کد خبر : 1711217 | 10 مهر 1399 ساعت 12:08 | 49.3K بازدید | 0 دیدگاه

شماره 70 را انتخاب کردم چون برایم خوش‌یمن است

شهریار مغانلو: پدرم مخالف بود به اروپا بروم

درخشش شهریار مغانلو با پیراهن پیکان باعث شد تا او سرانجام از لیگ پرتغال سر در بیاورد.

شهریار مغانلو: پدرم مخالف بود به اروپا بروم

به گزارش ورزش سه، مغانلو تا همین دو سال پیش در لیگ دسته اول و برای ملوان بازی می‌کرد ولی مغانلو مسیر پیشرفت را خیلی خوب طی کرد تا سرانجام به فوتبال اروپا برود. شهریار از تیم‌های سرشناس فوتبال ایران پیشنهاد داشت ولی در نهایت سانتاکلارای پرتغال را انتخاب کرد تا چالش جدیدی را تجربه کند. مغانلو در خصوص حضور در لیگ پرتغال و مسائل مختلف دیگر به سوالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

 

از اینکه به لیگ پرتغالی رسیدی چه احساسی داری؟
خیلی خوشحالم و امیدوارم که موفق باشم. من چند پیشنهاد از لیگ برتر ایران داشتم در ضمن از بلژیک و ترکیه هم پیشنهاد داشتم ولی پرتغال را انتخاب کردم چون فوتبال اینجا شبیه فوتبال خودمان است. امیدوارم در لیگ پرتغال نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشم.

 

این درست است که یک پیشنهاد نجومی از تراکتور داشتی؟
پیشنهاد خیلی خوب داشتم ولی دوست ندارم بگویم از کدام تیم بود. اگر در ایران می‌ماندم چهار برابر پول سانتاکلارا را به من می‌دادند. 

 

ظاهرا پرسپولیس هم خیلی جدی دنبال جذب تو بود؟
پرسپولیس از نیم‌فصل دنبال من بود ولی شرایط مهیا نشد تا به این تیم بروم. من در فوتبال خیلی زحمت کشیدم و دوست داشتم اروپا را انتخاب کنم تا به هدف‌هایم برسم. باید از تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان هم تشکر کنم که به من پیشنهاد دادند.

 

فکر می‌کنی چالش سختی در انتظارت باشد؟
قطعا کار من آسان نیست ولی تلاش می‌کنم تا به هدف هایم برسم و بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم. وقتی بازیکنی به اروپا می‌آید و در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد طبیعتا باید خیلی بیشتر از گذشته تلاش کند تا موقعیتش بهتر شود.

 

این اواخر برای رفتن به اروپا تردید نداشتی؟
من وقتی در ملوان بازی می‌کردم از خانواده دور بودم. آنها تا حدودی مخالف بودند، خصوصا پدرم که دوست نداشت به اروپا بروم ولی در نهایت مادرم با او صحبت کرد و پدرم هم راضی شد تا به پرتغال بیایم.

 

 

1530584

 

 

شرایط فنی سانتاکلارا چطور است؟
تیم ما ساختار خوبی دارد و بازیکنان باکیفیتی را هم در اختیار داریم، سرمربی ما هم با شخصیت است و از لحاظ فنی مربی توانایی است. سانتاکلارا خوشبختانه دو هفته اول را هم با برد شروع کرده و در هفته سوم هم با ژیل ویسنته بازی می‌کنیم. فقط  باید به این موضوع اشاره کنم که فوتبال ایران از لحاظ ساختار، امکانات، مسائل مالی و خیلی چیزهای دیگر باید به پیشرفت خوبی برسد. شرایط در فوتبال اروپا با ایران کاملا متفاوت است و فوتبالیست‌های ما خیلی دغدغه دارند که اگر این دغدغه ها نباشد می‌توانند خیلی پیشرفت کنند. بازیکنان ایرانی نباید دغدغه زمین تمرین، استادیوم، امکانات، مسائل مالی و ... را داشته باشند. امیدوارم روزی برسد که فوتبال ما خیلی خوب پیشرفت کند وخودش را به بالاترین سطح برساند.

 

این هفته بازی می‌کنی؟
این موضوع به تصمیم کادر فنی مربوط می‌شود. باشگاه در حال پیگیری است تا اول ITC من صادر شود. 

 

راستی قرار است چه شماره‌ای را بر تن کنی؟
من شماره 70 را گرفتم، در پیکان هم این شماره را می‌پوشیدم که برایم خوش‌یمن است به همین دلیل اینجا هم شماره 70 را انتخاب کردم.

دیدگاه‌ها