کد خبر : 1709380 | 31 شهریور 1399 ساعت 22:19 | 18.6K بازدید | 1 دیدگاه

غیبت سعید آقایی برنامه یحیی را برهم زد

کلهر: نوراللهی می توانست از ابتدا به کار گرفته شود

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که بازیکنان جدید به خدمت گرفته تا به امروز نمره قبولی گرفتند و باید به آنها زمان کافی داد شود.

کلهر: نوراللهی می توانست از ابتدا به کار گرفته شود

به گزارش "ورزش سه " تیم فوتبال پرسپولیس در دور چهارم  لیگ قهرمانان آسیا پس از دوبرد متوالی در مقابل الدحیل با یک گل شکست خورد تا برای صعود از این گروه مجبور به پیروی مقابل الشارجه امارات باشد .


در خصوص بازی پرسپولیس که ساعاتی پیش به پایان رسید با محمود کلهر کارشناس و بازیکن اسبق این تیم گفتگو کردیم تا نظر او در ارتباط با این دیدار و بازی حساس بعدی جویا شویم.


کلهر در ابتدا با اشاره به اینکه پرسپولیس می توانست بهتر ظاهر شود گفت:« به نظرم پرسپولیس می توانست در مقابل الدحیل بهتر ازاین بازی کند، با توجه به اینکه از زمانی که کرونا آمد، الدحیل دچار افت چشمگیری شده است ، خصوصا در سازمان دفاعی این تیم که دچار مشکلات زیادی هستند، اما خط حمله پرسپولیس نتوانست در طی نود دقیقه از این نقطه ضعف استفاده لازم را ببرد.»


کلهرهمچنین در ادامه عنوان کرد:« نکته اصلی با درنظر گرفتن این مسئله که پرسپولیس در دو بازی اخیر خود نمایش قابل قبولی را ارائه داده بود سیستم جدید این تیم در برابر الدحیل بود .من معتقدم سعید آقایی اگربه این بازی می رسید و شجاع خلیل زاده در پست اصلی خودش به میدان می رفت پرسپولیس شاید روانتر بازی می کرد. حضور سعید آقایی خصوصا در فاز تهاجمی می توانست بسیارتاثیر گذار باشد . همانطور که دیدید پرسپولیس در حملات تا حدی با کمبود نفرات مواجه بود،ضمن اینکه امار نیمه اول هم حکم به برتری 59 به 41 الداحیل داشت.اما الدحیل در نیمه دوم از زمانی که به گل رسید با خارج کردن عتاصرتهاجمی تغییر سیستم داد و مالکیت را به قرمزپوشان سپرد و سعی کرد ضعف های خط دفاعی خودش را با ایجاد فشردگی هر چه بیشتر پوش دهد.»


وی در ادامه افزود: « من فکر می کنم که دراین بازی یحیی گل محمدی که یک مربی باهوش به حساب می آید، می توانست از احمد نوراللهی به جای سرلک استفاده کند چرا که او در رقابت های لیگ قهرمان آسیا همواره موثر ظاهر شده و از تجربه کافی برخوردار است. مخصوصا در برابر تیمی مثل الدحیل که یک تیم چند ملیتی به شمار می رود . نوراللهی هم از قدرت دریبلینگ خوبی سود می برد و هم توان شوتزنی بالایی دارد و در این بازی می توانست از ابتدا به جای سرلک بازی کند. البته من معتقدم سرلک بازیکن بسیار توانمندی است و یکی از خرید های بسیار خوب این فصل پرسپولیس محسوب می شود که  اتفاقا در دو بازی قبلی بسیار موثر ظاهر شد.»


کلهر در خصوص تاکتیک سرمربی مراکشی الدحیل گفت:« آنچه ما در یک نگاه کلی دیدیم، مهاجمان و خط هافبک الدحیل پشت مدافعین پرسپولیس را نشانه گرفتند ، ضمن آنکه به دنبال گرفتن خطا در پشت محوطه جریمه هم بودند، که اتفاقا گلی را هم که به ثمر رساندند  نتیجه اصرار بر همین تاکتیک بود، که بچه ها باید در بازی آینده نسبت به رفع این نقاط ضعف تلاش بیشتری نشان دهند.»


هافبک اسبق و پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به اهمیت بازی آینده در برابر الشارجه تاکید کرد:« با توجه به این شکست حالا بازی اینده مقابل الشارجه می تواند بسیارحائز اهمیت باشد به ان دلیل که پرسپولیس برای صعود باید برنده از زمین خارج شود و من امیدوارم در آن دیدار عوامل هجومی بیشتری به کار گرفته شود تا از ضعف خط دفاع آن تیم بیشترین استفاده را بتوانیم ببریم. همانطورکه می دانید تیم های عربی در فاز دفاعی برخلاف خط میانی و تهاجمی قدرت کمتری دارند. اگر بازی دور رفت پرسپولیس مقابل الشارجه را در نظر بگیریم که با نتیجه دو بر دو به پایان رسید متوجه خواهیم شد که این تیم همان قدر که از  قدرت زیادی در خط حمله سود می برد در خط دفاعی اشکالات فراوانی دارد که مهاجمان پرسپولیس قادرند از این نقطه ضعف  کمال استفاده را ببرند. بازیکنانی مثل پهلوان و بشار رسن در آن دیدار توانایی این را دارند که گره آن دیدار را باز کنند.»

 

وی درخصوص بازیکنان تازه به خدمت گرفته پرسپولیس که در این دیدار محک جدی خوردند و خط حمله این تیم خصوص آلکثیر که تا به این لحظه پایش به گلزنی باز نشده خاطر نشان کرد:« من شک ندارم آلکثیر می تواند در آینده بار خط حمله پرسپولیس را به دوش بکشد. این نکته را هم فراموش نکنید که بازی رفت این دو تیم که در آن تمام مهره های از دست رفته پرسپولیس در آن دیدار حضور داشتند با شکست دو بر صفر همراه شد. مطمئنا بازیکنان جدید پرسپولیس می توانند جایگزین خوبی برای بازیکنان از دست رفته باشند. از درون دروازه می توانم به حامد لک اشاره کنم که بسیار خرید واجبی بود همچنین مسلم است رفتن بیرانوند ، ترابی و علیپور تا چه حدی در هر تیم تاثیر گذار خواهد بود، اما این بچه ها احتیاج به زمان دارند تا در ترکیب تیم خودشان را جا بیاندازند، اما به نظر من این بازیکنانی که جذب شده اند تا به اینجا نمره قبولی گرفتند و می توانند در آینده تاثیر گذارتر باشند اما د در عین حال باید بدانیم که احتیاج به زمان بیشتری دارند.»

دیدگاه‌ها