کد خبر : 1707816 | 24 شهریور 1399 ساعت 10:21 | 33.6K بازدید | 2 دیدگاه

التعاون با ترکیب تازه و ناشناخته در قطر

صدرنشین بحران زده حریف ایده‌آل پرسپولیس؟

در اردوی پرسپولیس همه بر این باورند که با شکست التعاون در دو بازی متوالی راه صعود هموار خواهد شد و به نوعی امکان این وجود دارد که جای قعر و صدر جدول را خودشان عوض کنند

صدرنشین بحران زده حریف ایده‌آل پرسپولیس؟

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، التعاون برای ما حریف چندان شناخته شده‌ای نیست. پرسپولیس در تمام تاریخ خود هیچ‌گاه با این تیم عربستانی مصاف نداده و با اینکه بارها با الهلال، الاتحاد و الشباب روبه‌رو شده اما سابقه‌ای از مصاف با التعاون پیدا نمی‌کنید.به نظر می‌رسد شرایط حریف سعودی از شش ماه پیش تا الان تفاوت‌های بسیاری داشته، همانطور که پرسپولیس با تغییرات و جابه‌جایی‌های ترکیبش احتمالاً شرایط متفاوتی در مسابقات دوحه خواهد داشت.


شش ماه قبل و پیش از اینکه کرونا به جان لیگ قهرمانان بیفتد آنها در امارات با یک گل شارجه را شکست دادند و در کمال ناباوری با فشار هواداران خود بعد از یک نیمه تدافعی با نیمه دومی تهاجمی و در خانه الدحیل را با دو گل از پیش‌رو برداشتند و حالا شش ماه است این تیم نه چندان شناخته شده را به عنوان صدرنشین در گروه C رقابت‌ها می‌شناسیم.

 

1526932


از آن روز به بعد و با از سرگیری دوباره لیگ عربستان دنیا برای التعاون تیره و تار شد و این تیم با 7 باخت متوالی در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفت. برکناری سرمربی پرتغالی و استفاده از یک آلترناتیو دم دست گزینه همیشگی سعودی‌ها برای فرار از این بحران بود که جواب داد و آنها چهارشنبه قبل با پیروزی یک گله مقابل الفیها که نیمی از نیمه دوم را ده نفره بود آن هم با گل دقیقه 2+90 با در اختیار گرفتن رتبه دوازدهم لیگ شانزده تیمی عربستان در سطح اول مسابقات باقی ماندند.


در بازی چهارشنبه شب التعاون کاسیو گلر شماره یک برزیلی‌شان در ترکیب بود، ریکاردو ماچادو مدافع پرتغالی 32 ساله‌شان در مرکز خط دفاعی حضور داشت، نیلدو پترولینا وینگر چپ برزیلی‌شان هم که 89 دقیقه بازی کرد، سدریک آمیسی هافبک دفاعی اهل کشور گمنام بروندی هم در ترکیب حضور داشت و هلدون راموس مهاجم شماره 20 و کوتاه قدشان که اهل کشور کوچک کیپ ورد هم هست در نوک حمله این تیم قرار گرفت اما سرانجام این محمد السهلاوی ملی‌پوش ریزنقش آنها بود که از روی نیمکت به زمین رفت و در وقت‌های تلف شده کار را یکسره کرد.


در واقع عبدالله الاثیری سرمربی موقت الاهلی که ظاهراً قرار است سکان هدایت تیم را در دوحه نیز به دست داشته باشد از 5 بازیکن خارجی‌اش در این مسابقه بهره گرفت اما این تمام نیروی خارجی حریف عربستانی پرسپولیس نیست.آنها غیر از ساندرو مانوئل هافبک برزیلی‌شان طی یک ماه اخیر سه بازیکن خارجی تازه‌وارد هم به خدمت گرفته‌اند که از هیچ‌کدام‌شان در بازی‌های لیگ عربستان بهره نبردند و تنها با هدف رونمایی از آنها در لیگ قهرمانان به خدمت گرفته شدند.

 

1525732


سانه مهاجم سنگالی سابق سوشو، میچل دوک مهاجم استرالیایی و یاگو سانتوس مدافع میانی برزیلی که از لیگ پرتغال آمده سه خرید تازه‌وارد التعاون به حساب می‌آیند که می‌توانند قدرت این تیم را در بازی‌های پیش‌رو بالا ببرند هر چند از این 9 بازیکن خارجی فقط چهار نفر می‌توانند در ترکیب باشند؛ یک آسیایی و سه غیر آسیایی:کاسیو گلر برزیلی، یاگو سانتوس در دفاع میانی، سدریک آمیسی در پست هافبک دفاعی و میچل دوک در خط حمله. در واقع آنها از بین خارجی‌های لیگ‌شان دو تا و از بین خریدهای تازه دو تای دیگر را در لیست قرار داده‌اند. بدین ترتیب سانتوس جانشین ماچادو در میانه خط دفاع خواهد شد و میچل دوک استرالیایی نوک حمله‌شان ضمن اینکه بعید نیست سهلاوی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.


مربیان پرسپولیس معتقدند استفاده از بازیکنان خارجی تازه‌وارد می‌تواند برای آنها هم حسن داشته باشد هم عیب. از یکسو این نفرات با پتانسیلی که دارند به قدرت فنی التعاون می‌افزایند اما از سوی دیگر به خاطر اینکه در مسابقات رسمی در ترکیب قرار نگرفته‌اند با سایر اعضای تیم ناهماهنگ هستند. مشکلی که در تیم پرسپولیس هم به خاطر اضافه شدن نیروهای تازه‌وارد طی دو هفته اخیر وجود دارد.

دیدگاه‌ها