کد خبر : 1709646 | 02 مهر 1399 ساعت 13:42 | 31.1K بازدید | 4 دیدگاه

هفت میلیارد که هیچ، هفتاد میلیارد هم بدهند اولویتم تراکتور است

اکبر ایمانی: نمی‌گذارم کسی به تراکتور خیانت کند!

هافبک تراکتور با اشاره به قهرمانی‌ این تیم در جام حذفی، ابراز امیدواری کرد در فصل آینده هواداران تیم‌شان را با کسب جام بیشتر خوشحال‌تر کنند.

اکبر ایمانی: نمی‌گذارم کسی به تراکتور خیانت کند!

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور فصل را با قهرمانی در جام حذفی به پایان رساند تا اکنون با امیدواری بیشتری آماده فصل بیستم شود. اکبر ایمانی، هافبک دفاعی تراکتور که زننده گل سوم و قهرمانی این تیم در جام حذفی بود، اکنون در شایعات مربوط به نقل و انتقالات و جدایی از این تیم قرار دارد و در این گفتگو به موضوع شرایط تیم، جدایی ستاره‌ها و حواشی شکل گرفته و البته حضور علیرضا منصوریان پاسخ داده است.

 

فصل با اتفاق خوبی برای شما به پایان رسید و توانستید به قهرمانی جام حذفی برسید.
این کمترین استحاق تراکتور بود. قهرمانی در جام حذفی برای ما یک اتفاق شیرین و بهترین پایان برای یک فصل طولانی، طاقت فرسا و سخت بود و خدا را شکر در پایان یک فصل سخت با حمایت هواداران توانستیم قهرمانی بدست بیاوریم و باعث خوشحالی مردم آذربایجان شویم. همه تلاش ما پیش از بازی خوشحال کردن هواداران بود و اینکه یک جام به آنها هدیه دهیم و خدا را شکر شرمنده‌شان نشدیم. امسال خیلی سختی کشیدیم و این فصل 1.5 سال طول کشید و خیلی فرسایشی شده بود. بچه‌ها با وجود همه سختی‌ها هم قسم شدند تا نتایج خوبی بگیریم و یک جام تقدیم هواداران کنیم و این کوچکترین کاری بود که می‌شد در حق هواداران انجام داد.

 

فینال هم با اتفاقات جالبی همراه شد. یک بازی پرگل و هیجان انگیز.
فینال بود و به صورت تک بازی انجام می‌شد و پیش‌بینی می‌شد بازی جذاب شود. مصاحبه‌هایی که استقلالی‌ها قبل از بازی انجام دادند و گفتند حتماً قهرمان می‌شویم باعث شد به ما بر بخورد و بیشتر از قبل مصمم شویم تا شایستگی‌هایمان را ثابت کنیم و 2-3 برابر انگیزه ما برای قهرمان شدن بیشتر شد و بتوانیم جواب صحبت‌های پیش از بازی آنها را در زمین بدهیم و باید هم همینطور می‌شد تا متوجه قدرت تراکتور شوند.

 

اما در نیمه دوم انتقاداتی نسبت به شیوه بازی و وقت کشی شما هم شد.
چه انتظاری داشتید؟ ما یک نیمه سه گل زدیم و باید بیشتر می‌زدیم؟ نیمه اول کار را تمام کردیم و هرچه داشتیم در زمین گذاشتیم ولی در نیمه دوم استقلال چون چیزی برای از دست دادن نداشت و دریافت 3 گل یا 5 گل برای آنها فرقی نمی‌کرد بازی انتحاری به نمایش گذاشتند. برای همین بدون ترس حمله می‌کردند تا بتوانند نتیجه را جبران کنند و ما هم برخلاف خواسته‌مان مجبور شدیم دفاع کنیم ولی خدا را شکر در نهایت نتیجه به سود ما تمام شد. به هیچ وجه هم قصد وقت کشی نداشتیم و تمام بچه‌های ما مصدوم بودند و هنوز برخی از آنها با گذشت چند روز از آن بازی آسیب دارند. این را قبول ندارم که ما وقت کشی کرده باشیم. بازی خیلی فیزیکی و سنگین بود. ما فوتبال بازی کردیم و فوتبالی بردیم.

 

1510450

 

 

قبل از بازی هم شایعات و مصاحبه‌های تندی انجام شده بود و حتی گفتند که با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، در جام حذفی هم استقلال قهرمان می‌شود.
این مسائل را شنیده بودیم ولی فکرمان را مشغول این مسائل نمی‌کردیم و تمرکزمان روی کار خودمان بود. همه ایران در مورد این صحبت می‌کردند که می‌خواهند استقلال را قهرمان کنند ولی اگر ما می‌خواستیم  فکرمان را مشغول آن کنیم نتیجه نمی‌گرفتیم. خودم به شخصه این مسائل را قبول ندارم و فوتبال نتیجه‌اش در زمین مشخص می‌شود و ما این مساله را نشان دادیم.

 

درباره گل خودت هم صحبت کن. انتظار نمی‌رفت با ضربه سر گل بزنی.
گلی که زدم روی زحمت بچه‌ها بود و این شانس من بود که آن را به ثمر برسانم و نقشی در این برد مهم داشته باشم. این یک حرکت کاملاً تمرین شده بود و در تمرینات روی آن کار کرده بودیم. چون بازیکن خیلی قد بلندی نیستم و بیشتر به عنوان بازیکن شوتزن مرا می‌شناسند روی کرنرها معمولاً یارگیری نمی‌شوم و از همین شیوه استفاده کردیم تا دروازه استقلال را باز کنیم. قبلاً در ذوب آهن هم یک بار با ضربه سر گل زده بودم و این دومین گلم به این شکل بود.

ساکت الهامی هم بعد از قهرمانی از تراکتور جدا شد.
جا دارد از ساکت الهامی تشکر کنم که برای تراکتور و برای شخص من خیلی زحمت کشید و تاثیری زیادی روی عملکرد ما داشت. در مورد خودم مثلاً باید بگویم مسائل زیادی به من گوشزد کرد و فوتبالم با این موارد کامل‌تر شد. چیزهایی به من اضافه شد و بخش مهمی از فوتبال خودم را مدیون آقای الهامی می‌دانم. همین جا از طرف خودم و همه تراکتوری‌ها از او بابت زحماتی که در این مدت برای تیم کشید تشکر می‌کنم. آرزو می‌کنم هرجا که هست موفق باشد.

 

حضور علیرضا منصوریان در تراکتور را چطور می‌بینی؟
منصوریان مربی کارنامه‌دار و بادانشی است. در تیم امید شاگرد او بودم و می‌دانم مربی خوبی است. شرایط کار کردن در تبریز و در تراکتور و موفق شدن در این تیم را دارد. به نظرم انتخاب خوبی بود که باید از این بابت از مدیران باشگاه تشکر کرد. امیدوارم منصوریان بتواند تفکراتش را به خوبی در تیم پیاده کند و در کنار هم و با هم نتایج خوبی برای تیم کسب کنیم و موفق شویم. خودم بچه آذربایجان هستم و اینجا زندگی کردم و اخلاق هواداران تراکتور را می‌دانم. همیشه اگر یک شخص برای تیم زحمت بکشد و صادقانه رفتار کند او را می‌پذیرند و زحماتش را قدر می‌دانند و اگر نتیجه هم نگیرد شعار معروف "عیبی یوخ" را سر می‌دهند یعنی اشکالی ندارد چون به هر حال فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیفتد. از همین رو می‌گویم خیالم بابت جو تراکتور راحت است. منصوریان مشکلی در اینجا نخواهد داشت و برای موفقیت تلاش خواهد کرد.

 

جدایی رضا اسدی و دیگر بازیکنان نمی‌تواند به تیم آسیب بزند؟
یک فصل خوب کنار رضا اسدی داشتم و فصل قبل هم که کنار مهدی مهدی‌پور بازی می‌کردم همین وضعیت را داشتم. دو هافبک دفاعی خوب در این دو سال کنارم بازی کردند و از این بابت خوشحالم. ولی فوتبال همین است و هر بازیکنی ممکن است یک روز شرایطی پیش بیاید که جدا شود. خودم سعی می‌کنم جوری بازی کنم که بازیکن کناری‌ام احساس راحتی کند و برای همین زود با هم هماهنگ می‌شویم و برای مثال وقتی مهدی‌پور رفت و اسدی جایش جذب شد هم این هماهنگی خیلی زود اتفاق افتاد.

 

درباره تو شایعاتی درباره مذاکره با استقلال و تیمی دیگر که پیشنهاد هفت میلیاردی داد منتشر شد. برنامه‌ات چیست؟
همچنان با افتخار در خدمت تراکتور هستم و سال آینده می‌رویم با کمک منصوریان تیم را به قهرمانی لیگ برسانیم و در آسیا هم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. نمی‌خواهم درباره پیشنهاد حرف بزنم. پیشنهاد برای هر بازیکنی وجود دارد و خوشحالم عملکردم در تراکتور به شکلی بوده که به چشم بیاید و پیشنهادات مالی مناسبی داشته باشم. با این حال با تراکتور قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است. پیراهن تراکتور برایم ارزش زیادی دارد و آن را جزیی از خانواده‌ام می‌دانم. درست است که شرایط اقتصادی به شکلی رفته که شاید مسائل مالی در اولویت باشد و قرارداد من در تراکتور هم تفاوت خیلی زیادی با این پیشنهاد داشته باشد اما من به این باشگاه تعهد دارم. امیدوارم هر چه خیر است در آینده اتفاق بیفتد.

 

1383003

 


رابطه نزدیکت با هواداران و علاقه‌ات به تراکتور البته باعث خواهد شد از نظر مالی ضرر کنی.
خودم را فرزند تراکتور می‌دانم. یک آذری هستم که تراکتور را با تمام وجودم و از ته قلبم دوست دارم. چطور بگویم اصلا این تیم مثل بچه‌ام می‌ماند که دوست ندارم آسیبی ببیند و موفق باشد. شاید باور نکنید همیشه از استرس نتایج تیم خواب و خوراک ندارم. در بازی فینال هم که صحبتش بود خیلی نگران بودم و برای دیداری که زحمات زیادی برای رسیدن به آن انجام داده بودیم نگران بودم و می‌ترسیدم اگر حالا که تا اینجا آمدیم قهرمان نشویم و هواداران را نا امید کنیم چه می‌شود ولی خدا را شکر نتیجه دلخواه را گرفتیم. خب با توجه به شرایط اقتصادی جامعه شاید برای همه مسائل مالی در اولویت باشد و به دنبال اتفاقات بزرگتر باشند اما پیراهن این تیم برایم در حال حاضر بالاتر از صفرهای قرارداد ارزش دارد.

 

اما موضوعی که وجود دارد مربوط به حواشی عجیبی که برای تیم ساخته می‎شود. به عنوان بازیکن باتجربه تیم چه نظری درباره آن داری؟
یک خواهشی از هواداران تیم دارم و آن هم این است که به مطالب حاشیه‌ای در فضای مجازی و برخی کانال‌ها که به هدف تخریب تراکتور، به حاشیه راندن تیم، منافع شخصی و ضربه زدن به تیم است توجه نکنند. اتهاماتی که می‌زنند قطعا برای منافع شخصی است تا تیم را به حاشیه ببرند. از هواداران خوبمان و مردم تبریز می‌خواهم در این موارد هوشیار باشند و فریب اخبار دروغ را نخورند. اگر به من اعتماد دارند مطمئن باشند و این قول را به آنها می‌دهم هرجا اگر دیدم خدای نکرده بازیکنی در تیم کم‌کاری یا خیانت می‌کند خودم مانع می‌شوم و از منافع و حیثیت تیم دفاع می‌کنم ولی خدا را شکر ما از این مسائل در تیم‌مان نداشتیم و به امید خدا نخواهیم داشت و حاشیه‌هایی که می‌سازند به جهت تخریب تیم ما ایجاد شده و به آن بی توجه باشند. در آخر هم از آقایان زنوزی مالک باشگاه، الیاسی رئیس هیات مدیره و سهرابی مدیرعامل باشگاه بابت زحماتشان برای تراکتور تشکر می‌کنم و امیدوارم در فصل بعد با قدرتمندتر شدن تیم بهمراه آقای منصوریان هم در ایران و هم آسیا به نتایج خوبی برای خوشحالی بیشتر هواداران برسیم.

 

دیدگاه‌ها