کد خبر : 1713790 | 24 مهر 1399 ساعت 01:21 | 222.1K بازدید | 45 دیدگاه

رسول پناه صندلی مدیریت پرسپولیس را واگذار کرد؛

یک روز با پرسپولیس؛ به خاطر یک مشت دلار !

در این گزارش سعی شده تا اتفاقاتی که پیرامون باشگاه پرسپولیس در روز چهارشنبه رخ داد را همانطور که دیدیم، روایت کنیم.

یک روز با پرسپولیس؛ به خاطر یک مشت دلار !

به گزارش "ورزش سه"، جمعیتی 200 نفره خودشان را به روش‌های مختلف از میدان بهارستان و مجلس شورای اسلامی پس از اینکه به آنها اطلاع داده شده بود، نماینده‌ای به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه ملت حضور ندارد، به کوچه منتهی به ساختمان پرسپولیس رسانده بودند و می‌خواستند نگرانی‌هایشان بابت عدم پرداخت طلب برانکو و جدایی بازیکنان را به گوش مدیران باشگاه و به خصوص رسول‌پناه برسانند.

 

شجاع و رسن نمی‌توانند جایی بروند


پس از این بود که رسول‌پناه برای توضیح از دفترش پایین آمد و روی یک صندلی در شرایطی هواداران او را دوره کرده بودند، توضیحاتی در مورد شرایط بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده ارائه کرد و تاکید داشت، به این دو بازیکن گفته که قرارداد دارند و به هیچ وجه به آنها اجازه خروج داده نمی‌شود. او در میان حرف‌هایش از هواداران خواست تا چند نفر را برای نشان دادن مستندات مالی باشگاه به دفتر او بفرستند.

 

بازگشت نمایندگان و آغاز دودستگی


چند نماینده از میان هواداران انتخاب شدند و پس از نزدیک به یک ساعت بازگشتند و هر کدامشان در قسمتی از کوچه مشغول به توضیح دادن در مورد محتوای جلسه شدند. با اینکه ازدحام جمعیت و پریدن توی حرف‌های کسی که در حال صحبت بود، فهمیدن اینکه دقیقا در جلسه چه چیزی گذشته را سخت می‌کرد، ولی با این حال می‌توان به چند نکته مهم از حرف‌های آنها اشاره کرد؛ اینکه رسول‌پناه تقریبا دلیل این روزهای باشگاه و اختلافاتی که ایجاد شده را متوجه سرمربی تیم کرده است؛ اینکه شجاع خلیل‌زاده و یک بازیکن دیگر که مدیربرنامه‌هایشان با مدیربرنامه‌های سرمربی تیم یکی است، خواهان افزایش دستمزد خود شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا سایر بازیکنان تیم که خودشان را در جبهه مقابل این طیف می‌بینند و نقش مهمی در موفقیت تیم داشته‌اند، از شرایط ناراضی باشند و آنها هم درخواست افزایش حقوق را حق طبیعی خودشان بدانند؛ به نظر می‌رسید حتی در جلسه حرف‌هایی در مورد این طیف زده شده و به هواداران گفته شده که آنها در شرایط فعلی به جدایی هم فکر می‌کنند. نکته جالب توجه حضور محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه در این جلسه بوده است؛ دو بازیکنی که از سوی گل‎‌محمدی در لیست خروجی تیم قرار گرفته‌اند و آن چند هواداری که به اتاق مدیرعامل رفته بودند، تاکید داشتند که انصاری و ربیع‌خواه بازیکنان اخلاق مدار هستند و حرف‌های مدیرعامل تیم را تایید کرده‌اند.

 

تجمع هواداران و طرفداران پرسپولیس مقابل باشگاه

 

دودستگی پس از انتشار محتوای جلسه


پس از اینکه محتوای جلسه برگزار شده با مدیرعامل توسط چند هواداری که به دفتر رسول‌پناه رفته بودند، به سایر افرادی که مقابل ساختمان پرسپولیس حضور داشتند، منتقل شد، تازه بحث و جدل میان آنها شروع شد و البته که پایان خوبی نداشت. در واقع آنها باید انتخاب می‌کردند که می‌خواهند خودشان را حامی کدام جبهه قرار بدهند؛ طرف یحیی‌گل‌محمدی و بازیکنی را بگیرند که خواهان افزایش مبلغ قراردادش است یا حامی تیم باشند و سایر بازیکنان را حمایت کنند؛ با اضافه کردن این نکته که مدیرعامل، خواه ناخواه در دسته دوم قرار می‌گیرد و حمایت نکردن از یحیی توسط هواداران همان چیزی است که مدیرعامل تیم تلاش می‌کند به آن برسد !

 

دودستگی منجر به بحث غیرمحترمانه هواداران !


نیروی انتظامی که تا این لحظه فقط شرایط را مشاهده می‌کرد، از اینجا وارد عمل شد و کم کم هواداران را مجبور به ترک محل کرد؛ حالا ساعت تقریبا 3 بعدازظهر شده بود و در همین لحظات به راحتی می‌شد درگیری میان یکی از هوادارانی که به دفتر مدیرعامل رفته بود و از رسول پناه و مواضعش حمایت می‌کرد را با یک هوادارِ خانم که حرف‌های او را قبول نمی‌کرد، مشاهده کرد؛ این درگیری لفظی که محترمانه هم خاتمه پیدا نکرد، درنهایت با ورود نیروی انتظامی تمام شد و کم کم با برخوردی که ماموران نیروی انتظامی داشتند، دیگر هواداری نمانده بود. هر چند آنهایی که خیلی سرسخت بودند، و بیشتر از انگشتان یک دست نمی‌شدند، کوچه‌های اطراف ساختمان باشگاه را بالا پایین کرده بودند تا اینکه سرانجام نزدیکی‌های ساعت 7 بعدازظهر رسول پناه از دفترش خارج شد.


 

به بازیکنان پاداش دادم، پول برانکو تمام شد

 

رسول‌پناه علاقه‌ای برای صحبت با من و دو خبرنگار دیگری که آنجا بودند، نداشت؛ با این حال علیرغم خستگی که از ظاهرش به وضوح مشخص بود، نزدیک به 20 دقیقه ماند و به چند هوادار و ما سه خبرنگاری که آنجا بودیم، در مورد شرایط و راهکارهایش توضیح داد. قسمت‌های مهم حرف‌های او را در ادامه می‌خوانید:« بشار و شجاع خلیل‌زاده اگر بخواهند هم نمی‌توانند بروند؛ به بشار حتی گفتم 200 هزار دلار جدا از قراردادت می‌دهم ولی باز جواب منفی داد. مهدی ترابی رفت ولی فسخ یکطرفه کرد و از انتقال او 400 هزار دلار به باشگاه می‌‎رسد. من نتوانستم پول برانکو را بدهم، چون نزدیک به 12 میلیارد به بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا پاداش دادم. قراردادهای بازیکنان در سال گذشته خوب منعقد نشده و من حالا باید 300 هزار دلار بابت قراردادی که سه ساله با رادو امضا شده بدهم. پیشکسوتانی که از من انتقاد می‌کنند، آیا حاضرند به باشگاه کمک مالی کنند؟ می‌گویند افشین پیروانی در جبهه من است؛ پس باید در جبهه چه کسی باشد؟ من پولی ندارم که با مبالغ بالا قرارداد ببندم و هر خواسته‌ای که بازیکنان دارند، به آن تن بدهم. این شرایط را باید سرمربی تیم سامان بدهد و ما به زودی جلسه‌ای با او برگزار می‌کنیم. انتظار داریم او شرایط را درست کند.»

 

1535868

 

به خدا فرصت بدهند، فرار می‌کنم


رسول پناه حتی پای خود را فراتر گذاشت و با اشاره به سختی کار در بخشی از حرف‌های خودمانی خود گفت:« هر کسی مدیرعامل این باشگاه شود سر هفته ببینید چه داستان هایی ایجاد می شود. انصاری فرد 2 شب قبل از اینکه برود سکته کرد و از دماغ او خون می‌آمد. من او را به دکتر بردم. فشار کار خیلی بالاست. به خدا اگر صبح به من فرصت بدهند که استعفا بدهم، حاضرم حقوق یکسال مدیرعامل بعدی را بدهم و فرار کنم. من در این مدت خدمت کرده ام و یک ریال هم تعهد ایجاد نکرده ام. زندگی من به مشکل خورده است و نمی‌توانم به خانواده‌ام برسم. شما خودتان شاهد بوده‌اید که خیلی از روزها تا ساعت 2 شب در دفترم کار کرده‌ام. همه در ویلاهای خودشان کیف می‌کنند و فردا می‌آیند اینجا حیا کن رها کن برای من راه می‌اندازند.»

 

بحران و ابهام در تیم فینالسیت لیگ قهرمانان آسیا


پرسپولیس دست به کار بزرگی زده و برای دومین مرتبه طی سه سال اخیر به فینال آسیا راه یافته؛ حالا اینکه یحیی گل‌محمدی و چند بازیکن این موفقیت را به خودشان و حضورشان در تیم نسبت بدهند یا رسول‌پناه دلیل موفقیت تاریخی سرخپوشان را عملکرد خوب خودش ارزیابی کند که به موقع نفرات مورد نظر را برای تیم جذب کرده و در خلال مسابقات به تیم پاداش داده، برای یک هوادار عاشق پرسپولیس تفاوتی نمی‌کند. در واقع هواداران پرسپولیس تنها به موفقیت تیمشان فکر می‌کنند و قهرمان شدن در آسیا،و در این مسیر گاهی بازیچه برخی‌ها برای پیش بردن اهدافی خاص هم می‌شوند. این‌ها خلاصه تمام اتفاقاتی بود که باشگاه پرسپولیس در چهارشنبه‌ای که گذشت از سر گذراند؛ اتفاقاتی که آینده‌ای کاملا مبهم پیش روی فینالیست آسیا قرار داده است.

 

گزارش از:  احمدرضا خلیلی

 

دیدگاه‌ها