کد خبر : 1714648 | 29 مهر 1399 ساعت 13:36 | 29.1K بازدید | 2 دیدگاه

حرفهای متفاوت آقای مدیرعامل

علیپور: زنوزی باید به این برسد که برای کمک آمده‌ام

محمد علیپور یک شخصیت متفاوت و جدید در فوتبال ایران است. این نمود اصلی اولین کنفرانس مطبوعاتی او در تبریز بود.

علیپور: زنوزی باید به این برسد که برای کمک آمده‌ام

به گزارش "ورزش سه"، علیپور مدیرعامل باشکاه تراکتور در اولین نشست مطبوعاتی خود پیش از شروع لیگ برتر حاضر شد تا برای نخستین بار روبه‌روی خبرنگاران قرار بگیرد و به سوالات پاسخ دهد. نحوه پاسخ و شخصیت وی مورد قبول خبرنگاران و بیینندگان مصاحبه قرار گرفت. وی در گفت‌وگوی بلند خود پس از قبول این مسئولیت، صحبت‌هایی در خصوص عملکرد سابق خود، باشگاه تراکتور،  فضای نقل و انتقالات و ... مطرح کرد.


در زیر صحبت‌های مدیرعامل تازه وارد باشگاه تراکتور را مرور می‌کنیم:

 

با ورزش بیگانه نیستم
من متولد شهرستان مراغه نزدیک تبریز هستم و مدتی هم در اردبیل بودم. بعد بحث اجرایی کار باعث شد تا به تهران برویم و آنجا هم عمدتا بحث های اجرایی داشتم و با ورزش هم بیگانه نیستم. فوتبال بازی کردم و علاقه مند هم هستم. من تجربه های خوب نفت را اینجا هم اجرا خواهم کرد.

 

*از همه کمک خواهیم گرفت
یک باشگاه اگر بخواهد نام باشگاه را داشته باشد، نباید ختم به فوتبال شود. این که چقدر موفق شویم را نمی‌دانم اما باید به فکر بقیه رشته ها باشیم. میتوانیم حس حسادت بقیه باشگاه را هم ترغیب کنیم که آن ها هم وارد شوند. ما باید در والیبال و بسکتبال و دو و میدانی هم باشیم. دو و میدانی ورزش مادر است و ما برای این هم برنامه داریم. تلاشمان را خواهیم کرد و در بحث بانوان هم با خودم فکر میکردم که باید بحث را سریع راه بیاندازیم، مقدمات کار را اجرا خواهیم کرد و از همه کمک خواهیم گرفت.

 

1537137

 

 

*انتقادات را به جان می‌خرم
من در حد و وسع خودم در خدمت هستم و انتقادات شما را بر جان می‌خرم و برای من بهترین کمک است. تعاریف را علاقه ندارم بشنوم و اگر کار خوبی هم تصادفی انجام می‌شود، شانس ما بوده است. من فکر میکنم اگر از ۱۰ نقد دو تا درست باشد، نعمت خوبی است.

 

*تیم پایه نباشد باید تراکتور را جمع کنیم
من اعتقادم این است که اگر تیم پایه نباشد، باید کل تیم تراکتور را جمع کنیم. من به سرمربی تیم امید گفتم که تیم چندم شد؟ گفت نهم شدیم! هرچه فکر کردم چرا باید اینطور شویم، به نتیجه ای نرسیدم. شاید برنامه نداشتند و شاید دلایل دیگر. من برنامه ام این است که تیم های پایه را خیلی حرفه ای تر داشته باشیم و چند سال بعد اصلا نیازی به خرید نخواهیم داشت و ما این را تجربه کرده ایم.

 

*فضای نقل و انتقالاتی بسیار مسموم است
هدف من خودکفایی از نظر بازیکن است چون فضای نقل و انتقالات بسیار مسموم است. من با سرمایه و پول نیامده ام و قولی هم نداده ام اما سابقه ای دارم که برایم مهم است. کسی که بیاید برنامه دارد اما این که به ته برسد، با خداست. اما اینجا با حمایت آقای زنوزی موفق خواهیم شد. میان مدت من این است که بازیکنان بومی در تیم باشند که کار آسانی نیست. بحث بعدی ما در دراز مدت ایجاد مدارس فوتبال و شناسایی استعدادهاست تا بتوانیم آن ها را خوب تربیت کنیم و به تیم بزرگسالان برسانیم.

 

*به سیاست گذاری باشگاه فکر نمی‌کنم
من نسبت به آقای زنوزی شناخت زیادی نداشتم و صمیمی هم نبودم اما جلسه ای که با او داشتیم، فهمیدم که او تجربه خوبی دارد. او ۱۰-۱۲ سال تیمداری کرده و تجارب تلخ و شیرین زیادی دارد. ما یک صحبت هایی هم کردیم و فکر میکنم باید به مدیران قبلی هم برگردیم و ببینیم آن ها چطور می‌خواستند در تیم باشند؟ اگر میخواستند فقط رزومه جمع کنند، کار خوبی نیست.  من در نفت، مجری وزیر نفت بودم و باید سیاست وزارت را اجرا می‌کردم. من به سیاست گذاری باشگاه ورود نمی‌کنم اما در اجرا فکر می‌کنم اگر آقای زنوزی به این برسد که ما آمده ایم کمک کنیم، مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

*در ایران فقط پول حرفه‌ای وجود دارد
نقل و انتقالات امسال کاملا متفاوت با گذشته بود، اول این که بازیکنان خوبی وجود نداشت چون قرارداد بازیکنان خوب مدت دار بود. بعضی بازیکنان با سابقه و چهره خوب آمدند گفتند که میخواهیم به تراکتور بیاییم اما چون با تیم خودشان قرارداد داشتند، ما ورود نکردیم. با این حال در این فضای غبارآلود فوتبال ایران هیچ چیزی بین شما و بازیکن رقم نمی‌خورد، مثلا یک بازیکن را ما ۱۳-۱۴ ساعت با او صحبت کردیم اما به توافق نرسیدیم. در ایران فقط پول حرفه ای وجود دارد و بقیه مسائل از افغانستان هم پایین تر است.

 

* در فوتبال ما مهاجم خوب وجود ندارد
وظیفه سازمانی آقای منصوریان این است که لیست خود را به ما ارائه کند. بحث فنی به او مربوط است اما بقیه مسائل به ما برمیگردد. ما در دفاع و حمله ضعف داریم با این حال با مهاجمان جوان خیالمان راحت است چون در فوتبال ما اصلا مهاجم خوب نداریم.

 

1537139

 

 

*در حال التماس به صدا و سیما هستیم
صداوسیما به ما احتیاج دارد و نه ما به آن ها. اینجا برعکس است و ما علی رغم این که به صداوسیما خدمات می‌دهیم، قطعا هیچ برنامه ای در شبکه سهند به اندازه بازی تراکتور بازدید ندارد. انتظار ما این است که کیفیت دوربین و پخش بیشتر باشد و کیفیت اچ دی راه بیفتد اما ما در حال التماس به صداوسیما هستیم.

 

دو ژنرال و ۱۲ سرباز می‌خواهم
دید من صددرصد با بقیه نسبت به بازیکن متفاوت است. یک نفر به بازیکنان اسمی نگاه خاصی دارد. من یک بار گفتم روی تخته وایت برد نوشتم که به نظرتان چه تیمی شانس قهرمانی دارد؟ می‌گفتند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد. میگفتم این تیم ها را حذف کنید، آیا از بقیه تیم ها بهتر هستید؟ اگر از آن ها بهتر باشید، قهرمان خواهید شد. چون آن ها در طول فصل دچار بحران خواهند شد. علم غیب ندارم اما فوتبال ایران را می‌شناسم، من دو ژنرال و ۱۲ سرباز می‌خواهم. من با همین تفکر سپاهان و تراکتور و استقلال را شکست دادم.  همین تیم ۷ نفرشان رفتند در جام جهانی بازی کردند.

 

بازیکنان 15 درصد اختلاف دارند
بازیکنان در فوتبال ایران حداکثر ۱۵ درصد اختلاف دارند که اگر اینطور نبود، مسجدسلیمان پرسپولیس را شکست نمی‌داد. مثلا می‌گویید مهاجم، آیا ما مهاجمی داریم که ۲۰ گل بزند؟ آقای گل لیگ ۱۲ گل زده است. اگر بازیکنی بتواند ۳۰ گل بزند، من دست بوسی او را می‌کنم اما نیست.

 

حمزوی و قرارداد جدید
حمزوی برای یک سفر رفته بود، او آدم حرفه ای است و اخلاق خوبی هم دارد. ایشان قرارداد جدید داشت اما چون بحث هایی پیش آمد، قرارداد جدید بستیم.

دیدگاه‌ها