کد خبر : 1712449 | 16 مهر 1399 ساعت 17:28 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

دبیرکل فدراسیون در نامه ای به باشگاه ها اعلام کرد:

تاکید نبی بر داشتن مدرک A آسیا برای سرمربیان لیگ

دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد که سرمربیان لیگ برتری باید مدرک مربیگری درجه A داشته باشند.

تاکید نبی بر داشتن مدرک A آسیا برای سرمربیان لیگ

به گزارش "ورزش سه"، مهدی محمدنبی، با ارسال نامه ای به  سازمان لیگ فوتبال درباره لزوم توجه باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال به ماده 15 دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقاء مربیان به نکاتی اشاره کرد. 


در این نامه آمده است:


«احتراما به آگاهی می‌رساند، اخیرا تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال بدون توجه به ماده 15 دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقاء مربیان و آیین‌نامه مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران اقدام به استفاده از عنوان سرمربی یا مربی برای افرادی می‌نمایند که فاقد شرایط لازم برای این عناوین می باشند.


مقتضی است با کلیه باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران مکاتبه و ضمن تاکید بر رعایت مقررات و پرهیز از اطلاق عناوین سرمربی یا مربی به افراد فاقد شرایط، لزوم جذب سرمربی یا مربی طبق ماده 15 دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقاء مربیان را یادآوری نمایید.»


طبق قوانین بین المللی سرمربیان تیم های لیگ برتری برای نشستن روی نیمکت باید مدرک مربیگری درجه A داشته باشند. همچنین دستیاران سرمربیان لیگ برتر هم باید حداقل مدرک مربیگری درجه B را اخذ کرده باشند.


با این شرایط در لیگ برتر بیستم برخی سرمربیان تیم ها که هنوز مدارک مربیگری شان کامل نیست نمی توانند کارت سرمربیگری دریافت کنند و باید با عناوین دیگر روی نیمکت بنشینند. مربیانی که به تازگی دوران فوتبالشان تمام شده و وارد عرصه مربیگری شدند و هنوز کلاس های مربیگری درجه بالا را پشت سر نگذاشتند.

دیدگاه‌ها