کد خبر : 1708934 | 29 شهریور 1399 ساعت 22:09 | 52.6K بازدید | 1 دیدگاه

به بهانه بازگشت سه باره شجاعیان

برای تو که ثابت کردی، تا سه نشه، بازی نشه

هافبک بدشانس استقلال این روزها در قطر به دور از تمام اتفاقات تلخی که در این چند سال اخیر برایش افتاده بسیار آماده نشان می‌دهد به‌طوری‌که گفته می‌شود او یکی از بازیکنان ثابت استقلال در بازی فردا مقابل الشرطه است.

برای  تو که ثابت کردی، تا سه نشه، بازی نشه

به گزارش "ورزش سه"، یک سال دوری از میادین برای یک فوتبالیست آن‌هم در شرایطی که در حال سپری کردن روزهای خوبی است درواقع یکی از آن اتفاقات تلخی است که می‌تواند دوران ورزشی هر ورزشکاری را به خطر بی اندازد. اتفاقی که برای داریوش شجاعیان هافبک تکنیکی استقلال در این چند فصل اخیر رخ‌داده و او هر بار بدون اینکه بخواهد از دست زمین و زمان بنالد باروحیه‌ای بهتراز قبل به استقبال بازگشت به فوتبال و بازی در تیم محبوبش رفته که از جهاتی در نوع خودش نه‌تنها کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر است.


از آن فریادهای دل‌خراشش در فولادشهر در دوئل با میلاد فخرالدینی که منجر به پارگی رباط صلیبی از ناحیه پای چپش شد تا خروج اضطراری‌اش در دیدار مقابل سایپا و پارگی مجدد رباط صلیبی این بار از ناحیه پای راست تا به امروز که خود را آماده می‌کند که پس از مدت‌ها سکو نشینی با لباس استقلال دوباره به میدان برود بی‌گمان داریوش شجاعیان روزهای سختی را پشت سر گذاشته است.

 

1528721


هنوز صورت بهت‌زده او را پس از دومین مصدومیت سنگینش در دیدار مقابل سایپا را فراموش نمی‌کنیم که ترس از پارگی رباط زبان او را بند آورده بود، اما به قول خودش علاقه او به استقلال و حمایت بی‌دریغ هواداران این تیم بزرگ‌ترین انگیزه او برای تحمل دوران نقاهتش بود. جالب اینجاست که او پس از بهبودی نیز به دلیل اینکه آقای خلیل زاده مدیرعامل وقت استقلال نام او را از لیست این فصل خط‌زده بود، اجازه بازی برای استقلال را پیدا نکرد و مجبور شد بخش زیادی از این فصل را از روی سکو و در کنار بازیکنان ذخیره به تماشا بنشیند و حرص بخورد.


خودش در مصاحبه‌ای که پس از محرز شدن پارگی رباط صلیبی پای چپش  انجام داده گفته است: « یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای هر فوتبالیست رخ دهد، پارگی رباط صلیبی است، زیرابه مدت ۶ ماه بازیکن را از آرزو‌ها و چیز‌هایی که به آن علاقه دارد دور می‌کند و عقب می‌اندازد. مثل این می‌ماند که به کسی که خیلی کارش را دوست دارد بگویند ۶ ماه ممنوع الکار هستی، مسلماً چنین موضوعی هرکسی را اذیت می‌کند. اصلاً اهل تسلیم شدن نیستم و امیدوارم این بار هم بتوانم این مشکل را پشت سر بگذارم. وقتی رباطم پاره شد صدایش را شنیدم. در ابتدا صدای این پا و آن پایم با یکدیگر تفاوت داشت، خیلی امیدوار بودم و با خودم گفتم شاید قولنج پایم شکسته باشد. وقتی رباط پاره می‌شود، صدای آن را می‌شنوی و شاید تا یک ساعت بعد از آن در حالتی باشی که متوجه نشوی در این مدت چه اتفاقی برایت افتاده است، اما وقتی یکی - ۲ سال از این اتفاق می‌گذرد، متوجه می‌شوی که دنیا روی سرت خراب‌شده است.»

 

1528723

 


شاید اگر این‌همه بدشانسی‌های مکرر و متوالی نصیب هر بازیکنی می‌شد خودش را بازنشسته و از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کرد اما داریوش حتی یک‌قدم پا پس نکشید و از همان شبی که پارگی رباطش برای مرتبه دوم تائید شد با انتشار پستی برای حضور مجدد در زمین فوتبال، و بازی برای استقلال شماره معکوس گذاشت تا به شب دیدار مقابل الشرطه رسید.


درواقع او ماند و جنگید تا به قولی که به هواداران استقلال داده است عمل کرده باشد و ازاین‌رو بدون شک شجاعیان الگوی مناسبی برای آن دسته از ورزشکارانی است که با مواجهه با کمترین ناملایماتی دم از رفتن و خستگی می‌زنند.


در تمام این مدت که به تمرینات استقلال می‌رفتیم داریوش بافاصله‌ای از سایر بازیکنان زیر نظر یکی از اعضای کادر پزشکی با تمرکز و جدیت هر چه بیشتر خودش را مهیای بازی می‌کرد و لحظه‌ای از این زیر این تمرینات خشک و بدون توپ شانه خالی نکرد. انگیزه‌ای که در میان بازیکنان ایرانی کمتر می‌توان آن را یافت چراکه فوتبالیست‌های ایرانی در این مواقع معمولاً طاقتشان خیلی زود طاق می‌شود و از کوره در می‌روند.

 

1528722


یکی دیگر از کارهای خوبی که شجاعیان در این فاصله انجام داد این بود که هر گز ارتباطش را با حلقه اصلی تیمش قطع نکرد و سعی نکرد که خودش را پنهان کند و همیشه یکی از کسانی بود که در برنامه‌های پربیننده ورزشی حضور می‌یافت، به‌طوری‌که کمتر کسی تصور می‌کرد که او به مدت کمتر از یک سال دو بار رباط صلیبی داده است. این در حالی است که این‌گونه رفتارهای حرفه‌ای این کاکوی شیرازی از دید مسئولان باشگاه هم بیرون نماند تا او علی‌رغم یک سال دوری از فوتبال اولین تمدیدی این فصل باشگاه باشد.


حالا داریوش این روزها در قطر قصد دارد تمام زحمات و حمایت‌های زیادی را که در این مدت از او شده است را با یک نمایش قابل‌قبول به‌نوعی پاسخ دهد و ثابت کند که این‌همه زجری که متحمل شده و استقامتی که نشان داده بی‌دلیل نبوده است.


چهره خندان او در تمام فیلم و عکس‌های که از کشور قطر به دستمان می‌رسد حاکی از آن دارد که داریوش شجاعیان برای بار سوم می‌خواهد برگردد و فارغ از تمام مشکلاتی که حول‌وحوش تیمش وجود دارد قصد دارد به تیمش درراه صعود به مرحله بعدی کمک کند.

دیدگاه‌ها