کد خبر : 1711112 | 09 مهر 1399 ساعت 18:48 | 153.3K بازدید | 3 دیدگاه

چه کسی مسئول مشکلات بی پایان آبی هاست

در استقلال همه راه‌ها به رم ختم می‌شود

تکذیب خبر مذاکره استقلال با الکساندر نوری در صفحه شخصی این مربی 24 ساعت بعد از تکذیبیه آندره آ استراماچونی در موضوع مشابه اتفاق افتاد.

در استقلال همه راه‌ها به رم ختم می‌شود

به گزارش"ورزش سه" انتشار این اطلاعیه که مثل استراماچونی با کلمات فارسی انجام شد بدان معناست که برخلاف صحبت های دیشب و امروز صبح احمد سعادتمند مدیرعامل معزول استقلال،  هیچ گفت و گویی با این مربی ایرانی-آلمانی انجام نشده  که قرار باشد امروز هیات مدیره درمورد انتخاب او تصمیم بگیرد.


بنابراین همانطور که در گمانه زنی ها پیش بینی می شد استفاده از نام الکساندر نوری برای نجات از تنگ شدن حلقه هیات مدیره  علیه مدیرعامل باشگاه استقلال بود که از دیروز مشخص بود برکنار خواهد شد و این نمایش مذاکره آخرین تیر ترکش او برای حفظ صندلی بود که در دوران حضورش توفیق چندانی به دست نیاورد.


کاری که احمد سعادتمند بعد از پیروزی آبی ها در دربی انجام داد، شبیه کسی است که می خواهد زمین سوخته ای را تحویل فرد بعدی بدهد. بنابراین استقلال در شرایط فعلی آشفته و مساله دارتر از همیشه در انتظار تعیین تکلیف است درحالی که در پست های کلیدی فاقد نفری است که تصمیم گیری ها را انجام بدهد و با قاطعیت و سرعت بحران را در این باشگاه پشت سر بگذارد.


مورد عجیب نوری، مشابهت بحث های او با استراماچونی است و حالا می توان از صحبت های او مطمئن بود که حرف های سرمربی ایتالیایی برخلاف گفته های مدیرعامل استقلال در مونولوگ طولانی دو شب پیشش از موضع حق بوده وبنابرآنچه او بارها در یک ماه گذشته گفته مذاکره ای با  مرد ایتالیایی انجام نشده است. کما اینکه این موضوع متعجب کننده بود که با وجود ملاقات طرفین در کشور ایتالیا هیچ مدرکی به جز چت های واتس آپی به عنوان شواهد مذاکره جدی استقلال و استراماچونی هنوز برای روشن شدن افکار عمومی عرضه نشده است.

 

1484137


با این وصف احمد سعادتمند که بیش از 6 ماه سکان هدایت کشتی بحران زده استقلال را در دست داشت،  در شرایطی این صندلی را ترک می کند که مثل مدیران قبلی کمترین حمایتی از سوی هواداران را پشت سر خود می بیند. این در حالی است که او هم در حد بضاعت برای این باشگاه تلاش کرد، اگر چه تصمیمات او برای استقلال مفید واقع نشد و این باشگاه در بحرانی ترین شرایط ممکن قرار گرفته است.


اما تمام اینها نه فقط متوجه احمد سعادتمند که بیش از او متوجه وزیر ورزش است که به عنوان رئیس اصلی این باشگاه مهمترین صندلی اجرایی باشگاه را به فردی داده است که از ابتدا مشخص بود که در این میدان آنچنان که شایسته نام استقلال است گوی نخواهد زد. البته این معضل در پرسپولیس هم وجود دارد و مدیرعامل این باشگاه هم بی شباهت به سعادتمند نیست. 

 

1532226


با این حال آنچه در پرسپولیس و در سایه یک ثبات نسبی در کادر بازیکنان و مربیان رخ داده شرایط این باشگاه را مثبت تر از استقلال نشان می دهد اما آبی ها دوباره در همان باتلاقی فرو رفته اند که در همه سال های گذشته در این موقع از سال اسیر آن بوده اند؛ باتلاق بی ثباتی، خروج بازیکنان،  بدهی ، انتخاب سرمربی جدید، تغییرات مدیریتی و ... همه این مسائل است که هواداران را به این نتیجه می رساند که وزیر ورزش مقصر اصلی اتفاقات این باشگاه بزرگ فوتبال ایران است. واقعیتی که حتی اگر به صورت صددرصدی قطعیت نیافته باشد، انتخاب مدیرعامل و سرمربی بعدی برآن صحه خواهد گذاشت. مگر آنکه در 48 ساعت آینده یک دگرگونی فکری در دستگاه اداره کننده باشگاه استقلال از هیات مدیره تا ریاست مجمع رخ بدهد که آن هم بعید به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها