کد خبر : 1710266 | 05 مهر 1399 ساعت 18:32 | 330.8K بازدید | 3 دیدگاه

نمایش امیدوارانه-شکست تلخ؛ 

لحظه‌ای که جهانبخش هرگز آنرا فراموش نمی‌کند

چهره ناامیدانه علیرضا جهانبخش که به چهره برونو فرناندز خیره شده، آخرین قابی است که از ستاره ایرانی برایتون در ذهن‌ها ثبت می‌شود.

لحظه‌ای که جهانبخش هرگز آنرا فراموش نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو بازی درخشان در جام اتحادیه فوتبال انگلیس علیرضا جهابنخش با حضور در فهرست اولیه گراهام پاتر برای دیدار برابر منچستریونایتد امید زیادی داشت تا در صورت گره خوردن بازی وارد میدان بشود؛ اتفاقی که در دقیقه 75 رخ داد تا علیرضا جهانبخش نزدیک به 20 دقیقه در دیدار سخت و پرهیجان مقابل یونایتد به میدان برود.
جهابنخش که برای درخشش مقابل حریف نامدار سرخپوش بی‌تابی می‌کرد، در همان ابتدای ورود تا نزدیکی ثبت یک پاس گل پیش رفت، اما او برای به نتیجه رساندن عطش و انگیزه‌اش به زمان بیشتری نیاز داشت. درست در اوج حملات برایتون از چپ و راست و در دقیقه 3+90 و لحظه‌ای که جهانبخش با دریافت توپ از جناح راست، با یک سانتر تماشایی توپ را به دهانه دروازه یونایتد فرستاد، تا با گذر مگوآیر و دخیا موقعیت باز کردن دروازه یونایتد نصیب سولی مارش شود و او با ضربه سری آرام، تیم گراهام پاتر را به حداقل استحقاقش از این مسابقه برساند. 

 

1530740

 

مارش پس از گلزنی در حال حرکت به سمت جهابنخش که با ارسالی تر و تمیز او را صاحب موقعیت گلزنی کرد.

 

1530781

 

شولی مارش در حال تشکر از جهانبخش که در ادامه روزهای خوب خود، توانست بار دیگر برای تیمش مثمرثمر واقع شود.


این لحظه ای بود که به نظر می رسد که کار برای یونایتد و برایتون به پایان رسیده باشد، اما به محض شروع مسابقه بعد از هیجانی که بازیکنان برایتون را از اسیر خود کرده بود، یونایتدی‎ها حمله‌ای سریع را از سمت چپ پایه‌ریزی کردند و با به دست آوردن یک کرنر در دقیقه 5+90 روی اشتباه ناشیانه زننده گل اول آبی‌ها که موپای بود، یک پنالتی مفت و مسلم را به حریف تقدیم کردند؛ پنالتی‌ای که قبلا نمونه‌اش را در لیگ ایران و در یکی از دربی‌ها دیده بودیم.

 

1530787

 

1530789

 

موپای در ثانیه‌های واپسین بازی مانند علیزاده که چند سال پیش در دربی مرتکب خطای پنالتی هند شده بود، دستش را بیش از اندازه برای محافظت از صورتش باز کرد تا داور اگرچه سوت پایان بازی را به صدا درآورده بود ولی با مرور دوباره اتفاقاتی که رخ داد، اعلام پنالتی کرد.


این پنالتی در شرایطی وارد دروازه برایتون شد که داور کمی قبل سوت پایان بازی را به صدا درآورده بود، اما با VAR او دوباره صحنه را بازنگری کرد و موقعیت برد را به یونایتد داد، تا اشتباه گلزن اول این مسابقه موپای تبدیل به خنجری در کتف علیرضا جهانبخش و یارانش بشود؛ بازیکنانی که 5 بار تیرک دروازه یونایتد را به لرزه انداختند، اما از برتری و بازی فوق العاده خود بهره ای نبردند تا شاگردان سولسشر اولین پیروزی خود را در مسابقات این فصل لیگ برتر را دشت کنند.

 

1530778

 

داور پس از مرور صحنه ها و در شرایطی که جهانبخش و مارش ناباورانه او را تماشا می‌کنند، رای به زدن پنالتی می‌دهد.

 

1530739


نکته جالب توجه در بازی برایتون، بازی مشتاقانه و رو به جلوی جهانبخش در تیمی است که البته چهره‌های فوق العاده دیگری را در ترکیب اصلی خود دارد. بازیکنانی که نمایششان مقابل یونایتد فوق العاده بود و همین مسئله کار را برای جهانبخش و حضور ثابت در ترکیب برایتون دشوار می‌کند. اگرچه اشتیاقی که او در 20 دقیقه حضورش در زمین نشان داد، احتمالا راه را برای وی باز خواهد کرد. 


در حال حاضر برخی از هواداران برایتون در شبکه‌های اجتماعی به تمجید از جهانبخش مشغلوند، اگرچه سوژه اصلی همان پنالتی عجیب و غریبی است که می‌توانست به یونایتد تقدیم نشود، اما یک اشتباه فردی همه چیز را علیه شاگردان گراهام پاتر کرد؛ مردی که فاصله شادی دیوانه وارش کنار زمین، با عصبانیت و افسوسش فقط چند ثانیه بود؛ چند ثانیه‌ای که همگی بازیکنان در آن شریک بودند. وقتی سولی مارش بعد از گلزنی به سمت جهانبخش رفت تا شادی خود را با او تقسیم کند و شاید بازیکنان برایتون با غفلت کوتاه فرصت را به حریف نه چندان شایسته خود دادند تا سه امتیاز را به منچستر ببرد.

دیدگاه‌ها