کد خبر : 1712505 | 16 مهر 1399 ساعت 23:01 | 72.6K بازدید | 1 دیدگاه

یک هفته دیگر باید پول دیاباته را بدهیم؛

مددی: علی کریمی به استقلال بیاید،او را می‌خواهیم

سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد قراردادهای نامتعارفی در نقل و انتقالات تابستانی این تیم بسته شده است.

  مددی: علی کریمی به استقلال بیاید،او را می‌خواهیم

به گزارش "ورزش سه"، احمد مددی پس از حضورش در باشگاه استقلال و قرارداد با محمود فکری به‌عنوان سرمربی جدید این تیم اظهار کرد: در بدو ورودم به باشگاه با یک سری مسائل و چالش‌هایی مواجه بودیم که باید آنها را تا جایی که می‌توانستیم تقلیل می‌دادیم و به رسانه‌ها گزارش می‌کردیم.

 

او با بیان اینکه در ابتدا بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال را دنبال کردیم، گفت: در روزهای گذشته دوستان من از کمیته‌های امور مالی، حقوقی، بین‌الملل و ... تلاش کردند تا با جلسات مختلفی که با صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال، موارد خواسته شده، مستندات و ... را که مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است را آماده کنند.

 

سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: جلسه وبیناری با مسؤولان ای‌اف‌سی در محل فدراسیون فوتبال داشتیم، نکات لازم را یادداشت کردیم و آخرین خواسته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را مدنظر قرار دادیم، برنامه‌ریزی کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم و الان که صحبت می‌کنم، می‌توانم بگویم بسیاری از چالش‌ها را رفع نمودیم.

 

مددی در خصوص پرداخت مطالبات توسط باشگاه استقلال ازجمله بدهی محمدحسین کنعانی‌زادگان ابراز کرد: بله؛ آنها پرداخت شده و هیچ مشکلی از این بابت نداریم. یک سری مشکلاتی مثل دارالترجمه بود که آنها را هم رفع کردیم تا مشکلی وجود نداشته باشد.

 

او ادامه داد: برای کنعانی‌زادگان به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش آرزوی موفقیت دارم. در گذشته یک سری بی‌مهری‌ها به تعدادی از بازیکنان شده که این مسئله در تمام باشگاه‌ها وجود دارد ولی ما تلاش کردیم با تمام عزیزان در راستای یک فهم مشترک صحبت کنیم و هیچ مشکلی از این جهت وجود ندارد.

 

سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: برای صدور مجوز حرفه‌ای در سامانه مربوطه، تمام موارد و اطلاعات را بارگزاری کردیم و الان که صحبت می‌کنم، تمام اطلاعات مربوط به این سامانه که فراهم کردن آن کار بسیار سخت و شبانه‌روزی بود، فراهم شد و ارسال کردیم تا ان‌شاالله به نتایج خوبی برسیم.

 

مددی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در تیم‌هایی که بودم، دخل و خرج‌ها با هم یکسان نبوده است، اظهار کرد: این اتفاق محصول سال‌ها عدم توازن بین هزینه و درآمد بوده است. فکر می‌کنم یک مقدار باید مدیریت هزینه کنیم و بر مبنای داشته‌هایمان پیش برویم.

 

او با بیان اینکه متاسفانه چالش‌های مالی وجود دارد، اذعان کرد: در این مدت جلسات متعددی برگزار کردیم و هیأت مدیره باشگاه شبانه‌روزی کار و فکر می‌کنند و امیدوار هستیم به چالش‌های مالی که خیلی دشوار است، غلبه کنیم و موجب خوشحالی هواداران شویم و یک روز بیاید که بگوییم در حوزه مالی هیچ چالشی نداریم و بر مبنای بودجه حرکت می‌کنیم. اگر به این باور برسیم که بر مبنای بودجه پیشنهادی و عملکردی و آن چیزی که مصوب می‌شود، حرکت می‌کنیم و عقد قراردادها براساس آن بودجه باشد، به مشکل نمی‌خوریم.

 

سرپرست باشگاه استقلال درباره عقد قرارداد این تیم با بازیکنان با مبالغ بسیار بالا گفت: فکر می‌کنم در این زمینه یک سری کوتاهی از طرف افرادی که در باشگاه هستند، صورت گرفته است. با توجه به شرایط حال حاضر کشور و مسائل اقتصادی که وجود دارد و متاثر از تحریم و ویروس کرونا است، باید بر اساس آن قراردادها بسته شود و متناسب با شرایط روز باشد، وگرنه قطعا نه باشگاه استقلال، تمام باشگاه‌ها از این حیث ضربه می‌خورند. اگر قراردادهای نجومی بسته شود، باشگاه‌ها به نیم‌فصل هم نمی‌رسند. متاسفانه در باشگاه استقلال هم این بی‌نظمی‌های قراردادها وجود دارد و باید تدبیری برای این موضوع داشته باشیم.

 

مددی درباره وضعیت قرارداد دیاباته گفت: روز ۵ اکتبر وکیل دیاباته پیام و مهلت ۱۰ روزه‌ای به باشگاه استقلال داده تا قرارداد او را پرداخت کنیم. ما تا روز ۱۴ اکتبر(۲۳ مهر) فرصت داریم تا مطالبات درخواستی دیاباته را مطابق مفاد قرارداد بدهیم. جلسات مختلفی در این باره برگزار شده و تدابیر مختلفی اندیشیده شده است. تمام تلاش بنده و هیأت مدیره باشگاه بر این است تا مطالبات دیاباته و میلیچ را بدهیم و این دو بازیکن را در کنارمان داشته باشیم.

 

او ادامه داد: بسته بودن پنجره: بابت یک سرمربی، یک باشگاه و یک بازیکن بدهی داریم و به همین دلیل پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته شده است. بخاطر پرونده مطالبات باشگاه پاختاکور، سرور جپاروف و وینفرد شفر پنجره ما بسته است ولی هر زمانی مبالغ مشخص شده را بدهیم، می‌توانیم قرارداد بازیکنان را ثبت کنیم و موضوع را به فیفا بگوییم.

 

سرپرست باشگاه استقلال تاکید کرد: وقتی ما در باشگاه جلسه‌ای برگزار می‌کنیم، برای تمام بدهی‌ها است که برای همه مطالبات برنامه‌ریزی شده و اگر دوستان طبق وعده‌هایشان عمل کنند، خیلی امیدوار هستم تا پنجره نقل و انتقالاتی‌مان باز شود.

 

مددی با بیان اینکه علی کریمی در اردوی تیم ملی در ازبکستان است، گفت: ۱۰۰ درصد پیگیر قرارداد او هستیم، هنوز سهمیه ما پُر نشده و در آن رده سنی می‌توانیم بازیکن بگیریم. علی کریمی جزو بازیکنان بسیار خوب ما است و مد نظرمان قرار دارد. او هیچ چالشی با من نداشته و خیلی به این بازیکن علاقه دارم چراکه ازجمله بازیکنان خوب و با اخلاق ما به حساب می‌آید و امیدوار هستم در بازگشت از ازبکستان، او را در کنارمان داشته باشیم.

دیدگاه‌ها