کد خبر : 1712508 | 16 مهر 1399 ساعت 23:20 | 94.7K بازدید | 2 دیدگاه

اگر به نساجی نمی‌رفتم، الان لیگ یک بودند؛

فکری: ۳۰-۲۵ استقلالی باغیرت مثل فکری تحویل می‌دهم!

سرمربی استقلال از حضور در این تیم ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید همه مجموعه باشگاه، بازیکنان و تماشاگران باید در حوزه اختیارات‌شان فعالیت داشته باشند.

فکری: ۳۰-۲۵ استقلالی باغیرت مثل فکری تحویل می‌دهم!

به گزارش "ورزش سه"، محمود فکری پس از انتخاب به‌عنوان سرمربی استقلال در جمع خبرنگاران گفت: جا دارد از هیأت مدیره و مدیریت باشگاه استقلال که بنده را قابل دانستند تا در خدمت تیم باشیم، تشکر کنم. جا دارد با کمک یکدیگر و تمام مجموعه هواداران، رسانه‌ها و ... استقلال را به جایگاه واقعی برسانیم.

 

او ادامه داد: اگر مشکل خاصی به وجود نیاید، از روز جمعه تمریناتمان را شروع می‌کنیم. یک سری مشکلاتی داخل تیم و بین بازیکنان و مجموعه بوده که باید آنها را برطرف کنیم. استقلال باشگاه بزرگی است که بازیکنان خوبی دارد و اگر نیاز باشد، جذب می‌کنیم و به امید خدا جلو می‌رویم.

 

سرمربی استقلال اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا خالصانه در خدمت تیم باشیم و وظایف خودمان را بدانیم. نیاز است من به‌عنوان سرمربی و همچنین بازیکن، مدیریت، هیأت مدیره، هواداران و رسانه‌ها در حوزه خودشان مثمر ثمر ظاهر شوند که در این شرایط و با کار تیمی، استقلال به نتایج خوبی می‌رسد و موجب خوشحالی هواداران خواهد شد.

 

فکری در خصوص بازیکنان جدیدی که استقلال به خدمت گرفته است، عنوان کرد: روی نفراتی که جذب شدند، شناخت داریم ولی جلوتر از ما به استقلال آمدند و اگر باشگاه سهل انگاری می‌کرد و زمان را از دست می‌داد، شاید این بازیکنان هم می‌رفتند و کارمان سخت‌تر می‌شد. بازیکنانی که باشگاه استقلال به خدمت می‌گیرد، باید بازیکنان خوبی باشند و ما نیز روی آنها دقیق‌تر می‌شویم. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد چراکه بازیکنان توانمندی آمدند و همه در کنار هم تلاش می‌کنیم تا روزهای خوبی برای استقلال رقم بزنیم.

 

سرمربی استقلال در خصوص انتخاب دستیارانش در این تیم گفت: همان کادر فنی نساجی را به استقلال می‌آوریم. آرش برهانی هم به جمع ما اضافه می‌شود. در بحث مربی گلرها بخاطر اینکه مربی دروازه‌بانان نساجی خارجی بوده، نمی‌توانیم به استقلال بیاوریم. بهزاد را خیلی دوست دارم و از گذشته ارتباط خیلی خوبی با یکدیگر داشته‌ایم. فضای ما به شکلی است که احتمالا مربی گلرهای دیگری می‌آوریم.

 

فکری درباره بیانیه باشگاه نساجی و اینکه آنها معتقد هستند به این مربی برای حضور در لیگ برتر فرصت داده‌اند، عنوان کرد: نمی‌خواهم خیلی به این مسئله بپردازم. دو سال قبل که نفت مسجدسلیمان را به لیگ برتر آوردم، در آن تیم مشغول بستن تیم شدم ولی در آخر گفتم نمی‌خواهم به هر قیمتی در این تیم لیگ برتری بمانم و به یک باشگاه لیگ یکی رفتم.

 

او یادآور شد: سال گذشته نیز مجددا با آلومینیوم اراک به توافقی دست پیدا کردم ولی هنوز رسمی نشده بود، اما بخاطر اینکه با این تیم حرف زده بودم و از طرفی پیشنهاد نفت مسجدسلیمان به دستم رسید، به این باشگاه گفتم تا با مسؤولان آلومینیوم صحبت کنند و از آنها رضایت اخلاقی بگیرند که آن اتفاق نیفتاد. من سال‌های قبل هم می‌توانستم در لیگ برتر سرمربیگری کنم ولی بخاطر اینگونه مسائل به لیگ برتر نیامدم.

 

سرمربی استقلال ادامه داد: اگر پا روی حرفم می‌گذاشتم و یک سری کارها را می‌کردم، می‌توانستم سال‌های قبل هم در لیگ برتر سرمربیگری کنم ولی نخواستم اخلاقم را زیر پا بگذارم و به هر قیمتی در یک تیم لیگ برتری باشم.

 

فکری تاکید کرد: باشگاه نساجی به من لطف داشته و با این تیم فصل قبل در لیگ برتر حضور داشتم، اما بدانید که بالاخره محمود فکری به لیگ برتر می‌آمد و از طرف دیگر اطمینان داشتم یک روز محمود فکری به استقلال می‌آمد. شاید قسمت و تقدیر بین من، نساجی و استقلال وجود داشت و از زمان بازیکنی‌ام تا الان به‌عنوان مربی این اتفاق افتاد که از نساجی به استقلال بیایم.

 

او با اشاره به بیانیه باشگاه نساجی گفت  اگر چنین حرفی از سوی باشگاه نساجی زده شده، بهتر است بدانید قرعه و بازی‌هایی که برای نساجی در ادامه فصل مانده بود، شاید هر آدم و مربی عاقلی حضور در این تیم را نمی‌پذیرفت چراکه دیدارهای بسیار سنگینی پیش رو داشتیم و پنج بازی بیرون از خانه و چهار مسابقه خانگی با تیم‌های مدعی یا در حال سقوط را باید انجام می‌دادیم. این را هم بگویم که اگر به نساجی نمی‌آمدم، شاید نساجی امسال به لیگ یک سقوط می‌کرد. به هر حال هر دو طرف به یکدیگر سرویس دادند.

 

سرمربی فصل گذشته نساجی در پیامی به هواداران این تیم ابراز کرد: طرفداران نساجی نگران هستند ولی من به آنها می‌گویم تیمی بستم که تا ۵ سال دیگر می‌تواند به نساجی خدمت کند و بازیکنانی آوردم که هر کسی نمی‌توانست این کار را کند. در مجموع تیم بسیار خوبی بستم و از طرفی، هوای کادر مدیریتی را بخاطر نداشتن بودجه کافی داشتم و حتی قراردادهایی امضاء کردیم که پایین‌تر از سقف مد نظر باشگاه بود.

 

فکری اضافه کرد: چهار بازی دوستانه با نساجی داشتیم که سه برد و یک مساوی به دست آوردیم. تیم از نظر فنی خوب است و تماشاگران نساجی بخاطر رفتن فکری نگران نباشند. اگر یک مربی خوب انتخاب کنند، مطمئنا نساجی در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

او در خصوص کار با بازیکنان استقلال اظهار کرد: آرزوی هر مربی است که بازیکنان توانمندی مثل نفرات استقلال را در اختیار داشته باشد. افتخار می‌کنم این شانس را داشتم تا با چنین بازیکنانی کار کنم ولی در مجموع، برنامه‌های خودم همیشه به این شکل بوده در تمام تیم‌هایی که کار کردم، سعی داشتم به بازیکنانم احترام بگذارم و تاکید داشتم که کوچکترها به بزرگترها احترام بگذارند و بزرگترها هم اگر نیاز دیدند از سوی دیگران احترام ببیند، باید به کوچکترها احترام بگذارند.

 

سرمربی استقلال تاکید کرد: اگر همه وظایف خود را انجام دهند، مطمئنا می‌توانیم دوستان خوبی برای یکدیگر باشیم. هر جایی بودم، شرایطی فراهم آوردم که بازیکنانم پیشرفت کنند. اگر بازیکنان وظایف خود را انجام دهند، اتفاقات خوبی برای‌شان می‌افتد. فضای دوستی به وجود می‌آوریم تا هر بازیکنی وظایف خود را انجام دهد.

 

او ادامه داد: هواداران صاحب اصلی باشگاه استقلال هستند و امروز ظهر گفتم تماشاگران سهم زیادی روی نتایج و کمک کردن به تیم دارند. حمایت‌های طرفداران دلگرمی زیادی به ما می‌دهد ولی با وجود ویروس کرونا، حضور تماشاگران را در قلب خود حس می‌کنیم. به آنها قول می‌دهم که سعی می‌کنم اگر اتفاقی نیفتد و فضای خوبی باشد، ۳۰-۲۵ بازیکن مثل محمود فکری با غیرت برای استقلال بازی کنند و ان‌شاالله استقلال را به جایگاه واقعی برسانند.

 

سرمربی استقلال یادآور شد: قول قهرمانی دادن حرفه‌ای نیست ولی باشگاهی مثل استقلال برای ماندن در لیگ برتر بسته نشده و همه تلاش می‌کنیم به موفقیت برسیم. این قول را می‌دهم از آن چیزی که سهم خودم است، بیشتر تلاش کنم تا اتفاقات خوب برای باشگاه استقلال بیفتد.

دیدگاه‌ها