی برای ورزش ایران روی دوش ورزشکاران سایر رشته‌ها است.

دیدگاه‌ها