کد خبر : 1714637 | 29 مهر 1399 ساعت 12:37 | 132.6K بازدید | 10 دیدگاه

عقاب آلمانی بین ده گلر برتر فرانس فوتبال نیست

سورپرایزهای فهرست تیم منتخب تاریخ

عدم حضور نامهای بزرگی مثل اولیور کان، شوچنکو، مودریچ و کاکا در فهرست نامزدهای تیم رویایی فرانس فوتبال واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.

سورپرایزهای فهرست تیم منتخب تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، فرانس فوتبال امسال در غیاب مراسم توپ طلا تصمیم گرفت به جای این جایزه یک تیم رویایی از بهترینهای تاریخ فوتبال انتخاب و معرفی کند. فرانس فوتبال در هر پست ده ستاره را به عنوان نامزد معرفی کرده تا در نهایت از میان 100 نفر 11 نفر به عنوان تیم رویایی تاریخ فوتبال انتخاب شوند.

 

تیم رویایی فرانس فوتبال آرایش 3-4-3 دارد و شامل پستهای دروازه بان، دفاع راست، دفاع وسط، دفاع چپ، دو هافبک دفاعی، دو هافبک تهاجمی، یک وینگر چپ، یک وینگر راست و یک مهاجم می‌شود. اما مثل هر تیم رویایی دیگری در فهرست فرانس فوتبال جای خالی ستاره‌های بزرگی احساس می‌شود که غیبت‌شان شوکه کننده بود و واکنش‌های زیادی برانگیخت.

 

دروازه بان

مهمترین سنگربانی که جالی خالی اش در فهرست 10 نفره نامزدهای فرانس فوتبال به چشم می‌خورد و غیاب او در این فهرست واقعاً عجیب است کسی نیست جز اولیور کان.

 

1537126

 

کسی که در جام جهانی 2002 به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد و با اینکه در فینال مقابل رونالدوی برزیلی کم آورد و مانع از دست یابی ژرمنها به جام جهانی شد ولی بدون شک یکی از بزرگترین دروازه بانهای تاریخ فوتبال است.

 

مدافعین

در سه پست دفاعی تیم رویایی فرانس فوتبال هم جای خالی چند مدافع بزرگ احساس می‌شود. در دو پست دفاع کناری نه از دنی آلوس خبری هست و نه از خاویر زانتی.

 

1537123

 

در پست دفاع وسط هم جای خالی کارلس پویول و فرناندو هیرو دیده می‌شود.

 

هافبکها

با اینکه فرانس فوتبال در فهرست نامزدهای خود نام 20 هافبک دفاعی بزرگ را آورده اما همچنان جای ستاره‌های بزرگ خالی است. کسانی مثل پاتریک ویرا، گنارو گتوزو و کلود ماکه له‌له.

 

1537125

 

در پست هافبک تهاجمی وضعیت از این هم عجیبتر است چرا که نام کسانی در این فهرست خالی است که برنده توپ طلا بودند. کاکا، لوکا مودریچ و پاول ندود بزرگترین غایبین این پست هستند.

 

مهاجمین

تعداد مهاجمینی که در فهرست فرانس فوتبال غایب هستند بیشتر از سایر پستها به نظر می‌رسد. از جمله مهمترین آنها می‌توان به این اسامی اشاره کرد: آندری شوچنکو، مایکل اوون، رائول، الساندرو دل پیرو، هوگو سانچس، میروسلاو کلوزه، اریک کانتونا، یان راش، لوئیس سوارز، پاکو خنتو، داوید ویا و فرناندو تورس.

 

برنده‌های سابق توپ طلا که از فهرست جا ماندند

جالب ترین نکته درباره نامزدهای فرانس فوتبال این است که چند نفر از بزرگان تاریخ فوتبال که اتفاقاً توپ طلا را از فرانس فوتبال دریافت کرده اند در این فهرست حضور ندارند: کاکا، مودریچ، ندود، اوون و شوچنکو.

 

از دیگر جامانده‌های برنده توپ طلا که به سالهای دور برمی گردند می‌توان به عمر سیووری، دنیس لا، فلورین آلبرت، پائولو روسی، آلن سیمونسن، ایگور بلانوف و ژان پیر پاپن اشاره کرد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها