کد خبر : 1714466 | 28 مهر 1399 ساعت 13:15 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

روایت حمله تلس، په‌په و مارگا به امیر

ماجرای عابدزاده‌ای در سیو استثنایی پنالتی ستاره پورتو

فصل 2020/2021 برای امیرعابدزاده در شروع فصل موفقی بوده ؛ او بعد از درخشش در ترکیب ماریتیمو در هفته های ابتدایی لیگ پرتغال باردیگر به تیم ملی دعوت شد.

ماجرای عابدزاده‌ای در سیو استثنایی پنالتی ستاره پورتو

به گزارش"ورزش سه" اینروزها در رسانه های پرتغال صحبت زیادی درباره دروازه بان ایرانی تیم ماریتیمو است که بیشترین سیو را در میان دروازه بانان حال حاضر لیگ پرتغال دارد. او در این فصل و تا اینجا یکی از دلایل نتایج خوب ماریتیمو بوده است و در بازی با پورتو با گرفتن پنالتی الکس تلس سه امتیاز با ارزشش را برای تیمش گرفت.

 


دروازه بان 27 ساله ماریتیمو که درخشش را در این تیم از فصل گذشته آغاز کرده گفت و گویی با "ایران ورزشی " انجام داده که در زیر می خوانید:

 

 

فصل خوبی است
فکر می‌کنم فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم و جزو بازیکنان برتر لیگ پرتغال بودم. این باعث افتخار من است و خیلی دوست دارم این روند را ادامه بدهم و مردم را خوشحال کنم. همه اینها لطف خدا است، چون خیلی به خدا توکل کردم خیلی از او متشکرم. این روندی را که در پیش گرفته‌ام از چند فصل قبل آغاز کرده‌ام و خیلی دوست دارم ادامه‌ پیدا کند. فکر می‌کنم با مسیری که پیش گرفته‌ام می‌توانم به اهدافی که در ذهن دارم برسم و بهتر از اینها هم باشم.

 


16 سیو  در سه هفته
تا هفته سوم بیشترین سیوها را داشتم اما باید بگویم من همیشه تلاش خودم را به بهترین شکل انجام می‌دهم اما هر بازی شرایط خودش را دارد. مثلاً بازی با توند‌لا پنج، شش توپ سمت دروازه ما آمد و از دقیقه 30 هم ده نفره شدیم. خب من باید بازی را نگه می‌داشتم تا بچه‌ها بتوانند استراحت کنند. یا بازی با پورتو که فشار روی ما زیاد بود اما توانستم سربلند از زمین خارج شوم. چون لیگ پرتغال فوق‌العاده رقابتی است، همه تیم‌ها حرف برای گفتن دارند و تیمی نیست که از پیش بازنده باشد. می‌بینید که تیم ما در زمین پورتو حریف قدرتمندش را شکست می‌دهد. من هم به عنوان دروازه‌بان باید شرایط خودم را با توجه به نوع بازی حریف و عملکرد بازیکنان خودی وفق بدهم. باید بدانم نسبت به فشاری که روی دروازه من ایجاد می‌شود چه برخوردی داشته باشم و چگونه عمل کنم. باید تجربه کسب کنم، پخته‌تر از این بشوم و یاد بگیرم که چطور می‌توانم به تیمم در هر بازی کمک کنم.

 

1536947

 


به خدا نزدیکتر شدم
بازی با پورتو هم خب خیلی به خدا نزدیک‌تر شدم و دیگر خودم را دست او سپردم. به چشم دیده‌ام که خدا هدایتم می‌کند. وقتی یک جریانی در من هست که در طول بازی هدایت می‌شوم، جلویش را نمی‌گیرم. همان تصمیمی را که می‌آید را می‌گیرم. من فصل قبل و مقابل براگا هم پنالتی حریف را مهار کردم اما در سکوت و با آرامش کامل. این بازی اما هدایت شدم که تمرکز بازیکن حریف را به هم بزنم. واقعاً هم پنالتی نبود و داوران همیشه به تیم‌های بزرگ پرتغال کمک می‌کنند. چون فشار زیادی روی آنها هست اما باور کنید آن صحنه به هیچ وجه پنالتی نبود. 10 دقیقه هم وقت اضافه گرفتند و به نوعی می‌خواستند آنها را به نتیجه دلخواه برسانند اما خواست خدا بود که ببریم.

 


ضربه پنالتی الکس تلس
با توجه به اینکه بازیکن پورتو هم همه پنالتی‌های‌شان را می‌زد، به این سمت هدایت شدم که بروم و با او صحبت کنم. موقعی که داشتند VAR  را چک می‌کردند که ببینند پنالتی هست یا نه، با الکس تلس صحبت کردم و به او گفتم تبریک می‌گویم، بستی با منچستر و کی به انگلیس می‌روی و دیگر چه خبر؟ او به من می‌گفت دست نزن، په په آمد هل داد و مارگا همینطور. یک جو عجیبی به وجود آمد و فکر می‌کنم توانستم روی او تأثیر بگذارم. بعد هم لحظه زدن ضربه آن حرف‌ها را به تلس زدم و خدا را شکر تأثیر خودم را روی او گذاشتم. خوشبختانه به تیمم کمک کردم که بازی را ببریم. این را هم به شوخی بگویم که برای مهدی هم خوب شد پنالتی‌زن اول‌شان، پنالتی را خراب کرد و به منچستریونایتد رفت. حالا طارمی این شانس را دارد که با توجه به پنالتی‌های فراوانی که می‌گیرد، خودش هم ضربات را بزند.در این پنج فصلی که پرتغال هستم برای اولین بار در زمین پورتو بازی می‌کردم. قبلاً همیشه در خانه مقابل پورتو به میدان می‌رفتم، چون چند بار مصدوم بودم یا در جام ملت‌ها حضور داشتم و گاهی اوقات هم تصمیم سرمربی بود که بازی نکنم. خوشحالم که توانستیم تاریخ‌ساز شویم و نام ماریتیمو را مطرح کنیم. خودم هم حس می‌کنم توانستم به ماریتیمو کمک کنم تا فصل را خوب شروع کنیم.

 

1536946

 

 

علی علیپور ؛ همبازی جدید
برای علیپور خیلی خوشحالم. به نظرم تصمیم خوبی گرفت که در فوتبال خودش را به یک چالش جدید کشاند. علیپور می‌خواست خودش را در اروپا محک بزند و به نظرم تصمیمی منطقی گرفت که به لیگ پرتغال آمد. با او که حرف می‌زدم می‌گفت پیشنهادهای دیگری هم از کشورهای مختلف اروپایی داشته اما خوشحالم که در لیگ پرتغال یک بازیکن ایرانی دیگر هم آمده و او چنین تصمیمی گرفته است. من بعد از پنج سال حضور در پرتغال، حالا یک هم‌تیمی ایرانی دارم و از این جهت واقعاً خوشحالم. تا جایی که بتوانم هم سعی دارم به علیپور کمک کنم. بخصوص که من با شرایط فوتبال پرتغال، زبان این کشور و کلاً جو شهر مدیرا آشنا هستم و می‌توانم او را در هر زمینه‌ای کمک کنم. علی هم از وقتی آمده سعی کرده خودش را با شرایط تیم و شهر وفق بدهد، اگر چه شاید کمی زمان ببرد تا او در تیم جا بیفتد. چون اردوی پیش فصل را حضور نداشته و سخت است که خیلی زود بتواند به جایگاهی که در ذهنش دارد برسد. مهاجم دیگر ما در تمام تمرینات پیش فصل و اردوها حضور داشته و چهار گل هم در لیگ زده. من اما به توانایی‌های علیپور ایمان دارم و همه هم در تمرینات دیده‌اند که او چه مهاجم خوبی است. شک ندارم که می‌تواند امسال موفق باشد و به ماریتیمو خیلی کمک کند.

 


جدایی تو از ماریتیمو
درباره پیشنهادها باید بگویم بله، درخواست‌های زیادی بود. هم باشگاه‌هایی از ترکیه و هم اسپانیا اما خب خوشحالم به این خاطر که همه چیز را سپردم به خدا تا بهترین تصمیم را برای من بگیرد و همینطور هم شد. شاید اگر تیمم را عوض می‌کردم درخشش ابتدای فصل را در لیگ‌ها و باشگاه‌های دیگر نداشتم. بخصوص که تمرینات آماده‌سازی اکثر تیم‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا کوتاه بود و پیشنهادهای من هم زمانی به دستم رسید که نزدیک شروع فصل بودیم. به همین دلیل قطعاً بهترین تصمیم را نمی‌توانستم بگیرم و همین مسأله باعث شد تا این فصل هم در ماریتیمو باشم.

 

 

1520344

 


لیگ اروپا
فصل را عالی شروع کرده‌ایم، چون سال قبل نتوانستیم استارت خودمان را خوب بزنیم. دو پیروزی ارزشمند و پشت سر هم آوردیم و پورتو را برای اولین بار در زمین خودش شکست دادیم.  معتقدم با اینکه دو باخت آورده‌ایم اما فصل خوبی را رقم زده‌ایم. قصدمان این بود که سومین برد متوالی را به دست بیاوریم اما این اتفاق رخ نداد. باید سرمان را بالا نگه داریم و سعی کنیم بازی بعدی که یکشنبه برگزار می‌شود را ببریم تا دوباره خودمان را در جدول بالا بکشیم. فکر می‌کنم هر چقدر بتوانیم در نیم فصل اول امتیاز جمع کنیم، می‌توانیم مثل سه فصل قبل که به لیگ اروپا رفتیم، در این تورنمنت حضور داشته باشیم. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و باید نهایت استفاده را از تمام بازی‌ها بکنیم. مثلاً بازی قبل یک بر صفر جلو بودیم اما بچه‌ها تمرکز خود را از دست دادند و با دو گلی که خوردیم، سه امتیاز را به حریف دادیم. باید بتوانیم امتیازها را جمع کنیم، چون در خودمان می‌بینیم که امسال خیلی بهتر از دو فصل قبل نتیجه بگیریم و جایگاه بهتری را به خودمان اختصاص بدهیم.

دیدگاه‌ها