کد خبر : 1710361 | 06 مهر 1399 ساعت 00:56 | 38.1K بازدید | 3 دیدگاه

استقلال بدون چپ و راست؛ 

مصدومیت و محرومیت بال‌های پرواز را قیچی کرد!

استقلال مقابل پاختاکور به مانند کبوتری بود که بال‌های آن را قیچی کرده بودند.

به گزارش "ورزش سه"، نمی‌توان روزهای خوب استقلال با استراماچونی، فرهاد مجیدی و حتی دوران کوتاه مدت حضور مجید نامجبومطلق را بدون نمایش‌های هرویه میلیچ و وریا غفوری تصور کرد؛ دو بازیکنی که نقش‌های متفاوتی را در طول یک فصل طولانی و سخت بازی کردند و درنهایت روزی که استقلال به آنها برای رسیدن به چهار تیم مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرم داشت، هر کدامشان به دلیلی غیبت داشتند.


وریا و میلیچ فصل را با نقش وینگر راست و چپ شروع کردند و درست وقتی که به وظایف این پست در قالب تیمی  ودر سیستم 2-5-3 آشنا شده بودند و هر حریفی را با حرکاتشان به زحمت می انداختند، ماجرای استراماچونی به وجود آمد. طی دو سه بازی بدون سرمربی و روزهای ابتدایی حضور مجیدی به عنوان سرمربی آبی پوشان، وظایف همانی بود که پیش تر توسط مربی ایتالیایی تعریف شده بودند، ولی رفته رفته فرهاد مجیدی پس از دوران قرنطینه، استقلال را بار دیگر به استفاده از سیستم 4 دفاع بازگرداند.

 

1499504


علیرغم تمام این تغییرات نام وریا غفوری و هرویه میلیچ همواره در پیروزی‌های درخشان آبی‌پوشان نظیر پیروزی در دربی، دو پیروزی برابر سپاهان، دو پیروزی پر گل برابر شاهین بوشهر، پیروزی 4 گله برابر سایپا و ..... در فصلی که گذشت، دیده می‌شود و حضور آنها مقابل پاختاکور هم می‌توانست شرایط متفاوتی را برای بازی رقم بزند، ولی غیبت دو مدافع راست و چپ استقلال سبب شده بود تا بازیکنان پاختاکور از این خلاء به خوبی استفاده کنند و طی نیمه اول بارها توپ‌های خود را از چپ و راست روی محوطه حسین حسینی ارسال کردند که در نهایت یکی از آخرین ارسال های آنها در دقیقه 43 به گل اول نماینده ازبکستان بدل شد. 

 

1530027


این البته تنها آسیبی نبود که استقلال از نبود دو گوش کناری خود در مقابل پاختاکور خورد؛ زکی پور شاید تا اندازه‌ای با خصوصیات یک مدافع کناری آشنا باشد، اما عملکرد خوبی نداشت تا نبودن میلیچ خیلی زیاد در سمت چپ خط دفاعی به چشم بیاید. در سوی دیگر دانشگر که خصوصیات یک مدافع راست را ندارد، نتوانست عملکرد خوبی در روز غیبت وریا در دفاع و حمله داشته باشد، تا مهاجمین استقلال هم که توپی به آنها از کناره‌ها نمی‌رسید، تلاش زیادی برای آمدن به گوشه‌های زمین و طراحی حملات داشته باشند؛ تلاش‌هایی که فقط از نفس و جان تیم کم کرد.


این مجموعه اتفاقات سبب شد تا در روزی که استقلال با مجید نامجلومطلق یک نمایش کاملا سردرگم را طی 90 دقیقه ارائه کرد، نداشتن وریا و میلیچ را بیشتر احساس کند؛ دو مدافعی که یکی محروم بود و دیگری مصدومیت او را از همراهی تیمش بازداشته بود، تا استقلال یکی از بدترین نمایش‌های خود را بدون حضور آنها تجربه کند واز رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازبماند.

دیدگاه‌ها