کد خبر : 1713921 | 24 مهر 1399 ساعت 22:32 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

اصالت تاریخی در این بازی موج می‌زند

دربی بندر لیورپول؛ شهرآورد صد و بیست ساله‌ها

دربی بندر لیورپول روز شنبه بین دو تیم این شهر لیورپول و اورتون برگزار می‌شود. اما ورزشگاه خانگی این دو تیم چقدر از هم فاصله دارد؟

دربی بندر لیورپول؛ شهرآورد صد و بیست ساله‌ها

به گزارش "ورزش سه"، دربی بندر لیورپول یکی از مهمترین شهرآوردهای فوتبال بریتانیا است که روز شنبه بین دو تیم لیورپول و اورتون در گودیسون پارک خانه اورتون آبی پوش برگزار می‌شود. اما استادیومهای خانگی دو تیم‌، آنفیلد و گودیسون پارک در شهر لیورپول فاصله بسیار کمی از هم دارند.

 

یکی از نکات جالب این دو تیم تاریخی این است که اورتون هم ابتدا در ورزشگاه آنفیلد به میدان می‌رفت و در سال 1892 یعنی بیش از 120 سال پیش بود که به گودیسون پارک منتقل شد. جالب‌تر اینکه فاصله گودیسون پارک و آنفیلد کمتر از 1.5 کیلومتر است و با چند دقیقه پیاده روی می توان با عبور از استنلی پارک، بین ورزشگاه های دو تیم رقیب جابجا شد.

 

1536052

 

این در حالی است که اورتون در حال ساخت یک ورزشگاه مدرن است تا بعد از 120 سال از خانه خود نقل مکان کند. عملیات ساخت و ساز استادیوم جدید در اسکله بارملی مور ادامه دارد که محل آن در بارانداز شمالی شهر قرار دارد.

 

این استادیوم جدید با محل فعلی آنفیلد و گودیسون پارک حدود 3 کیلومتر فاصله خواهد داشت. گودیسون پارک در حال حاضر 40هزار نفری است و اورتون این روزها این تعداد را برای بازی هایش کافی نمی داند و ساخت ورزشگاه جدید 53هزار نفری را به همین دلیل آغاز کرده.

 

1536053

 

اورتون در سال 1878 با نام سنت دومینگو اف سی تاسیس شد و نامش را از یک نیایش‌خانه محلی وام گرفته بود. آنها یک سال بعد به اورتون تغییر نام دادند و در سال 1888 از تیم‌های بنیانگذار اولین لیگ فوتبال دنیا به نام فوتبال لیگ بودند. اورتون که آن زمان در آنفیلد به میدان می‌رفت اولین قهرمانی خود در این لیگ را در سال 1891 بدست آورد.

 

یک سال بعد از قهرمانی مدیران اورتون با رئیس وقت باشگاه جان هولدینگ اختلاف پیدا کردند. هولدینگ آن زمان مالک آنفیلد هم بود. مدیران از باشگاه انشعاب کرده و به گودیسون پارک منتقل شدند و هولدینگ هم دست به تاسیس باشگاه لیورپول زد. به این ترتیب بود که آنفیلد به خانه لیورپول تبدیل شد.

 

1536054

 

البته لیورپول هم به فکر توسعه ورزشگاه خود افتاده ولی مثل لیورپول قصد ندارد راهی ورزشگاهی تازه شود. لیورپولی‌ها امیدوارند بتوانند در اواخر سال جاری میلادی عملیات بازسازی آنفیلد را با بودجه ای 60 میلیون پوندی آغاز کنند تا ظرفیت ورزشگاه را به 61هزار نفر برسانند. طبق برنامه قرار بود این عملیات زودتر آغاز شود که به دلیل اپیدمی کرونا به تعویق افتاد.

 

 

دیدگاه‌ها